Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339536 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jorentje1997

Zullen die buitjes boven Zeeland/Noordzee de Belgische kust nog bereiken? Het lijkt erop dat ze boven zee oplossen.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jorentje1997

Citaat van: albalinda op di 11 dec 2012 - 19:02
Minimum temperatuur legt vaak aan hoeveelheid bewolking en luchttemperatuur/windkracht.
Mocht bijvoorbeeld vanavond de lucht betrekken bij je dan zit je zo weer rond de 0.
Trekt de lucht daarna wer open dan vriest het vrij snel weer.
Is altijd een beetje koffiedik kijken ;)

Klopt, maar als je een minimum temperatuur voorspelt moet je ook wel rekening houden met die opklaringen/windkracht/luchttemperatuur. Als je dan om kwart voor zeven al je minimum temperatuur overschreden hebt zullen ze er toch een beetje naast zitten.

Maar ik ben ook geen expert dus ik geef helemaal geen negatieve commentaar op de voorspellingen maar ik wil het gewoon even meegeven dat de temperatuur momenteel iets kouder is dan voorspelt :)

Edit: Ligt het aan mij of is de site momenteel heel traag...

Weatherman

Citaat van: jorentje1997 op di 11 dec 2012 - 19:08jEdit: Ligt het aan mij of is de site momenteel heel traag...

Hier ook
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Diesel2011

Het sneeuwd nu ook licht in Dorst(Nbr) en zag net op weerplaza dat het ff kan aan houden. Ben benieuwd wat er nog gaat komen.
Jammer dat het winterweer vanaf vrijdag ff weer weg is.We hebben al een leuke tijd achter de rug en de winter duurt nog wel een tijd. We wachten geduldig af wat er nog komen gaat. ;)

Weatherman

Citaat van: Diesel2011 op di 11 dec 2012 - 19:18
Het sneeuwd nu ook licht in Dorst(Nbr) en zag net op weerplaza dat het ff kan aan houden. Ben benieuwd wat er nog gaat komen.
Jammer dat het winterweer vanaf vrijdag ff weer weg is.We hebben al een leuke tijd achter de rug en de winter duurt nog wel een tijd. We wachten geduldig af wat er nog komen gaat. ;)
Het is zo licht dat je het niet ziet vallen  ;D :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marcellang

Citaat van: jorentje1997 op di 11 dec 2012 - 19:08
Klopt, maar als je een minimum temperatuur voorspelt moet je ook wel rekening houden met die opklaringen/windkracht/luchttemperatuur. Als je dan om kwart voor zeven al je minimum temperatuur overschreden hebt zullen ze er toch een beetje naast zitten.

Maar ik ben ook geen expert dus ik geef helemaal geen negatieve commentaar op de voorspellingen maar ik wil het gewoon even meegeven dat de temperatuur momenteel iets kouder is dan voorspelt :)
Ik snap je goed, maar dat valt niet mee hoor.
Nb; misschien wordt de - 1,8 graden wel je minimumtemperatuur en is de voorspelling toch juist geweest.
(even de advocaat van de duivel spelen :))
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

just0408

We houden de buitjes op de Noordzee weer in de gaten.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

jorentje1997

Yr.no is heel positief over donderdag.. zij laten gewoon alles als sneeuw vallen!

samverhoeven

Ik zie hier geen sneeuw vallen. De radar geeft echter van wel aan, maar we weten ondertussen al dat radars en sneeuw niet altijd goed samenwerken.

jorentje1997

Citaat van: samverhoeven op di 11 dec 2012 - 20:47
Ik zie hier geen sneeuw vallen. De radar geeft echter van wel aan, maar we weten ondertussen al dat radars en sneeuw niet altijd goed samenwerken.
Idd, maar ik dacht ook wel dat Antwerpen momenteel sneeuw kreeg. Misschien is het omdat sneeuw minder snel neervalt. Dus er valt sneeuw maar ze heeft gewoon de grond nog niet bereikt. Maar dat is mijn uitleg :P

Remy

Citaat van: jorentje1997 op di 11 dec 2012 - 20:48
Idd, maar ik dacht ook wel dat Antwerpen momenteel sneeuw kreeg. Misschien is het omdat sneeuw minder snel neervalt. Dus er valt sneeuw maar ze heeft gewoon de grond nog niet bereikt. Maar dat is mijn uitleg :P
En door de wind waait die sneeuw ook nog eens een eind verderop voor het de grond bereikt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

emil

Citaat van: Remy op di 11 dec 2012 - 20:59
En door de wind waait die sneeuw ook nog eens een eind verderop voor het de grond bereikt.

Dat is wel zo, maar de wind is meestal dezelfde richting als dat de bui opgaat. Duurt overigens wel een tijdje voordat die dwarrelende vlokjes de grond bereiken. Bij een bui vanmiddag was volgens de Buienradar de bui alweer voorbij, en toen begon het pas te sneeuwen.

Bacci

Nou duurt nog wel even totdat de sneeuwbuien het land binnen trekken, ben benieuwd straks naar de nieuwe pluim, hopelijk wat meer koude leden.

gilleeesss

-2.3°C geweest, nu -0.6°C stijgend.. :(

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op di 11 dec 2012 - 21:04
Nou duurt nog wel even totdat de sneeuwbuien het land binnen trekken, ben benieuwd straks naar de nieuwe pluim, hopelijk wat meer koude leden.

Ik vrees het ergste, als het meezit dan heb ik de 14-daagse pluim het eerste van alle weerbureaus
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op di 11 dec 2012 - 21:13
Ik vrees het ergste, als het meezit dan heb ik de 14-daagse pluim het eerste van alle weerbureaus

Zo'n slechte vooruitzichten? pff, dat is wel jammer. had nogtans goeie hoop voor december ook al ;).. Goeie start maar...

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op di 11 dec 2012 - 21:14
Zo'n slechte vooruitzichten? pff, dat is wel jammer. had nogtans goeie hoop voor december ook al ;).. Goeie start maar...

Slecht hoeft hij niet te zijn, heb momenteel alleen maar naar de Oper gekeken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op di 11 dec 2012 - 21:17
Slecht hoeft hij niet te zijn, heb momenteel alleen maar naar de Oper gekeken

Oke ;) we zijn benieuwd ;) . Een warm moment hoort ook in de winter van Benelux ;)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal