Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339503 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Scully

jongens jongens, we hebben net sneeuw en vorst gehad. Het was leuk, we hebben genoten. Nu moeten we weer even wachten. maar dan geniet je er ook weer dubbel van!!! ;) ;D

Eveline

inderdaad, de winter is nog lang, en die kaart is ook LT, en we weten wat er van LT kaarten terecht kan komen (of niet) ;)

Dennis


Snowman

Pluim komt op dit moment voor een weekje herfst.
De tijd zou het ons leren.

December is in NL altijd beetje een kwakkel maand en daarom vind ik dat we tot nu toe een zeer goede winter hebben.

ThaGhostNL

***MODBREAK***

Val niet de mede posters aan als je het niet eens bent met hun mening, houdt het gezellig. Feestdagen komen eraan :)

Voor Bliksems ook erna ;)
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Koen-IJM

Ongeveer 10 graden in een groot deel van het land - apart voor dit tijdstip!

Gerard1995

Citaat van: Koen-IJM op vr 14 dec 2012 - 22:45
Ongeveer 10 graden in een groot deel van het land - apart voor dit tijdstip!

Wat ik nog opvallender vind is dat kleine koudeputje in het NO! :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Pascal Soomers

GFS is wel weer hopeloos zeg.. Ach.. Kan nog veranderen :).
When a supercell arrives, you must be prepared.

grizzrh

Doenrade, Limburg

Jan van Ooijen

Heerlijk die Russische beer, enigste wat hij doet is de boel blokkeren en blijven liggen zodat het hier niet winters wordt....
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Opvallende nieuwe run van de pluim. Steeds meer leden opteren voor koudeinval vanaf de periode rondom kerst.


Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op za 15 dec 2012 - 10:48
Heerlijk die Russische beer, enigste wat hij doet is de boel blokkeren en blijven liggen zodat het hier niet winters wordt....

Precies, heb altijd al een hekel gehad aan een hoog wat stationair op die positie ligt.  Zolang  het hoog (Thomas) daar  blijft liggen verblijven we meest aan de warme kant van de (sterk) meanderende jet  en dat is iig voor Hollands winterweer funest. Laten we hopen op een vlotte verandering v.w.b. dit patroon, als het even kan nog voor de Kerstdagen.  :)


WinschoterWeer

Citaat van: Jan van Ooijen op za 15 dec 2012 - 10:48
Heerlijk die Russische beer, enigste wat hij doet is de boel blokkeren en blijven liggen zodat het hier niet winters wordt....
Bedoelt men hier 't volgende gezegde mee? ?'Men moet niet juichen voordat de beer geschoten is?'?  ;) Ik, als winter- en sneeuwliefhebber,  constateer een temperatuur van 8 graden in Oost Groningen. Zuchtte hij... Het ?Koudeputje? is hier inmiddels ook verdwenen. We blijven hoop houden op een nog heerlijke winterperiode....en we geven niet op...Om de "dooie dooi" niet! ;) Fijn weekend en hou het gezellig!  :D

SuperGrover

ik voorzie een zeer scherpe daling in temp na de jaarswisseling. zelfs zo sterk dat we al vanaf de 3e week van januari een mogelijkheid zien voor de tocht. jaja ik weet het , maar zo zie ik het.   ;D


Koen-IJM

Citaat van: SuperGrover op za 15 dec 2012 - 12:20
ik voorzie een zeer scherpe daling in temp na de jaarswisseling. zelfs zo sterk dat we al vanaf de 3e week van januari een mogelijkheid zien voor de tocht. jaja ik weet het , maar zo zie ik het.   ;D

Bronnen?

winter

Mooi het Europees model op weerplaza.
Vanaf vandaag daalt de temp tot woensdag(19 december) tot 5 graden celcius.
Vervolgens houdt zo'n 50 % deze dalende trend aan en de andere 50 % laat temperatuur rond 5 a 10 graden.
Vanaf donderdag 27 december gaan de komen de koude leden bij elkaar met minumtemperaturen rond -5 en maximum rond het vriespunt.
En ja de warmere leden komen bij elkaar met maximum ronde de 3 graden en in de nachten lichte vorst.
Ja ja.
Dus kansen op witte kerst nemen met razen schreden toe. Want neerslagkans op 23 december is zeer groot.
En vanaf 27 december is de spreiding zeer klein tussen de leden.
Dit geldt voor het Noord-Oosten van Nederland.

4seasons

Citaat van: Jan van Ooijen op za 15 dec 2012 - 10:48
Heerlijk die Russische beer, enigste wat hij doet is de boel blokkeren en blijven liggen zodat het hier niet winters wordt....
Nou, ZO koud hoeft voor mij ook weer niet  :-X

Zie:
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3354.0.html

Thunderfreak

Als Onweer liefhebber maar ik hou ook van de winter,sneeuw en helder vriesweer is het toch aardig frustrerend om het allemaal zo te zien,ookal geef ik niet op want de winter is notabene net begonnen. Maar leuk is toch anders ;-)

Kijken wat de komende week gaat gebeuren.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Dennis

de Opbouw van een Scandinavisch Hoog keert regelmatig op de kaarten terug - rond 22/23 dec






Jan van Ooijen

GFS komt met extreme koude aanzetten voor Rusland. -46 graden staat nu in de verwachting



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal