Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 338436 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon Oost

Citaat van: frankaloe op vr 07 dec 2012 - 23:40
hier is echt wel meer gevallen dan 3-4 cm hoor

Bij mij zou ook 4cm zijn gevallen maar ik meet in de tuin toch echt 6/7cm. Tussen de 235 stations kan verschil optreden. ;)

petje

wel meer gevallen ja maar op de kaart staat bijgewerkt om 20.00 uur toen was alweer een gedeelte weg gesmolten

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Citaat van: zorba op vr 07 dec 2012 - 23:39
Huidig sneeuwdek? Dan klopt er voor hier niks meer van in ieder geval. Van de 3 a 4 cm wat er vandaag gevallen is, ligt enkel op gras etc nog iets van 0.3cm, rest is weg :p
Bij mij is vandaag totaal amper een halve centimeter gevallen maar er is iig een centimeter of vijf over van wat er reeds eerder lag.
Jammer genoeg was het niet voldoende koud om ook stuifsneeuw te geven,want aan de wind mankeerde dat niet :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zorba

Citaat van: Remy op vr 07 dec 2012 - 23:55
Bij mij is vandaag totaal amper een halve centimeter gevallen maar er is iig een centimeter of vijf over van wat er reeds eerder lag.
Jammer genoeg was het niet voldoende koud om ook stuifsneeuw te geven,want aan de wind mankeerde dat niet :)

Ah oke, hier lag 0,0, kleine beetje wat maandag was gevallen was allang weg, maar dat risico loop je nou eenmaal hier in het westen :p... Veel sneeuw van wat er viel vandaag verdween ook direct, duurde heel lang voor het bleef liggen.

Ach er zal deze winter vast nog wel een wit tapijtje neerdwarrelen ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Remy

Smeltwater geeft wel mooie ijspegels :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Ramon Oost


Stephanie


WinschoterWeer

Noord Oost Groningen (gem. Oldambt) ? Bijna 01.00 u  -8 graden onder een kraakheldere hemel! Elektrische deken maar aangezet! ;)

DDJ


Remy

Citaat van: WinschoterWeer op za 08 dec 2012 - 00:50
Noord Oost Groningen (gem. Oldambt) ? Bijna 01.00 u  -8 graden onder een kraakheldere hemel! Elektrische deken maar aangezet! ;)
Ik heb nog effe de kachel volgeprakt met hout,heb er ook de schurft aan om koud wakker te worden :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

zwoof


De neerslagfilm op noodweercentrale is ook weer bijgewerkt.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html

Ik zie nog geen -17 op de kaarten trouwens.

Weatherboy

Citaat van: zwoof op za 08 dec 2012 - 01:32
De neerslagfilm op noodweercentrale is ook weer bijgewerkt.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html

Ik zie nog geen -17 op de kaarten trouwens.

Komt ook niet denk ik. Ik denk dat het oosten als laagste rond de -12 gaat uitkomen, evengoed erg koud ;)

zwoof

Citaat van: Weatherboy op za 08 dec 2012 - 01:35
Komt ook niet denk ik. Ik denk dat het oosten als laagste rond de -12 gaat uitkomen, evengoed erg koud ;)
Ik was net ff buiten, wel mooi helder, maar het voelt helemaal niet koud aan. Of dat komt door de mummelmann of de zwakke wind laat ik in het midden  ;)

jones

Intussen heeft het hier al geregend, is alles weer sneeuwvrij en vriest het nog steeds niet :( zo jaloers op al die andere mensen!!

grizzrh

hier vriest het ook -0.8 :P hahaha

woensdag volgende week ziet er leuker uit!
Doenrade, Limburg

wimbaens

Citaat van: Weatherboy op za 08 dec 2012 - 01:35
Komt ook niet denk ik. Ik denk dat het oosten als laagste rond de -12 gaat uitkomen, evengoed erg koud ;)

Eens zien waar we hier uitkomen als de opklaringen ons bereikt hebben.

bliksems

Citaat van: Joep op vr 07 dec 2012 - 21:58
Ja over 7 dagen dat is veel te ver weg. Om dan te beginnen over pas weer een vorstperiode in februari???
En over die drapsneeuw ik en mijn kinderen hebben genoten van de witte wereld.
Is wel heel negatief benaderd allemaal

over 7 dagen is niet te ver weg,want de sneeuw van gisteren was ook al 7 dagen van tevoren bekend dat dat zou komen.
dus dan is het ook zeer aannemelijk dat we over 7 dagen gewoon herfstweer hebben en dat het zich voortzet.
dus heeft helemaal niks te maken met negatief of positief,maar met realistisch kijken.
ben benieuwd naar de kaarten en pluim de komende dagen,interessant en spannend.
en leuk dat je genoten hebt van de sneeuw,maar hier was het drap.ik kan er niks anders van maken,ik zeg het zoals het is.
was wel mooi om te zien in de bomen,dat wel.

PENNYWISE!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Marcel1976

Citaat van: winter op vr 07 dec 2012 - 22:55
Zou best raar zijn als het vanmiddag -15 wordt en het de volgende dag regent.
Dan zou je denk dat er zich zeer koude lucht bevind boven Nederland.
Dus je zou kunnen zeggen dat het nu over land NoordOoste wind staat en boven op 5km hoogte een weste wind die zachtere lucht binnenplaatst?
-15 in de middag zou wel erg frisjes zijn.  Ik denk
dat we die zelfs  's nachts nog niet gaan halen. Verder: onderin zal het koud genoeg zijn, maar warmt die bovenlucht eenmaal op, dan kun je het shaken, komt alleen maar rotzooi van.

Elmar


Powered by EzPortal