Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 161900 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerard1995

Citaat van: Eertje68 op vr 07 dec 2012 - 15:04
Wij boffen idd. Kanteling blijft nog wel even hangen boven ons. Gaat wel boven de 20 cm uitkomen op deze manier.
Morgen naar het Kootwijkerzand, even spelen ;-)

haha, dan gaan we mekaar morgen miss nog wel zien.. wij hebben morgenmiddag ook kootwijkerzand op de planning :D
ik fietste net ff door de buitengebieden en op sommige plekken al tussen 20-25 cm (met de verstuiving als oorzaak natuurlijk) heerlijk dit!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Weerextrem

hier in Someren gemiddeld 13-15 cm sneeuw gevallen



overige 6 foto's komen later(vermoedelijk in andere topic)

Farid_A

Prachtige foto's allemaal! Ben blij dat er nog regio's zijn die wel goed in de prijzen zijn gevallen. Hier aan de kust was het helaas compleet verkeerd gegaan allemaal. De regen heeft het net te lang vol gehouden afgelopen nacht, en toen het uiteindelijk toch begon te sneeuwen was het eigenlijk al te laat. Er ontstond een klein sneeuwdrapje, wat bij het begin van het daglicht al meteen begon te smelten. Jammer maar helaas. Ben benieuwd of het hier ook nog wel koud gaat worden komende nacht en morgen, aangezien er niet echt sneeuw ligt.

Verder nu maar de hoop vestigen op wat er eventueel deze winter nog gaat komen! :-\

Der Rudi

Citaat van: grizzrh op vr 07 dec 2012 - 15:50
komt nog wel iets hier in het zuiden, laten we maar hopen dat t dan lekker hard vriest!! dan hebben we ook nog iets wat blijft liggen :P
Denk niet voor vandaag. Het neerslaggebied verpieterd wel erg snel op de radar, te snel om nog iets te brengen bij het afzakken naar het zuiden.
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

Weerextrem

Citaat van: Der Rudi op vr 07 dec 2012 - 16:04
Denk niet voor vandaag. Het neerslaggebied verpieterd wel erg snel op de radar, te snel om nog iets te brengen bij het afzakken naar het zuiden.

Nou, mogelijk activeert boven rivieren, trekkend naar het zuiden.

grizzrh

Citaat van: Der Rudi op vr 07 dec 2012 - 16:04
Denk niet voor vandaag. Het neerslaggebied verpieterd wel erg snel op de radar, te snel om nog iets te brengen bij het afzakken naar het zuiden.

http://www.wetter24.de/wetter-radar/deutschland.html

Boven Köln begint ie een flinke zwieper naar links te maken! kiek mer uns jong :P
Doenrade, Limburg

Zynex

Ik zie nu pas de pluim die is al wel wat minder geworden :(

Spoekkie

In Otterlo, op de Zanding, 19 cm sneeuw!

SnowBoots

Nee, hier op de Veluwe hebben we niets te klagen. Valt zo nu en dan nog een vlok, het mag alleen wel snel beginnen te vriezen nu, zeker als we die -17 nog willen halen die we gaan krijgen vannacht (meteo consult)!!

gilleeesss

Ik ben redelijk teleurgesteld enzo. en wat jaloers op die foto's die hier voorbij vliegen ;).. Hier nog wat sneeuwrestjes..

Maar goed, heb sneeuw gezien/gevoeld/ in gefietst. Was van heeeeeel korte duur en was niet veel, maar iets is beter dan niets. Maargoed. Er komen wellicht nog wel kansen.. Benieuwd wat komende dagen nog zal brengen!

Der Rudi

Citaat van: grizzrh op vr 07 dec 2012 - 16:08

Boven Köln begint ie een flinke zwieper naar links te maken! kiek mer uns jong :P
Doe hubs gans geliek  ;D Ik baseerde me op radar knmi, daar is het gebied kleiner dan op bv Buienradar. Bied inderdaad nog een beetje perspectief.
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

SniperEye

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 07 dec 2012 - 15:48
Gezien de meldingen die hier en daar gegeven worden was de verwachting toch enigszins goed, helaas heb ik me in Zeeland goed vergist. Als, maar dan komen we weer aan met als...... Als het laagje geen vertraging had dan was het daar ook feest denk ik. Zo zie je maar dat het Weermodel Hirlam het bij het juiste eind heeft gehad.

Dit tekent de persoon! Toe durven geven als je er naast zit getuigd van eerlijkheid en oprechtheid! Top Jan, ik ben blij met je uitleg, beschrijvingen, verwachtingen en onnoemelijk veel geduld! Zoals Marsel al zei, het is en blijft een delicate kwestie.

