Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339564 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dennis

Melding uit Joure  tis daar spekglad

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

grizzrh

Citaat van: Roan op za 08 dec 2012 - 20:15
Oke, ff offtopic dan:
Ik ben in februari 2011 in IJsland geweest en in maart dit jaar in Fins Lapland (Saariselka).. Beide keren noorderlicht gezien, echter van afgelopen maart was echt zo bizar vet/cool/geweldig dat ik nu echt helemaal addicted ben en eigenlijk in februari/maart wel weer richting lapland wil.. Je kunt het beste in maart boven de poolcirkel gaan, maar je moet geluk hebben dat er geen bewolking is, de zon moet actief zijn en je moet heel veel geduld hebben (want ene moment is het er, andere moment kan het ook zo weer weg zijn). hier nog even mijn verslagje en natuurlijk de foto's http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,446.msg3674.html#msg3674

Mocht je nog meer vragen hebben, kun je me zeker een PM sturen, want ik praat er met alle liefde over.

Thanks voor je input! ziet er inderdaad Gruwelijk uit!!
Doenrade, Limburg

Dennis

CODE ORANJE

M.u.v. het westen en zuidwesten vanavond en vannacht kans op gladheid door winterse neerslag. In eerste instantie kan wat sneeuw vallen, maar deze gaat spoedig over in regen die op de bevroren ondergrond aanleiding geeft tot IJZEL. De winterse neerslag verlaat het uiterste zuidoosten zondagmorgen.

GHkstra

Waarschuwing Extreem Weer: gladheid door IJZEL



M.u.v. het westen en zuidwesten vanavond en vannacht kans op gladheid door winterse neerslag. In eerste instantie kan wat sneeuw vallen, maar deze gaat spoedig over in regen die op de bevroren ondergrond aanleiding geeft tot IJZEL. De winterse neerslag verlaat het uiterste zuidoosten zondagmorgen.

Overige waarschuwingen:
Door sneeuwresten kan het ook nog plaatselijk glad zijn.

Morgen is er vooral in de kustprovincies in de avond kans op zware windstoten.

jones

Op de weerkaarten voor volgende week een gevecht tussen een lagedrukgebied en een Russische beer. Vooralsnog lijkt het lagedrukgebied te winnen en kan het Russische hoog ons weer niet beïnvloeden :o

GFS 12z voor zondag 16/12

gilleeesss

De beer zal het wel winnen (nou,,, dat hoop ik toch:)

NitroGenetics

al 6 graden in het noordwesten (terschelling) , denk dat we nouwlijks aan vriezen toekomen vannacht

Weatherboy

Citaat van: NitroGenetics op za 08 dec 2012 - 21:36
al 6 graden in het noordwesten (terschelling) , denk dat we nouwlijks aan vriezen toekomen vannacht

In de Guidance stond ook dat de minima in de avond gehaald zouden worden ;)

Roan

Citaat van: Weatherboy op za 08 dec 2012 - 21:53
In de Guidance stond ook dat de minima in de avond gehaald zouden worden ;)
maxima bedoel je ?!

gilleeesss

Citaat van: Roan op za 08 dec 2012 - 21:57
maxima bedoel je ?!

Maxima in de nacht. Minimi was rond 19-20uur

arjanbruggink

Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Joep


WinschoterWeer

We noteren momenteel om een uur of 22.20u regen/ijzel in t mooie Oldambt! Zal wel spekglad worden ! Het vriest namelijk nog een graadje!  :-\

Jan van Ooijen

IJzel te zien op de radar in Drenthe

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis


arjanbruggink

En dat kan bevestigd worden. De klinkerweg wordt ijsbaan en mijn auto glanst van de ijzel.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

GHkstra


Bacci

Op de pluim is nog wat hoop te zien, nog steeds leden die voor (echt) kouder weer gaan (ongeveer 20%).


arjanbruggink

Citaat van: Bacci op za 08 dec 2012 - 23:02
Op de pluim is nog wat hoop te zien, nog steeds leden die voor (echt) kouder weer gaan (ongeveer 20%).

***pluimpje***
Je gaat je toch niet vastklampen aan de laatste strohalm, toch....????
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal