Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339711 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Mmmm GFS gaat in de nieuwe run toch voor licht winters weer met kans op ijsdagen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: MichaelvdPoel op ma 17 dec 2012 - 12:16
Bespeur ik hier een trend over wat wij graag Willen zien ;) Spannend is het zeker, maar zie zelf helaas nog teveel "zachte beren" op de weg. We gaan het zien ;D

Nee hoor: Gewoon DMO, MOS en 50 EC-Members  ;) 
Elke prognose vanaf dag 3 is "tricky" en diegene die denkt de "wijsheid" in pacht te hebben over koud dan wel zacht kon wel eens bedrogen gaan uitkomen. En dan praat ik nog helemaal niet over evt. sneeuw met Kerst  ;D

Aris

Citaat van: Johann op ma 17 dec 2012 - 12:23
Nee hoor: Gewoon DMO, MOS en 50 EC-Members  ;) 
Elke prognose vanaf dag 3 is "tricky" en diegene die denkt de "wijsheid" in pacht te hebben over koud dan wel zacht kon wel eens bedrogen gaan uitkomen. En dan praat ik nog helemaal niet over evt. sneeuw met Kerst  ;D

De langere termijnverwachting is meestal wel een leidraad. Ik zie zelden tot nooit dat het hele weer, temperaturen/neerslag, compleet omdraaien.
Afwijkingen wel.
Maar van een prognose van +7 veranderen naar -5 zie ik echt niet zitten.

Erik V

Nou, ik zag twee weken geleden toch echt een koude pluim waarbij iedere weerman/vrouw het over ijsdagen etc had maar dat sloeg totaal de andere kant op toch?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Erik V

Ik hoop dat dat uitkomt Jan. Dan heb ik wel sneeuw op mijn vakantieadres.   :)

Aris

Citaat van: Erik V op ma 17 dec 2012 - 12:36
Nou, ik zag twee weken geleden toch echt een koude pluim waarbij iedere weerman/vrouw het over ijsdagen etc had maar dat sloeg totaal de andere kant op toch?

Was dat voor de periode waar we nu in zitten bedoel je?

Erik V

Ja. Toch? Of zit ik nou te zwetsen? ;-)

Aris

Citaat van: Erik V op ma 17 dec 2012 - 12:53
Ja. Toch? Of zit ik nou te zwetsen? ;-)

Ik beweer daar niks over. Enkel was de voorspelling wel zo ongeveer wat we nu hebben. De temperaturen liggen enkel hoger en tussendoor was er nog heel even de spanning dat het toch weer kouder zou worden.

ivdw

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 17 dec 2012 - 12:46
afbeelding

Ai, vrijdagavond gaan wij rijden richting Oostenrijk. Spannend hoor.

just0408

Wat 'n regenachtig weer weer. Hoog tijd voor nieuwe sneeuwkansen.
Ik ben ook niet van steen.

Koen-IJM

Ronduit interessant de laatste updates. Zou helemaal vet zijn als de verwachtingen compleet omslaan de komende dagen.

Zie de enorme verschillen op vrijdag en zaterdag!


Roland

Spannend. In de nacht van vrijdag op zaterdag steken wij de Ardennen over. De laatste dagen was de verwachting dat het dan ver boven het vriespunt zou zijn. Nu sijpelen er toch berichten binnen van temparaturen rondom 0 en zelfs sneeuwkansen...

grizzrh

Doenrade, Limburg

gilleeesss

Spannende kaartjes; Nog ietsje meer naar westen enzo, dat de winter steviger in west europa zit;

appiehappy

De spreuk "Als in september de donder knalt, met kerst sneeuw met hopen valt" komt nu mogelijk wel heel erg en letterlijk dichtbij.
Laat het nu net flink gedondert hebben in september  :P

Uiteraard maar rustig afwachten en per dag/per run afwachten en de mooi berichtgevingen van Jan/Johan blijven volgen voor het uiteindelijke resultaat :)



Marcellang

Citaat van: grizzrh op ma 17 dec 2012 - 14:33
Ik heb harten-aas en harten-koning :P
Ok, jij wint het wordt een pak sneeuw van 1m.   ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

MSB

Waarom moet het nu weer zo spannend worden, heb me er net bij neergelegd dat het warmer wordt de komende kerstdagen, dan hangt er nu misschien een verrassing in de lucht, ik weet het ook niet meer ??. :-\ :-\
Lang leven de winter

SniperEye

Citaat van: Johann op ma 17 dec 2012 - 12:23
Nee hoor: Gewoon DMO, MOS en 50 EC-Members  ;) 
Elke prognose vanaf dag 3 is "tricky" en diegene die denkt de "wijsheid" in pacht te hebben over koud dan wel zacht kon wel eens bedrogen gaan uitkomen. En dan praat ik nog helemaal niet over evt. sneeuw met Kerst  ;D

Desondanks de uiteenlopende pluimberekeningen en de spreiding in de leden is het gemiddelde haast ongewijzigd gebleven. Veelal rond de 5 graden en de nachten iets koeler tot rond het vriespunt.

Cdtj3

Pluim is trouwens ook heel leuk voor wat er voor kerst miss gaat gebeuren, behoorlijk grote spreiding van maar liefst 20 graden!

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Powered by EzPortal