Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339515 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Snowman

Citaat van: glenn op do 13 dec 2012 - 18:52
tis over en uit met winterse omstandigheden zeker tot nieuwjaar gemmidelde insemble is weeral omhoog en zit nu tussend e 4 en 7 graden !

Sta je hier nog steeds achter?

OT

Mooi dat de berekeningen weer dalen.
En mensen die winter komt wel, Gewoon geduld hebben verder dan 5 dagen kijken is al gokken.

actueel temp hier is - 4.5c

Arend

@Jan
Wat vind jij van de laatste pluim?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

in nijmegen valt nu een heel klein beetje ijzel,bij plus 0.4 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

just0408

Kan dat gebiedje in Zeeland nog sneeuw gaan geven voor Noordholland?  ::)
Ik ben ook niet van steen.

Jan van Ooijen

Citaat van: Arend op do 13 dec 2012 - 22:41
@Jan
Wat vind jij van de laatste pluim?

De pluimen van vanmorgen icm de runs van het Amerikaans weermodel bieden perspectieven en zijn zeker niet kansloos! Persoonlijk blijf ik bij tweede week van januari dat het echt winters wordt. (Je kent mij, eerdere uitspraken verander ik nooit, staat ook in het blad wat de 18de uitkomt dat ik de tweede week januari zeg)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Civiccoupe

Goedzo Jan. Ik heb de 3e week van januari vrij genomen ivm de komst van een elfstedentocht

ron12

nu spiegel glad in nijmegen door de ijzel
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Citaat van: Civiccoupe op do 13 dec 2012 - 23:58
Goedzo Jan. Ik heb de 3e week van januari vrij genomen ivm de komst van een elfstedentocht
Dat zou mooi zijn  :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Marcellang

Klein Stavern meldt ijzel na ijsregen met een temperatuur van -1,6 graden :o
Spekglad, maar de vrachtwagenchauffeurs vinden van niet :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

glenn

Er blijft mij iets dwarszitten bij die plotselinge opwarming hoog in de statosfeer ! tis nu al zo erg dat ze de schaal hebben aangepast !

Er moet toch ergens een verband voor zijn ?


Marcellang

Dat vind ik ook apart Glenn, vraag me af of dit al eerder gebeurd is ( zo'n opwarming )
en wat toen  de reactie op het weer was?
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

winter

Mooi om te zien dat de kans op winter weer vanaf volgende week woensdag al toeneemt. Waarbij zo'n 25% van de modellen voor ijsdagen gaat vanaf vrijdag (21ste)/zaterdag(22ste). Dit is van het Europees model op weerplaza.
Dus hoop groeit opeens hard op toch nog terugkeer van kou.
De oper geeft aan vanaf volgende week vrijdag ijsdagen.
De control vanaf 1ste kerstdag :)

glenn

Om nog even in detail te treden van mijn bericht de temperaturen op 5hpa laten maar liefst een steiging zien van 100°c en dat op 7 dagen tijd !

Harry de Hond

Citaat van: glenn op vr 14 dec 2012 - 07:55
Om nog even in detail te treden van mijn bericht de temperaturen op 5hpa laten maar liefst een steiging zien van 100°c en dat op 7 dagen tijd !

Wellicht kan Johann er iets over zeggen. Hij had het er wel al over in zijn stuk, hij kan wellicht ook zeggen of zo'n opwarming als deze normaal is of uitzonderlijk. Ik ben daar ook wel benieuwd naar.
Juist.

Marco_Goes

Citaat van: Harry de Hond op vr 14 dec 2012 - 07:57
Wellicht kan Johann er iets over zeggen. Hij had het er wel al over in zijn stuk, hij kan wellicht ook zeggen of zo'n opwarming als deze normaal is of uitzonderlijk. Ik ben daar ook wel benieuwd naar.

Hier nog een. Van google word ik niet veel wijzer.

Dennis

Code Oranje voor NO NL voor ijzel

KNMI: Komende uren is het in het noorden op veel plaatsen glad door IJZEL. De gladheid verdwijnt in de loop van de ochtend




ron12

Citaat van: Harry de Hond op vr 14 dec 2012 - 07:57
Wellicht kan Johann er iets over zeggen. Hij had het er wel al over in zijn stuk, hij kan wellicht ook zeggen of zo'n opwarming als deze normaal is of uitzonderlijk. Ik ben daar ook wel benieuwd naar.
misschien heb je hier wat aanhttp://geluidnieuws.nl/2010/mar2010/infra.html
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Citaat van: glenn op vr 14 dec 2012 - 07:37
Er blijft mij iets dwarszitten bij die plotselinge opwarming hoog in de statosfeer ! tis nu al zo erg dat ze de schaal hebben aangepast !

Er moet toch ergens een verband voor zijn ?


Glenn, laat je niets wijs praten wat er op andere forums gebeurt. Enigste die hier antwoord op kan geven is Johann. Hij zal dat vast wel doen, maar is nu zijn chalet aan het uitgraven van de sneeuw ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 14 dec 2012 - 08:29
Glenn, laat je niets wijs praten wat er op andere forums gebeurt. Enigste die hier antwoord op kan geven is Johann. Hij zal dat vast wel doen, maar is nu zijn chalet aan het uitgraven van de sneeuw ;)

Jan kan dit betekenen dat er een zeer zware winterprik ons mogelijk te wachten staat ?

Dennis

De Dooi-inval is helaas gekomen  :'( vanavond sterk windveld


Powered by EzPortal