Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339700 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joep

Kijk eens aan er gaat 1 lid voor winter  :P


Weatherboy

Citaat van: Weerfreak op ma 10 dec 2012 - 21:31
Nou, het gezeur begint weer over de winter. De afschrijvingen beginnen alweer, omdat de kaarten nu niet denderend zijn.
Als het goed is moeten we daar vorig jaar wel van geleerd hebben, kijk maar naar eind januari/begin februari.
Je zag dat de pluim binnen 1 a 2 dagen kon veranderen in een zachte pluim, zo kan dat ook weer terugkomen. ;)
Je weet het maar nooit in de Nederlandse winter, zou zomaar kunnen dat we over twee weken op de schaats staan en/of sneeuwpret hebben, het kan ook net zoals deze week en vorige week gaan kwakkelen met veel winterse neerslag of het word gewoon zachter dan normaal met af en toe regen en soms een fikse wind. Immers horen zachte onderbrekingen/perioden thuis in de Hollandse winter.
Schrijf die winter nog niet af, het is pas 10 december. ;) Nog twee en een halve maand te gaan en zelfs in maart kan het nog flink vriezen en sneeuwen, hoewel de kans dan natuurlijk wel een stuk kleiner word. :)

Van mijzelf mag het in februari en maart al flink zacht worden, kan die lente-begin-zomer-onweersverpestende koelbox van een zee goed opwarmen.

Deels hebben de 'zeikerds' wel een goed punt. Het is dat de kaarten geen WC tonen maar hopeloos zijn ze voor 100%. Een keiharde zuid tot zuidwest stroming met T 850 van dikke + en 2m temp. van 5-10 graden is absoluut niet winters, over de regen en wind maar niet te spreken. ;) Eigenlijk ook wel stom van ons, er gaat namelijk amper een winter voorbij zonder een kersthitte, dus eigenlijk was dit te verwachten, op 2010 na dan.

Aris

Ben je een zeikerd als je niet mee gaat in de wens van de grote groep op winters weertje? Ik zie het gewoon anders.
Of is Jan straks ook een zeikerd als hij niet anders kan dan voorspellen dat het er voorlopig niet in zit?

Bacci

Ten noordwesten van duitsland komt wat aan deze richting op, ben benieuwd, http://www.niederschlagsradar.de/

GHkstra


Mdelaat97

Juist door de voorspelling van Piet P. Heb ik vertrouwen in de winter 2012 - 2013 want hij zit er toch (bijna) altijd naast.

just0408

Citaat van: Joep op ma 10 dec 2012 - 21:44
Kijk eens aan er gaat 1 lid voor winter  :P

Ik vertrouw op dat ene lid.  :)
Ik ben ook niet van steen.

Peter Spit

Afslag Groningen Zuid op de a28 was al flink wit aan het worden. Nog niet overdreven glad, maar kan zeker nog komen lijkt me!

DeCle

Citaat van: Joep op ma 10 dec 2012 - 21:44
Kijk eens aan er gaat 1 lid voor winter  :P

Dit is de pluim van gisteren, maar je hebt gelijk maar 1 lid voor winter.
Hierbij de 15 daagse om toch wat meer lijntjes onder 0 te krijgen.

matroesjka-world

En jahoor hier ook weer sneeuw onder de lantaarnpaal !!!!  ;D ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Arend

Soms is het beter om even over de grens bij de buren op de radar te kijken, ziet er een stuk leuker uit!
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

pietjelol

dat vervloekte ijsselmeer ook. Maar ik blijf hoop houden dat er nog wel een sneeuwbuitje komt

Ramon Oost

Citaat van: Joep op ma 10 dec 2012 - 21:44
Kijk eens aan er gaat 1 lid voor winter  :P

Dit is de nieuwe pluim ;)


Weerfreak 1337

Degene die het niet snappen zijn jullie juist, ik doel niet op de zogenaamde kersthitte, maar meer op de rest van de winter. ;)
Komen nog genoeg kansen. Ja en als het dan met een sisser afloopt, kun je gaan treuren, maar aan moeder natuur verander je toch niks, hoe vervelend het ook is.
En jullie zagen mijn post gelijk als een soort aanval op jullie, bedoelde het meer in het algemeen. Dus doe eens ff rustig. ;)

En nog wat weatherboy, en dat probeerde ik ook duidelijk te maken:
Hier een citaat van je:
Het is dat de kaarten geen WC tonen maar hopeloos zijn ze voor 100%. Een keiharde zuid tot zuidwest stroming met T 850 van dikke + en 2m temp. van 5-10 graden is absoluut niet winters, over de regen en wind maar niet te spreken.

Ik probeerde duidelijk te maken dat de weerkaarten zomaar kunnen omslaan zoals ze dat ook naar deze periode deden, dus waarom nu al gelijk grote lijnen trekken over de winter? Een zachte periode hoort er nou eenmaal bij. En misschien heeft inderdaad de winter zijn kruit al verschoten en misschien ook niet, dat weet je toch nooit.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Bacci

Citaat van: DeCle op ma 10 dec 2012 - 21:57
Dit is de pluim van gisteren, maar je hebt gelijk maar 1 lid voor winter.
Hierbij de 15 daagse om toch wat meer lijntjes onder 0 te krijgen.

Lijkt op lange termijn toch steeds meer leden voor opnieuw koude, tijdelijke verzachting?

SniperEye

Citaat van: Peter Spit op ma 10 dec 2012 - 21:54
Afslag Groningen Zuid op de a28 was al flink wit aan het worden. Nog niet overdreven glad, maar kan zeker nog komen lijkt me!

Rijdt die vrachtwagen nou zo snel of de fotograaf/ bestuurder van het voertuig van de fotograaf nou zo langzaam... Is niet gebruikelijk dat een vrachtwagen een personenwagen inhaalt ;)

De nieuwe pluim laat vanaf pakweg dinsdag opnieuw een flinke spreiding zien. De leden weten op +5 dagen echt geen raad met het weer. Heeft waarschijnlijk te maken met het Russisch hoog en het laag op de Atlantische Oceaan. Wat gaan beiden doen? Dat kunnen we enkel observeren.

emil

Inmiddels een gesloten sneeuwdek hier in Eelderwolde, en nog genoeg buien onderweg! Een aangename verrassing zullen we maar zeggen.

Dennis

OK 1 lid voor winter  -leuk :) - maar in de spreiding na het weekend kan het nog verschillende kanten op....




Bacci

Ik zeg tijdelijke verzachting, waarom? ik heb het gevoel dat het weer een bepaald patroon gaat volgen, en in vergelijking met de vorige pluim gaan er opeens een stuk meer leden onder nul, ik denk dat dit een begin is van betere vooruitzichten.  (ja ik praat nogal onzin :P)



Powered by EzPortal