Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339514 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ries

Jemig, wat een spreiding/onzekerheid vanaf eind deze week! Maar het gemiddelde volgend (meest betrouwbaar, me dunkt) is het enkel nog duimen voor die paar vlokjes voor een qua weer geslaagde Kerst!

Begin ook al een beetje uit te kijken naar de jaarwisseling, als vuurwerkfreak zijnde  ;D die mistsingulariteit hè...

Zynex

het is hier zo rustig, slecht teken dat betekend meestal dat de kou ver weg is :P

Roan

Citeer
... pluim

ook grappig om te zien dat de leden het over 7 dagen minder eens zijn met elkaar dan over 2 weken

gilleeesss

Kortom... We moeten nog niet meteen verwachten de eerste dagen dat er een winterinval zal zijn zeker? :( Tis bijna vakantie! mag wel pak ssneeuw komen..

Edit: gfs 06z run... Gaat nederland weer geluk krijgen? hier 8 graden en daar vriezen. No way dit wil ik echt niet...

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Citaat van: Ries op zo 16 dec 2012 - 09:55
Jemig, wat een spreiding/onzekerheid vanaf eind deze week! Maar het gemiddelde volgend (meest betrouwbaar, me dunkt) is het enkel nog duimen voor die paar vlokjes voor een qua weer geslaagde Kerst!

Begin ook al een beetje uit te kijken naar de jaarwisseling, als vuurwerkfreak zijnde  ;D die mistsingulariteit hè...
Wat oudejaarsmist betreft help ik altijd graag een handje mee,als er weinig wind is rij ik doorgaans een lijntje mist uit met mijn rookmachine die dan versterkt wordt door de gunstige weersomstandigheden.
Een jaar of vier terug was er in Stadskanaal dichte tot zeer dichte mist waardoor vuurwerk amper nog te zien was wegens de rookmist die er direct omheen hing.
Condens ontstaat gemakkelijk rond rook kernen uit een eenvoudige olie kraker.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.


wim67

He Jan ik voel een deel 5 topic aankomen hahaha

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Citaat van: wim67 op zo 16 dec 2012 - 11:36
He Jan ik voel een deel 5 topic aankomen hahaha

Persoonlijk denk ik dat ze best nog 2 a 3 dagen wachten.. Omdat er Nogal dikwijls verschuivingetjes doen..

Dennis


Marco_Goes

Citaat van: Remy op zo 16 dec 2012 - 11:33
Wat oudejaarsmist betreft help ik altijd graag een handje mee,als er weinig wind is rij ik doorgaans een lijntje mist uit met mijn rookmachine die dan versterkt wordt door de gunstige weersomstandigheden.
Een jaar of vier terug was er in Stadskanaal dichte tot zeer dichte mist waardoor vuurwerk amper nog te zien was wegens de rookmist die er direct omheen hing.
Condens ontstaat gemakkelijk rond rook kernen uit een eenvoudige olie kraker.

Was dat niet 2 jaar geleden? Ik moest toen snachts werken @taxi. Er was toen niet meer dan 2 meter zicht. Drama

Der Rudi

Citaat van: Zynex op zo 16 dec 2012 - 11:16
het is hier zo rustig, slecht teken dat betekend meestal dat de kou ver weg is :P

Stilte voor de storm ehh.... kou? ;)
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

Ramon Oost

Leuk kaartje van GEM.. Helaas willen GFS en EC (nog) niet mee.


Hansle

Citaat van: Ramon Oost op zo 16 dec 2012 - 14:51
Leuk kaartje van GEM.. Helaas willen GFS en EC (nog) niet mee.

Ramon, kaart van ecmwf voor 26dec. Toch kans op sneeuw voor Nederland

Weatherboy

Citaat van: Ramon Oost op zo 16 dec 2012 - 14:51
Leuk kaartje van GEM.. Helaas willen GFS en EC (nog) niet mee.

Ramon, kaart van ecmwf voor 26dec. Toch kans op sneeuw voor Nederland

Nee, geen sneeuwkans voor Nederland. Een flinke ZW stroming met vooral regen. Alleen sommige plaatjes geven inderdaad een sneeuwkans, al lijkt dat me niet. Veels te warme bovenluchten.

Dennis

Nieuwste 30Hpa kaartje voor de komende 10dgn


Ramon Oost

Citaat van: Weatherboy op zo 16 dec 2012 - 16:05
Nee, geen sneeuwkans voor Nederland. Een flinke ZW stroming met vooral regen. Alleen sommige plaatjes geven inderdaad een sneeuwkans, al lijkt dat me niet. Veels te warme bovenluchten.

Inderdaad te warme bovenluchten

Hieronder een kaart van EC ook voor de 26e T850hPa ligt rond het vriespunt. Voor sneeuw is -5 of lager gewenst. Daarbij is ook de T2m veel te hoog. Zie de pluim: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3306.msg35026.html#msg35026

De komende dagen kan er nog veel veranderen. Meteo Consult tweete vanochtend: "Volgende week wordt het óf winters (35% kans) óf zeer zacht (65% kans). Dat heet een bifurcatie. De kans op winterweer is dus gestegen."



winter

Voor de echte winterliefhebber is dit een fijn bericht van weerplaza.
Al is er 1% kans dat het volgende week winter kan worden, dat procentje kan gewoon uitkomen:)
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Volgend+weekend+even+kouder%3F/1358

Powered by EzPortal