Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339533 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Oxize

Twente meld aantal sneeuwvlokjes.

.... /me gaat weer lantaarnpaal staren :)
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

dondertje127

Net een natte sneeuwbuitje ove rme heen gehad toen ik op de fiets zat.

Bacci


Jan van Ooijen

Helaas ben ik vanaf nu genoodzaakt om de gifjes die ik maak te voorzien van Meteo-service tekst of anders een logo. Hierdoor kan het eerste plaatje er anders uitzien dat de rest. Jammer dat mensen het nog steeds nodig vinden om de bron niet te vermelden.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Remy

Heel de middag valt hier al korrelhagel en soms wat sneeuw... heel weinig maar genoeg om het te zien en te benoemen.  De paar vlokken/korreltjes die vallen smelten ook niet direct meer nu(18:00) nog net een graad boven nul hier maar het is al te zien dat plekken op de straat die goed koud zijn van de afgelopen stralingsvorst nog steeds goed koud zijn omdat die wit worden van de korrels die weigeren te smelten.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Remy

Stadskanaal ligt onder de neerslag volgens de radar,ben benieuwd wat daar valt omdat we hier amper zes kilometer verderop nog bar weinig krijgen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Bacci

Citaat van: Remy op ma 10 dec 2012 - 18:15
Heel de middag valt hier al korrelhagel en soms wat sneeuw... heel weinig maar genoeg om het te zien en te benoemen.  De paar vlokken/korreltjes die vallen smelten ook niet direct meer nu(18:00) nog net een graad boven nul hier maar het is al te zien dat plekken op de straat die goed koud zijn van de afgelopen stralingsvorst nog steeds goed koud zijn omdat die wit worden van de korrels die weigeren te smelten.

Jij herinnert mij aan leuke situaties, als het vriest kan dat beetje korrelhagel/ (mot)sneeuw, vooral als het wat intensiever wordt ervoor zorgen dat het best snel wit wordt, altijd wel leuk.

just0408

Dat zijn <a href="http://buienradar.nl/sneeuwradar">flinke jongens</a> op de Noordzee.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Dennis

KNMI Guidance:

Dinsdag overdag worden in de noordnoordwestelijke stroming diverse ondiepe troggetjes met verhoogde buienkans berekend en zien we een meer significante lijtrog achter de Noorse Bergen en die uiteindelijk woensdagmiddag als lijlaag boven Groningen aankomt.

Bacci


Bacci

Citaat van: just0408 op ma 10 dec 2012 - 18:36
Dat zijn <a href="http://buienradar.nl/sneeuwradar">flinke jongens</a> op de Noordzee.  ;)

Uhm? maar die trekken niet over Nederland....

Weerfreak 1337

Natte sneeuw hier in het Westland :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

just0408

Citaat van: Bacci op ma 10 dec 2012 - 18:49
Uhm? maar die trekken niet over Nederland....

Nee, en dat zou eigenlijk wel de bedoeling moeten zijn. Als heel engeland nu even gaat blazen.
Ik ben ook niet van steen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

En zijn er al meldingen van sneeuw in het noorden of stelt het niet veel voor?

grizzrh

Citaat van: Bacci op ma 10 dec 2012 - 18:49
Uhm? maar die trekken niet over Nederland....

hevige sneeuw op zee :P begint al aardig wit te worden daar!!!
Doenrade, Limburg

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

grizzrh

Doenrade, Limburg

Ries

Citaat van: Bacci op ma 10 dec 2012 - 19:38
En zijn er al meldingen van sneeuw in het noorden of stelt het niet veel voor?
sneeuwt heeeeeeeeeeeeel licht, nauwelijks te zien bij de lantaarnpaal

maar vanmiddag ging de keiharde motregen regelmatig over in natte motsneeuw, met die wind aardig spectaculair gezicht maar bleef dus niks van liggen. Nat, waterkoud.

Powered by EzPortal