Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339716 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wim67

Dit is wat een sneeuw buitje achterlaat op Schiphol, 4000 ton aan sneeuw gevallen ;D ;)

Remy

Gedurende avond een paar verdwaalde vlokken sneeuw gezien en momenteel heel klein beetje regen.
Geen motregen maar gewone druppels,alleen heel weinig.
De grond is zover er geen sneeuw op ligt nog stijf bevroren en de krokante sneeuwlaag die overal nog ligt waar niet geveegd is kan in combinatie met een paar drupjes regen een mooie ijsbaan opleveren :)
Gelukkig valt de eerste regen niet tijdens de spits en als het goed doorregent dan is de kans groot dat morgenochtend alle sneeuw en glibberij hier al weg is.

@wim67 Wat loopt dat op he! Wij hebben hier een rijbak van 20*60meter en dan schrik je er al van dat er met tien millimeter regen reeds twaalfduizend liter wordt gedumpt.
Kan je na gaan wat Nederland per jaar aan water naar de zee moet pompen omdat per mm neerslag per vierkante kilometer er reeds duizend kubieke meter water naar beneden komt.
bdw er zijn ook twee gemalen bijgebouwd toen de vijfde baan kwam.
Eentje dat de sloten op niveau houdt en eentje dat ook daadwerkelijk water uitslaat de ringvaart in omdat er zo'n enorme plak verharde grond bij kwam en de buffercapaciteit in de sloten al reeds over de limiet zat.
Tevens is bij Hoofddorp vanaf de hoofdvaart richting de brandweerkazerne een groot kanaal verbreedt om zo ook extra waterbufferring te creëren.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

wim67

@Remy kan je nagaan dat dit allemaal naar een verwerkings bedrijf moet vanwege de kalium die erin zit.

arjanbruggink

Net even buiten geweest, maar de klinkerwegen zijn hier ijsbanen. Weet niet hoe het staat met de asfaltwegen.
Foto's erbij gedaan als indicatie. Zijn wel gemaakt met mobiel, maar toch....



Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Remy

Citaat van: wim67 op za 08 dec 2012 - 23:23
@Remy kan je nagaan dat dit allemaal naar een verwerkings bedrijf moet vanwege de kalium die erin zit.
Wordt dat tegenwoordig niet meer op het Noordzeekanaal gedumpt dan? afvoeren naar de Noordzee die is al zout was dat principe.
Bovendien dacht ik dat men ook op schiphol tegenwoordig gewoon keukenzout gebruikte(natrium)?
Die troep waar vliegtuigen mee worden ingespoten is volgens mij pas echt bende soort glycol of afgekeurde franse wijn :) iig soms wordt ik er wel bijna ziek van als het de cabine in drijft  :r
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weatherboy

Ik zeg Witte Kerst! Haha ;) :P

GFS heeft een redelijk run moet ik zeggen. Gelukkig geen echt WC op de kaarten waar we vanmiddag voor gevreesd hadden. En de winterse perikelen volgende week zijn wat kouder en meer kans op sneeuw. Daarna iets zachter om vervolgens weer kouder te worden. Kortom: Kwakkelweer. Zeker niet zacht (zoals de andere runs) maar ook niks voor schaatsers of sneeuwliefhebbers.

dondertje127

Volgens de radar gaat het hier eerst nog even sneeuwen in Arnhem

(ps. ik krijg mijn plaatsnaam niet zichtbaar onder m'n nickname, hoe en waar kan je dit doen? Niets hielp).

Bvd

wim67

nee kalium als dat in het water komt zie je heel snel de vissen boven komen drijven, dit spul trekt al het zuurstof uit het water en stinkt naar azijn brrrrr :P :-X :-X

Ramon Oost

Citaat van: dondertje127 op za 08 dec 2012 - 23:46
(ps. ik krijg mijn plaatsnaam niet zichtbaar onder m'n nickname, hoe en waar kan je dit doen? Niets hielp).

Bvd

Klik op profiel, dan naar Profiel wijzigen (forumprofiel) Dan kan je je plaats invullen bij "persoonlijke tekst" ;)

Weatherboy

Citaat van: dondertje127 op za 08 dec 2012 - 23:46
Volgens de radar gaat het hier eerst nog even sneeuwen in Arnhem

(ps. ik krijg mijn plaatsnaam niet zichtbaar onder m'n nickname, hoe en waar kan je dit doen? Niets hielp).

Bvd

Mijn Profiel> Forumprofiel wijzigen> Persoonlijke tekst: Arnhem

Overigens een Must voor iedereen! Alle mensen zonder woonplaats gelieve volgens dezelfde wijze erin te zetten. Zo is het handiger en leuker voor de andere forumleden. En krijg je niet elke keer de vraag: 'Waar is hier' , waardoor het forum ook weer overzichtelijker blijft.

dondertje127

Dank voor jullie hulp Ramon-Oost en Weatherboy :)

Volgens de radar zou het hier nu moeten sneeuwen, maar het is nog steeds droog.

