Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 338752 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 03 jan 2013 - 17:01
Lange termijn GEM laat ook wat winters weer zien, waar Johann en ik naar toe gaan -30  :'(

Whahaha! Perfect weer voor een rasechte winterliefhebber als jij! :P

Ik heb ooit de -30 meegemaakt in Chicago, en zelfs je oogballen doen pijn dan...  ;D

hoffies

Citaat van: Reutel op do 03 jan 2013 - 21:17
Whahaha! Perfect weer voor een rasechte winterliefhebber als jij! :P

Ik heb ooit de -30 meegemaakt in Chicago, en zelfs je oogballen doen pijn dan...  ;D

Dus Jan, termo ondergoed en skibril mee.. Van al dit nieuws gaat je winterhart toch wel weer sneller kloppen!

Kom maar op met die kou!
Twitter: @hoffnar2911

Hansle

Citaat van: Henk1976 op do 03 jan 2013 - 21:17
Als ik Turnhout invul op weerplaza krijg ik andere data.....
Dat klopt indd. Zal data van nieuwe gfs run zijn. Welke was weer de pubrun??

Bacci

Na het weekend temp. rond 7/8 graden. Volgende week vrijdag gemiddelde 5 graden en daarna verder dalend, hieronder de 15 daagse.



Erik V

Mooie pluim te noemen. In ieder geval dalend met temps. rond de normale waarden...
Maar wat gaat er zo veranderen in de hogere luchtlagen waar iemand over sprak?

Jan van Ooijen

Citaat van: Erik V op do 03 jan 2013 - 21:56
Mooie pluim te noemen. In ieder geval dalend met temps. rond de normale waarden...
Maar wat gaat er zo veranderen in de hogere luchtlagen waar iemand over sprak?

Als het goed is gaat Johann daar een stukje over neerzetten, helaas heeft hi het momenteel te druk anders had het er al gestaan
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Henk1976

Citaat van: Hansle op do 03 jan 2013 - 21:34
Dat klopt indd. Zal data van nieuwe gfs run zijn. Welke was weer de pubrun??

Euh, die van 06z? Maar goed is wel even leuk om te zien  ;D

Jan van Ooijen

Citaat van: Henk1976 op do 03 jan 2013 - 22:10
Euh, die van 06z? Maar goed is wel even leuk om te zien  ;D

De 18Z is de pubrun, maar dat valt in mijn ogen de laatste weken nog wel mee. Zie niet drastische veranderingen tenopzichte van andere runs
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

grizzrh

ziet er leuk en veel belovend uit de nieuwe pluim, als het maar aanhoud.
Mijn optimisme wordt wel beloond hoor :P steeds meer kaarten met winter betekend gewoon dat de winter terug aant vechten is :D yeaaah
Doenrade, Limburg

Bacci

Citaat van: grizzrh op do 03 jan 2013 - 22:21
ziet er leuk en veel belovend uit de nieuwe pluim, als het maar aanhoud.
Mijn optimisme wordt wel beloond hoor :P steeds meer kaarten met winter betekend gewoon dat de winter terug aant vechten is :D yeaaah

Inderdaad, de dalende gemiddelde komt steeds een dag dichterbij, aan het eind van deze week moet het wel redelijk duidelijk worden (met meer zekerheid) wat er gaat gebeuren, dus nog even geduld.

Harry de Hond

Mij benieuwen allemaal. Ik zag net wel een flinke opwarming in de zeetemp. Zie plaatje van meteopagina.nl:

Juist.

WinschoterWeer

Mooie dalende trend momenteel... hopelijk houdt de pluim dat vol! Zin in !

NitroGenetics

Citeer
Mij benieuwen allemaal. Ik zag net wel een flinke opwarming in de zeetemp. Zie plaatje van meteopagina.nl:
goh wat een rare bochtje :D komt duidelijk niet vaak voor dat zeetemp een stijging heeft om deze tijd.

Arend

Best wel jammer dat we de afgelopen tijd niet hebben kunnen profiteren van een negatieve AO. De NAO werkte dus duidelijk niet mee. De verwachting van Cohen (SAI -> overwegend negatieve AO voor DJF) lijkt tot nu toe wel redelijk te verlopen, alleen hebben we er in ons land tot nu toe weinig aan gehad. Vooruitzichten lijken niet echt slecht, een periode met echt winterweer kan nog altijd.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

grizzrh

Doenrade, Limburg

Marlieke

Citaat van: Harry de Hond op do 03 jan 2013 - 22:51
Mij benieuwen allemaal. Ik zag net wel een flinke opwarming in de zeetemp. Zie plaatje van meteopagina.nl:

8) Dat komt door al die verhitte mensen die meededen aan de nieuwjaarsduik in Scheveningen...  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...


SniperEye

Echt overtuigend is het allemaal nog niet...

Edit: dit is de pluim Zuidoost (mijn regio)

Bron: weerplaza

Hansle

Lange termijn elke dag sneeuwkansen en kontrol onder de -10gr op 850hpa. Dat scenario mag van mij altijd uitkomen

Powered by EzPortal