Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 4

Topic gezien door 339563 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 07 dec 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: Bacci op wo 02 jan 2013 - 16:55
Lijkt me toch wel leuk om deze hier te plaatsen, midden Januarie moet het inderdaad echt gaan gebeuren.


hopen dat deze 2 gebieden verzadigen ?
Doenrade, Limburg

winter

Het amerikaans model is toch GFS.
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=gens&r=midden
Ik vind het een mooie uitdraai hoor eind 2de week januari stroomt de kou goed het land in en denk zo'n 35% leden en control gaan voor temperaturen rond 2 graden overdag ofzelfs ijsdag en in de nachten licht tot matige vorst.
Zie er zeker potentie in, misschien wordt de Russische beer wakker en deelt meteen een enorme klap uit.

Bacci

Hmm laten we maar snel de nieuwe pluim vergeten, daar wordt je pas echt depressief van, maarja het wordt pas interessant op lange termijn, kijken of de 15 daagse iets leuks laat zien.

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op wo 02 jan 2013 - 21:36
Het amerikaans model is toch GFS.
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=gens&r=midden
Ik vind het een mooie uitdraai hoor eind 2de week januari stroomt de kou goed het land in en denk zo'n 35% leden en control gaan voor temperaturen rond 2 graden overdag ofzelfs ijsdag en in de nachten licht tot matige vorst.
Zie er zeker potentie in, misschien wordt de Russische beer wakker en deelt meteen een enorme klap uit.

Even plaatje erbij voor de mensen die later terug willen kijken

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

En inderdaad op lange termijn toch wat leuks, 12/13 januarie lijkt steeds de kantelpunt te gaan worden.


grizzrh

Bacci was eerder :P

trekt toch weer wat meer naar de nul op langer termijn he
Doenrade, Limburg

WinschoterWeer

Regen gehad net in het Oost-Groningen....daar zit ik niet meer op te wachten! En dan die pluim...Pet! Ik ben dan ook ongeduldig aangelegd. Ik lees iets over aktie in de strato....laat ik me daar dan maar aan vasthouden...zucht!  ;)

arjanbruggink

Citaat van: winter op wo 02 jan 2013 - 21:36
Het amerikaans model is toch GFS.
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=gens&r=midden
Ik vind het een mooie uitdraai hoor eind 2de week januari stroomt de kou goed het land in en denk zo'n 35% leden en control gaan voor temperaturen rond 2 graden overdag ofzelfs ijsdag en in de nachten licht tot matige vorst.
Zie er zeker potentie in, misschien wordt de Russische beer wakker en deelt meteen een enorme klap uit.
Heb liever de Scandinavische Viking  :P
Maar wel een mooie pluim, nu moet het nog blijken of de dalende trend erop blijft staan.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

grizzrh

Doenrade, Limburg

Dennis

Aangezien de winterliefhebbers al bijna hun geduld verliezen  :P deze mooie kaart (GEM) canadees model



grizzrh

kaart ziet er leuk uit!! kou komt rustig aangekropen nice  ;D
Doenrade, Limburg

SniperEye

Ik ben nog niet heel erg positief over de kaarten. Wil je een winter van formaat met flinke kou en een elfstedentocht dan moeten we het hebben van een flink hoog.

Harry de Hond

Het is elke run anders. Echt nog dubbeltje op zijn kant. Gfs oper nu weer iets minder. Kijken wat de leden doen. Blijft wel leuk zo.
Juist.

Dennis

Citaat van: SniperEye op do 03 jan 2013 - 08:15
Ik ben nog niet heel erg positief over de kaarten. Wil je een winter van formaat met flinke kou en een elfstedentocht dan moeten we het hebben van een flink hoog.

Idd heb je een sterk Hoog nodig; de opbouw voor een aanzet naar kouder weer is nu het eerste wat er op de kaarten komt ;)

Dennis

EC 240 model - groeiende koudebron


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Dan ook maar de pluim van EC, meer en meer leden voor koudere optie

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

Citaat van: Jan van Ooijen op do 03 jan 2013 - 10:25
Dan ook maar de pluim van EC, meer en meer leden voor koudere optie

Ik zie al veel spreiding over een dag of 5, laten we hopen dat dit het kantelpunt gaat worden naar een kouder weertype :)
Bovenin de atmosfeer borrelt het nog steeds dus ik denk ook dat we overgaan naar een winterse setting. Niet zo koud als afgelopen febr. dat is niet best voor mijn mediterane tuin :)

Marcellang

Citaat van: mauriceb op do 03 jan 2013 - 10:32
Ik zie al veel spreiding over een dag of 5, laten we hopen dat dit het kantelpunt gaat worden naar een kouder weertype :)
Bovenin de atmosfeer borrelt het nog steeds dus ik denk ook dat we overgaan naar een winterse setting. Niet zo koud als afgelopen febr. dat is niet best voor mijn mediterane tuin :)
Idd, ik denk dat we rond een dag of 5 het kantelpunt zullen hebben ;)
Daarnaast is het niet verkeerd dat de grond eerst even een weekie "indroogt".
Dat is voor alle planten/struiken beter voor we de vorst in gaan 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal