Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339551 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Dus morgen en woensdag en vooral woensdag betere sneeuwkansen voor het hele land?

DeCle

Citaat van: gilleeesss op ma 10 dec 2012 - 20:42
wow die kartjes van jan en feb.. not good not good... maar gelukkig nog 3/4 maand weg ;)

hmmm Beter niet om die kaartjes kunnen vragen.
Maar toch bedankt, Arend

just0408

Jemig zeg. Volgens mij slaan die buitjes noordholland express over om mij te treiteren.
Ik ben ook niet van steen.

Jan van Ooijen

EC run maar snel vergeten, tot en met donderdag licht winters. Daarna warmer en tot aan einde van de run niets te zien wat betreft winterweer
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Maar zo te zien aan de webcams in Groningen word het niet erg wit daar.
Ik ben ook niet van steen.

Jan van Ooijen

Aardig wat sneeuwval in de buurt van Assen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Snowman

Hier sneeuwt het al sinds 17:00 breedste vlokken waren rond half 6.

Edit: Ook de luchtmacht is weer lekker bezig  ;)

Aris

Zo globaal alles in ogenschouw genomen wordt deze winter helemaal niks. Continue kwakkelweer met af en toe sneeuw wat binnen 24 uur weg is en ijs krijgt amper kans te groeien. Wellicht aan het eind van de winter. Maar dan heb ik er al geen zin meer in.

Better luck next year.

emil

Beste weerliefhebbers,

Mijn naam is Emil en woon in Eelderwolde (tegen de stad Groningen aan) en lees hier nu al een tijdje mee. Ben al erg actief Weerwoord maar voel mij aangetrokken door de kleinschaligheid hier. Ik twitter onder de naam 'WeerGroningen'. Ik zal hier in interessante situaties mijn waarnemingen doorgeven.

Momenteel sneeuwt het hier stevig door en probeert zich op het gras een gebroken sneeuwdek te vormen. Daken en straten op de meeste plaatsen al wit.

samverhoeven

Citaat van: Aris op ma 10 dec 2012 - 21:17
Zo globaal alles in ogenschouw genomen wordt deze winter helemaal niks. Continue kwakkelweer met af en toe sneeuw wat binnen 24 uur weg is en ijs krijgt amper kans te groeien. Wellicht aan het eind van de winter. Maar dan heb ik er al geen zin meer in.

Better luck next year.
Ik hoop dat dit om te lachen is?

Aris

Citaat van: samverhoeven op ma 10 dec 2012 - 21:20
Ik hoop dat dit om te lachen is?
Nope. Ik zie serieus geen winter dit jaar. Alle kaarten globaal genomen is dat een "gevoel". Die kou-beren die af en toe langskomen zie je eerder vertrekken dat ze kans krijgen.
Wel prikjes hier en daar... Maarja, wie gaat er s'avonds om 23.00 uur met de kids in de sneeuw spelen omdat het de volgende ochtend alweer gesmolten is?

Boeran

Nu hier in IJlst ook weer lichte sneeuwval en ik hoop dat de winter na de dip volgende week pas echt toe gaat slaan.
Ik wil in ieder geval hoop houden  :)

Jan van Ooijen

Citaat van: Aris op ma 10 dec 2012 - 21:23
Nope. Ik zie serieus geen winter dit jaar.

Ben ik blij dat dit jaar nog maar 21 dagen duurt ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Er is niets zo veranderlijk als het weer.  ::)
Ik ben ook niet van steen.

zorba

Citaat van: emil op ma 10 dec 2012 - 21:18
Beste weerliefhebbers,

Mijn naam is Emil en woon in Eelderwolde (tegen de stad Groningen aan) en lees hier nu al een tijdje mee. Ben al erg actief Weerwoord maar voel mij aangetrokken door de kleinschaligheid hier. Ik twitter onder de naam 'WeerGroningen'. Ik zal hier in interessante situaties mijn waarnemingen doorgeven.

Momenteel sneeuwt het hier stevig door en probeert zich op het gras een gebroken sneeuwdek te vormen. Daken en straten op de meeste plaatsen al wit.

Welkom op Meteo-Service Emil!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 10 dec 2012 - 21:25
Ben ik blij dat dit jaar nog maar 21 dagen duurt ;)

Hahaa er recht op jan ;) . Achja, komaan zeg, het is 10december, en we hebben al sneeuw gezien (de ene al meer dan de anderen).. Er zit een 'wc aan te komen'.. Week boven de 5 (tussen 5-10?) graden.. Dat hoort erbij hier. Hopelijk word het niet te lang zo warm. Dat we tegen kerstmis er kunnen invliegen ;)..