Alle andere medewerkers van MS ook bedankt :)

Weatherboy

Citaat van: SniperEye op vr 07 dec 2012 - 16:34
Dit tekent de persoon! Toe durven geven als je er naast zit getuigd van eerlijkheid en oprechtheid! Top Jan, ik ben blij met je uitleg, beschrijvingen, verwachtingen en onnoemelijk veel geduld! Zoals Marsel al zei, het is en blijft een delicate kwestie.

Alle andere medewerkers van MS ook bedankt :)

Eigenlijk wat er vanmiddag is gebeurd kan je niemand kwalijk nemen. Er was slechts een zeer kleine kans dat het zo fanatiek zou gaan regenen, en helaas is dat uitgekomen. Eigenlijk is het maar op een paar plaatsen uitgekomen. Strook van NH naar Limburg, verder viel het overal tegen.

Dat het +5 zou worden aan de Belgische kust had ik dan ook weer niet verwacht. Overigens was het begin al slecht met temperaturen van +1, was dat eerst een beetje vorst geweest was het veel beter afgelopen.

Remy

Wij hebben hier vandaag maar weinig sneeuw gehad,misschien twee of drie millimeter.
Maar er ligt nog genoeg van gisteren :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

SniperEye

@Weatherboy

Karim schreef het al, sneeuw of regen, het is maar 1 graad verschil. Klaagt er iemand over een weerman als het 20 of 21 graden wordt in de zomer? Nee! Klaagt er iemand of het sneeuw of regen wordt? Ja (behoudens de uitzonderingen natuurlijk). Beiden gaat slechts om 1 graad verschil.

vivalavida

Eindstand Renkum, al hoewel het nog heel licht sneeuwt nu :)
15 cm ( niet heel goed te zien sorry jongens0





Deze misschien iets beter ook al is ie wazig (heb nu mn schoenen al uit dus vind t wel prima hah)

winter

Het probleem dat het waarschijnlijk is gaan regenen aan de westkust, het was in de nacht niet koud genoeg volgens mij lag zelfs in
ZO brabant de temperatuur boven 0 de hele nacht terwijl -1 a -2 verwacht werd.
En omdat, ik denk dat de lucht wat minder koud was zijn de buien ook niet hevig want het verschil tussen temp van neerslag gebied en de koude lucht was degelijk wat kleiner waardoor de intensiteit wat minder is dan verwacht werd denk ik.
Weet niet helemaal of dit klopt.
Of kan iemand uitleggen waarom de verwacht 20 a 25 cm niet is gevallen in Zuid Oost brabant???

Weatherboy

Citaat van: winter op vr 07 dec 2012 - 16:49
Het probleem dat het waarschijnlijk is gaan regenen aan de westkust, het was in de nacht niet koud genoeg volgens mij lag zelfs in
ZO brabant de temperatuur boven 0 de hele nacht terwijl -1 a -2 verwacht werd.
En omdat, ik denk dat de lucht wat minder koud was zijn de buien ook niet hevig want het verschil tussen temp van neerslag gebied en de koude lucht was degelijk wat kleiner waardoor de intensiteit wat minder is dan verwacht werd denk ik.
Weet niet helemaal of dit klopt.
Of kan iemand uitleggen waarom de verwacht 20 a 25 cm niet is gevallen in Zuid Oost brabant???

De voorspelling was: 5-10 cm lokaal tot 15 cm. Over een strook van NH-naar Limburg is overal 5-10 cm gevallen, in bepaalde gebieden meer, slechts zeer lokaal dankzij in draaiing van het systeem. Media hebben sowieso alles opgeblazen. Maar net wat Karim al in zijn stukje had geschreven. Het allerbelangrijkste was dat de koude voorgeschiedenis miste. Nou hoor je mij niet klagen met een 8 cm dek die gesmolten is tot 5-6 cm. Want slechts 10 km naar het zuiden en westen is het veel dramatischer afgelopen met forse dooi.

Al met al vooral ZW Nederland heeft een teleurstelling. Belgie zou al in de + komen, en lokaal Zeeland. ZH en W-Brabant eigenlijk niet, maar toch viel er regen. Spijtig maar het is niet anders. De zee is simpelweg te warm voor dit soort fronten blijkbaar.

Aris

Huh? Vannacht kans op strenge vorst?

Erwin82

Het lijkt er zowaar op dat er, volgens buienradar, nog neerslag vanuit Duitsland de achterhoek in draait. Ben benieuwd

Powered by EzPortal