Bacci

Komt wel heel wat aan vanuit de noordzee

Thunderfreak

GFS heeft inderdaad een mooie run,welliswaar op de LT maar wat de uitdraai nu laat zien is een Russische beer die een hand uitreikt met het Azoren H en daarbij een lagedrukgebied vast komt te zitten boven het Europese vaste land die zorgt voor een Oostelijke stroming in onze omgeving.

Glazenbollenwerk niet geheel aangezien het aangeven word,maar 0,0 % te vertrouwen ;-)

Wel een leuke uitdraai.


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Remy

Citaat van: wim67 op za 08 dec 2012 - 23:46
nee kalium als dat in het water komt zie je heel snel de vissen boven komen drijven, dit spul trekt al het zuurstof uit het water en stinkt naar azijn brrrrr :P :-X :-X
Dan is het vast geen kalium,overigens zit het meeste strooizout in de smelt en die vloeit gewoon af naar Schiphol,s hemelwaterafvang... die zover ik weet via een slim systeem gedoseerd het meeste water inclusief zout gewoon loost op het afwateringskanaal.
De first flush wordt afgevangen en zover de toevloed niet te groot wordt (denk aan zomer stortbuien) wordt ook overig hemelwater zoveel mogelijk ontdaan van drijvende verontreinigingen als olie,vetten en drijvend afval.
Ik denk dat je kalium verward met de-icer wat men over vliegtuigen sproeit want kalium is gewoon zout en inderdaad ongezond voor zoetwater milieus maar verder niet meer schadelijk dan de hoeveelheden natrium/kalium(chloride) er over de rest van ons land worden uitgestrooid.

Weer update,Tien minuutjes geleden kort (krap een minuut)maar lawaaiig ijsregentje gehad en nu weer lichte regen bij temperatuur die alleen bij nul blijft omdat stroomopwaarts er ook nog sneeuw ligt te smelten.

De sneeuwlaag begint al duidelijk in te klinken,en ik denk met wat ik op de buienradar zo zie komen dat het morgen ook hier wel tien graden kan worden met saai grijs blubberweer en veel wind.
Winter mag van mij alles zijn zolang het maar niet saai grijs winderig en regen is.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

NitroGenetics

Citaat van: Thunderfreak op zo 09 dec 2012 - 00:05
GFS heeft inderdaad een mooie run,welliswaar op de LT maar wat de uitdraai nu laat zien is een Russische beer die een hand uitreikt met het Azoren H en daarbij een lagedrukgebied vast komt te zitten boven het Europese vaste land die zorgt voor een Oostelijke stroming in onze omgeving.

Glazenbollenwerk niet geheel aangezien het aangeven word,maar 0,0 % te vertrouwen ;-)

Wel een leuke uitdraai.

plaatje*

heb toch liever een noordelijke stroming, hebben we ook nog wat kans op sneeuw enzevoort :D

Thunderfreak

Citaat van: NitroGenetics op zo 09 dec 2012 - 00:11
heb toch liever een noordelijke stroming, hebben we ook nog wat kans op sneeuw enzevoort :D

Voor de Kerst zou het inderdaad ideaal zijn. Eerst sneeuw en dan een goede vorstperiode voor de ijsaangroei op de Nederlandse wateren.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

NitroGenetics

Citaat van: Thunderfreak op zo 09 dec 2012 - 00:13
Voor de Kerst zou het inderdaad ideaal zijn. Eerst sneeuw en dan een goede vorstperiode voor de ijsaangroei op de Nederlandse wateren.
ja idd en dan kunnen we nog eens denken aan een 11 steden tocht :D

Brisk

Citaat van: dondertje127 op za 08 dec 2012 - 23:58
Dank voor jullie hulp Ramon-Oost en Weatherboy :)

Volgens de radar zou het hier nu moeten sneeuwen, maar het is nog steeds droog.

Volgens buienradar wel ja, kijk je op radar van KNMI dan zie je alles oplossen
Let is snow, let it snow, let it snow!

Martin1976

Citaat van: Thunderfreak op zo 09 dec 2012 - 00:13
Voor de Kerst zou het inderdaad ideaal zijn. Eerst sneeuw en dan een goede vorstperiode voor de ijsaangroei op de Nederlandse wateren.
doe mij maar meer oostelijk net zo als zomer met östgewitter, want dan krijgt Twente de volle lading sneeuw!!
Groet'n uut Hengelo!!

NitroGenetics

Citaat van: Martin1976 op zo 09 dec 2012 - 00:21
doe mij maar meer oostelijk net zo als zomer met östgewitter, want dan krijgt Twente de volle lading sneeuw!!
oosten wind is slecht voor sneeuw liefhebbers simpelweg omdat storingen vrijwel altijd van het westen/noordwesten noorden komen
kortom weinig kans op sneeuw dan, maar ipv dat krijgen we wel mooi een aantal ijsdagen :)

Powered by EzPortal