Marcel1976

Citaat van: Aris op ma 10 dec 2012 - 21:17
Zo globaal alles in ogenschouw genomen wordt deze winter helemaal niks. Continue kwakkelweer met af en toe sneeuw wat binnen 24 uur weg is en ijs krijgt amper kans te groeien. Wellicht aan het eind van de winter. Maar dan heb ik er al geen zin meer in.

Better luck next year.
Goede glazen bol heb je. Mag ik die eens lenen?

Weerfreak 1337

Nou, het gezeur begint weer over de winter. De afschrijvingen beginnen alweer, omdat de kaarten nu niet denderend zijn.
Als het goed is moeten we daar vorig jaar wel van geleerd hebben, kijk maar naar eind januari/begin februari.
Je zag dat de pluim binnen 1 a 2 dagen kon veranderen in een zachte pluim, zo kan dat ook weer terugkomen. ;)
Je weet het maar nooit in de Nederlandse winter, zou zomaar kunnen dat we over twee weken op de schaats staan en/of sneeuwpret hebben, het kan ook net zoals deze week en vorige week gaan kwakkelen met veel winterse neerslag of het word gewoon zachter dan normaal met af en toe regen en soms een fikse wind. Immers horen zachte onderbrekingen/perioden thuis in de Hollandse winter.
Schrijf die winter nog niet af, het is pas 10 december. ;) Nog twee en een halve maand te gaan en zelfs in maart kan het nog flink vriezen en sneeuwen, hoewel de kans dan natuurlijk wel een stuk kleiner word. :)

Van mijzelf mag het in februari en maart al flink zacht worden, kan die lente-begin-zomer-onweersverpestende koelbox van een zee goed opwarmen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Citaat van: emil op ma 10 dec 2012 - 21:18
Beste weerliefhebbers,

Mijn naam is Emil en woon in Eelderwolde (tegen de stad Groningen aan) en lees hier nu al een tijdje mee. Ben al erg actief Weerwoord maar voel mij aangetrokken door de kleinschaligheid hier. Ik twitter onder de naam 'WeerGroningen'. Ik zal hier in interessante situaties mijn waarnemingen doorgeven.

Momenteel sneeuwt het hier stevig door en probeert zich op het gras een gebroken sneeuwdek te vormen. Daken en straten op de meeste plaatsen al wit.

Weerwoord is niks ;) Heb ik ook op gezeten maar is meer een oud-zeikerd forum geworden dan een weerforum.

Ik hoop je vaker te zien hier :)

Aris

Citaat van: Weerfreak op ma 10 dec 2012 - 21:31
Nou, het gezeur begint weer over de winter. De afschrijvingen beginnen alweer, omdat de kaarten nu niet denderend zijn.
Sja, dat was op het andere forum niet veel anders. Men ziet kaarten met een stijgende lijn in de plus en men wordt geadviseerd de volgende kaarten af te wachten. Als er dan een pluim bij zit die als einzelganger een streep in de min toont, heerst er euforie en klampt iedereen er zich aan vast.
Is prima hoor. Is ook een vorm van plezier. Maar schiet niet de nuchtere persoon af als de mening je niet bevalt.

CiteerAls het goed is moeten we daar vorig jaar wel van geleerd hebben, kijk maar naar eind januari/begin februari.

Dat gold hoofdzakelijk voor de Randstand/westen. In de rest van het land kwam et later op gang. En sorry, dan zit ik alweer in de lente.

CiteerJe zag dat de pluim binnen 1 a 2 dagen kon veranderen in een zachte pluim, zo kan dat ook weer terugkomen. ;)
Pluimen wel, het feitelijke weer niet zo. Die zat altijd wel op de gulden middenlijn. En af en toe een uitspatter. Maar zoals ik al aangaf, voor korte duur.
CiteerJe weet het maar nooit in de Nederlandse winter, zou zomaar kunnen dat we over twee weken op de schaats staan en/of sneeuwpret hebben, het kan ook net zoals deze week en vorige week gaan kwakkelen met veel winterse neerslag of het word gewoon zachter dan normaal met af en toe regen en soms een fikse wind. Immers horen zachte onderbrekingen/perioden thuis in de Hollandse winter.
Schrijf die winter nog niet af, het is pas 11 december. ;) Nog twee en een halve maand te gaan en zelfs in maart kan het nog flink vriezen en sneeuwen, hoewel de kans dan natuurlijk wel een stuk kleiner word. :)

Hoop doet leven. Prima ook.
Ik met mijn ervaring van het verleden en de bekende teleurstellingen zeg gewoon: nee, dit jaar meer groen landschap dan de helft van ijsdagen en winterse omgeving bij elkaar opgeteld.

Mijn 2 cent.

Powered by EzPortal