Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339512 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Arend

Citaat van: Thunderfreak op za 15 dec 2012 - 15:37
Als Onweer liefhebber maar ik hou ook van de winter,sneeuw en helder vriesweer is het toch aardig frustrerend om het allemaal zo te zien,ookal geef ik niet op want de winter is notabene net begonnen. Maar leuk is toch anders ;-)

Kijken wat de komende week gaat gebeuren.

Er is maar 1 oplossing: Noordzee droogleggen. Die nutteloze visvijver verpest het Nederlandse klimaat tot ver landinwaarts. Dit levert niet alleen beter winterweer op, maar ook knallende zomers. Het plaatje hieronder zegt genoeg.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Dennis

Citaat van: MichaelvdPoel op za 15 dec 2012 - 21:21
Thomas is een klassiek lui Oeral hoog ;) Retrograde bewegingen zijn helaas vrij zeldzaam :'(

OPHOEPELEN en opnieuw beginnen :)

Remy

Citaat van: Arend op za 15 dec 2012 - 19:40
Er is maar 1 oplossing: Noordzee droogleggen. Die nutteloze visvijver verpest het Nederlandse klimaat tot ver landinwaarts. Dit levert niet alleen beter winterweer op, maar ook knallende zomers. Het plaatje hieronder zegt genoeg.  ;)
Mijn oplossing werkt beter en is goedkoper ook.
Het kanaal afdammen ongeveer recht boven de kanaaltunnel.
Geeft op de koudere noordzee dan knoepert van connectie naar rusland.
Feitelijk zou de weerkundige noordpool dan gewoon naar ons toe schuiven :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Maurice Vroegrijk

pluim niet verkeerd in het betouwbare termijn....
we zullen het wel zien...

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Citaat van: bliksems op za 15 dec 2012 - 22:17
ja,7 graden,geweldig :o

Waar haal jij die 7 graden vandaan als ik vragen mag?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Remy

Dinsdag kans op nachtvorst... ik had al gewaarschuwd hier thuis.... nog maar zien of het komt maar die waterleidingen moeten weer opnieuw leeg binnen een week dat is zeker :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op za 15 dec 2012 - 22:20
Waar haal jij die 7 graden vandaan als ik vragen mag?

betrouwbare termijn 2 dagen.max zelfs 7,5 graden.
staat toch in de pluim.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

just0408

Ik weet nog wel.. Een jaar geleden in die vorstperiode begin januari, er viel toen ook sneeuw dat heel lang bleef liggen en er kwam bijna een elfstedentocht. En het nummer 'Kom Terug' van Spinvis doet me denken aan die tijd. Ik hoorde dat nummer voor het eerst en vond het geweldig. Vind ik nu nog trouwens.. Maar telkens als ik het hoor denk ik aan sneeuw en ijs en Berenburger.
Ik ben ook niet van steen.

jones

Citaat van: Dennis op za 15 dec 2012 - 18:40
de Opbouw van een Scandinavisch Hoog keert regelmatig op de kaarten terug - rond 22/23 dec
Leuk om te zien, spijtig dat het een enkel model is. Ik denk dat alle kaarten al gelegd zijn en we geen winterweer hoeven te verwachten voor Kerst :(

JPP78

Citaat van: Jan van Ooijen op za 15 dec 2012 - 19:03
GFS komt met extreme koude aanzetten voor Rusland. -46 graden staat nu in de verwachting
2de kaart, prima winterse setting!
kijken hoe en hoevaak dit plaatje terug komt de komende dagen.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

bliksems

Citaat van: jones op za 15 dec 2012 - 22:44
Leuk om te zien, spijtig dat het een enkel model is. Ik denk dat alle kaarten al gelegd zijn en we geen winterweer hoeven te verwachten voor Kerst :(
dat denk je,maar dat is helemaal niet zo hoor.
hoe kunnen de kaarten nu al gelegd zijn 9 dagen van te voren,onmogelijk.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Maurice Vroegrijk

Citaat van: bliksems op za 15 dec 2012 - 22:17
ja,7 graden,geweldig :o

ik bedoel dus dat de daling  in de eerste 5 dagen erin blijft....
we zullen het wel zien...

Bacci

Vrijdag kansje op sneeuw, als ik zo naar de pluim kijk is het niet gek dat we over 5 dagen een overgang naar kouder weer krijgen met eventueel sneeuw, ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is.


Ramon Oost


just0408

Citaat van: Ramon Oost op za 15 dec 2012 - 23:58
Min en max. temperatuur pluimen

Mooie grafiekjes van De K. & Emmy!
Ik ben ook niet van steen.

glenn

haha run gfs 00 u :

vanaf kerstmis totale verkeersontvrichting door hevige sneeuwval en zeer veel koude beer breekt los ! mogelijk op de schaats op natuurijs rond nieuwjaarsperiode haha

puur virtueel wintervermaak momenteel

Dennis

Kans(je) ...... details gaan het "bepalen"



En vrijdag weer een sneeuwkans


Dennis

KNMI LT 16/12/12

In het komende weekeinde en op de maandag daarna ligt de kans op winters weer tijdelijk rond 25% Bij deze Leden ontstaat bij het frontale systeem dat vrijdag ons land nadert een cyclonale afsnoering die over of ten zuiden van ons land zuidoostwaarts trekt, waarna met een oostelijke stroming koude lucht wordt aangevoerd. Er is geen bifurcatie, aangezien de stromingspatronen sterk op elkaar lijken, bij de koude Leden ligt het grootschalige patroon wat verder zuidwestelijk dan in de zachte Leden. Daarna neemt de kans op koud weer wat af naar 15-20% als gevolg van nieuwe lagedrukgebieden bij de Britse Eilanden.

Weatherman

Kou en dooi in gevecht

Van onze weerman
Opnieuw gaat de koude lucht een aanval openen op Nederland. Dat gebeurt na woensdag als uitlopers van het megahogedrukgebied boven Rusland de tentakels tot over Duitsland uitbreiden.

Bij ons draait de wind woensdag naar het zuidoosten en wordt het kouder. De temperaturen zakken in de nacht naar rond het vriespunt en overdag naar 4 graden. Een depressie komt dan vanuit het zuidwesten en brengt zachtere lucht met zich mee.

De kou bevindt zich pal ten noordoosten van ons en de neerslag valt in het binnenland dan waarschijnlijk als sneeuw. In het zuidwesten regent het bij temperaturen ruim boven nul. Tot in het kerstweekeinde levert dat boven ons land een gevecht op tussen kou en zachtere lucht. De meeste weermiddelen gaan uiteindelijk voor een zachtere oplossing maar ook koudere modellen zijn later in de periode aanwezig. Rond kerstmis is de spreiding zelfs enorm..

Vandaag valt er eerst buiige regen bij 8 graden. Vanmiddag wordt het wat droger. Morgen zijn er opnieuw buien. De wind draait van zuidwest naar noordwest en het wordt 6 graden. Morgenochtend komt het kwik dichtbij nul. Na woensdag wordt het in een zuidoostelijke stroming kouder.

Telegraaf
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal