Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339557 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Gerard1995 op do 13 dec 2012 - 20:14
Zullen we maar weer overgaan op het weer van dit moment???? Altijd de zelfde weermensen-discussie.. volg gewoon Jan, Johann en de rest en je komt het meest ver :)

Inderdaad, komende uren zal het spannend worden wat het gaat doen. Zelf heb ik vanmiddag ook al de 30 hPa kaarten aangekaart bij Peter, helaas geen gehoor. Maar goed.... Laten we gewoon de kaarten bekijken die er voor handen zijn ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Wat denken jullie dat de pluim gaat doen, eigenwijs hetzelfde blijven, kouder of zachter?

jorentje1997

Oostende meld ijzel... Hopelijk word het snel wat warmer zodat er geen ongevallen gebeuren...

Mdelaat97

Ijzel in Reusel, de stoep wordt al langzaam glad.

Weerfreak 1337

ECMWF op lange termijn een stuk kouder, wel een zwakke luchtdrukverdeling.
Wel tekenen van wat hogedrukopbouw boven Scandinavië en boven de Britse Eilanden, maar of dat genoeg is voor die grote oceaandepressie die op de loer ligt, zal afwachten zijn. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Arend

Citaat van: Weerfreak op do 13 dec 2012 - 20:35
ECMWF op lange termijn een stuk kouder, wel een zwakke luchtdrukverdeling.
Wel tekenen van wat hogedrukopbouw boven Scandinavië en boven de Britse Eilanden, maar of dat genoeg is voor die grote oceaandepressie die op de loer ligt, zal afwachten zijn. :)

De oper zal in deze run op LT wel een koude uitbijter zijn. Als je de pluim van vanmorgen bekijkt, waren er nog wel een paar koude oplossingen mogelijk.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerfreak 1337

Citaat van: Arend op do 13 dec 2012 - 20:42
De oper zal in deze run op LT wel een koude uitbijter zijn. Als je de pluim van vanmorgen bekijkt, waren er nog wel een paar koude oplossingen mogelijk.

We zullen het over een paar minuten zien :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Reutel

Lichte neerslag in Tilburg. Er is flink gestrooid hier in het centrum, zelfs op de fietspaden. En tot nu toe staat alles en iedereen nog overeind.

Hier kan je het neerslaggebied goed volgen: http://www.weerplaza.nl/regenradar/motregenradar/

Dennis


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Nouja toch wel leden die met de oper meegaan en kouder.

Edit: Dat is toch een betere pluim op LT Jan!

jones

GFS en EC nu plots weer winters vanaf 22/12. Zou het dan toch nog eens?  ::)

Eveline

Volgens mij is dit gewoon een goede pluim..?

PatrickM

Hopelijk zet die dalende trend door, dan zitten we net voor kerst in de vorst. ;)

Erik V

Jaaaaa, daar komt ie hoor! Weihnachtswinter! Ik mag het hopen. Wij zijn met kerst op vakantie in het oosten des Lands dus hoop ik ook een keertje op een mooi sneeuwtapijt.

MSB

het hoeft van mij niet speciaal een witte kerst te worden, als hij maar lekker koud is dan ben ik tevreden, alles beter dan het warme weer van verleden jaar kerst, kon toen bijna in korte broek naar het kerst diner.

;) ;)
Lang leven de winter

DeCle

Pluim is inderdaad een stukje beter dan afgelopen dagen, maar natuurlijk nog geen garantie voor winter.

Bacci

Citaat van: DeCle op do 13 dec 2012 - 22:12
Pluim is inderdaad een stukje beter dan afgelopen dagen, maar natuurlijk nog geen garantie voor winter.

Nou het is in ieder geval een hele verbertering, steeds meer kansjes.

WinschoterWeer

Citaat van: MSB op do 13 dec 2012 - 22:11
het hoeft van mij niet speciaal een witte kerst te worden, als hij maar lekker koud is dan ben ik tevreden, alles beter dan het warme weer van verleden jaar kerst, kon toen bijna in korte broek naar het kerst diner.

;) ;)
Vreselijk was het gewoon >> Té Warm! :-\. Totaal geen "vredig" ? Kerstgevoel ? Ik was dan ook niet aardig voor m'n schoonmoeder etc.  ;) Maar dat terzijde. De Pluim geeft me kriebels. Heb er zin in. Kom maar op met die kou! ;D ?Huidige Temp: -6 graden !! Lekker!


Powered by EzPortal