Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 162015 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Eertje68

Citaat van: Gerard1995 op vr 07 dec 2012 - 14:53
Mooi hè!! In kootwijkerbroek ligt 17 cm en ik hoor al bevestigende berichten dat Harskamp de 20 aan heeft getikt!!! :o
Wij boffen idd. Kanteling blijft nog wel even hangen boven ons. Gaat wel boven de 20 cm uitkomen op deze manier.
Morgen naar het Kootwijkerzand, even spelen ;-)

Weatherman

KNMI heeft sneeuwval opgeschoven naar tot en met 20.00.
Die zien het nog zitten.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Roland

Citaat van: Gerard1995 op vr 07 dec 2012 - 14:53
Mooi hè!! In kootwijkerbroek ligt 17 cm en ik hoor al bevestigende berichten dat Harskamp de 20 aan heeft getikt!!! :o
Hier in Nijmegen nog gestage motsneeuw, maar dat zal geen cm meer opleveren. Komen hier uit op ongeveer 16 cm, laat dit morgen even weten. Midden Gelderland, Oost-Brabant en Noord-Limburg pakken vandaag de prijzen  ;)

Rayonhoofd

http://squall.sfsu.edu/gif/jetstream_atl_loop.gif

De jetstream werkt niet mee komende tijd. Deze moet zakken  :'( :'( :'(

"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Marco uit Hangar 5

Sinds vanamorgen half negen ongeveer heeft het hier aan een stuk door gesneeuwd, alleen na 12 uur ging het steeds langzamer, met kleine vlokjes en groeide de laag niet meer aan.

Maar nu gaat het sinds een paar minuten weer wat harder sneeuwen..
Marco Nierop
http://zweef.nl/

ErikvA

Ook in Ede nog steeds sneeuwval, ook weer aardig hard. Ook hier zullen we wel is rond de 20cm uit kunnen komen. Foto's later

zorba

Citaat van: grizzrh op vr 07 dec 2012 - 15:03
hahahah das idd een goeie!!! er valt me hier wat uit de lucht, had gehoopt dat het 2010/2011 tafferelen zouden zijn!
Toen waren we hier harstikke ondergesneeuwd 30+ CM.. moest zelfs mijn auto toen uitgraven door de sneeuwjacht haha

Zullen vast nog wel genoeg kansen komen, winter is officieel nog niet begonnen! ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Serge

wel mooi toch dat de mensen in regio Barneveld / amersfoort al vanaf heden morgen 4.00 uur sneeuw hebben, en het sneeuwt gewoon nog steeds,..wel leuk om te zien zo'n roterende sneeuwbui boven midden Nederland
Waar is mijn cape

grizzrh

Citaat van: zorba op vr 07 dec 2012 - 15:18
Zullen vast nog wel genoeg kansen komen, winter is officieel nog niet begonnen! ;)

Hoop t ja, je weet maar nooit met dat kwakkel weer in nederland he!
Doenrade, Limburg

Cdtj3

Actueel in Almere nog steeds sneeuwval met een sneeuwdeken van 10 cm.

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

dondertje127

Citaat van: Serge op vr 07 dec 2012 - 15:20
wel mooi toch dat de mensen in regio Barneveld / amersfoort al vanaf heden morgen 4.00 uur sneeuw hebben, en het sneeuwt gewoon nog steeds,..wel leuk om te zien zo'n roterende sneeuwbui boven midden Nederland

In Arnhem begon het ook rond half 7 vanmorgen zoiets. En ook hier sneeuwt het nog steeds.

pietjelol

ongelooflijk aan de andere kant van de dijk ligt gewoon 10 cm :s . Hier helemaal niks

Der Rudi

Er is hier een cm of 2-3 gevallen. En dan moeten aanzien dat het sneeuwgebied net over de Duitse grens boven Aken blijft hangen  >:( >:(
Maar zoals al eerder door iemand gezegd, de winter is nog lang.
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

dondertje127

Hier nu de sneeuw overgegaan in motsneeuw.

Nopie

Het scheelt niet veel of heel Nederland zit straks in de plus als ik zo naar de actuele temps kijk.

zorba

Citaat van: Nopie op vr 07 dec 2012 - 15:45
Het scheelt niet veel of heel Nederland zit straks in de plus als ik zo naar de actuele temps kijk.

Kan die vieze drek mooi wegsmelten ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

Gezien de meldingen die hier en daar gegeven worden was de verwachting toch enigszins goed, helaas heb ik me in Zeeland goed vergist. Als, maar dan komen we weer aan met als...... Als het laagje geen vertraging had dan was het daar ook feest denk ik. Zo zie je maar dat het Weermodel Hirlam het bij het juiste eind heeft gehad.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

WinschoterWeer

Hier in het Mooie Oldambt ligt nog steeds een leuk laagje sneeuw van de nacht voor de afgelopen nacht. Toen hier ongeveer 4 a 5 cm viel. Het ligt er nog prima bij. Weinig drabvorming. Klein beetje natte sneeuw gehad vandaag, maar de moeite niet waard en heeft "geen schade" berokkend aan het mooie witte tapijtje, wat in dikte iets is afgenomen. (ongeveer gehalveerd) Had graag een dik pak sneeuw gehad...misschien zondag nog kans op wat sneeuw in het NoordOosten?

grizzrh

Citaat van: Der Rudi op vr 07 dec 2012 - 15:41
Er is hier een cm of 2-3 gevallen. En dan moeten aanzien dat het sneeuwgebied net over de Duitse grens boven Aken blijft hangen  >:( >:(
Maar zoals al eerder door iemand gezegd, de winter is nog lang.

komt nog wel iets hier in het zuiden, laten we maar hopen dat t dan lekker hard vriest!! dan hebben we ook nog iets wat blijft liggen :P
Doenrade, Limburg

WinschoterWeer

Nieuw hier, zal even er voor zorgen dat de volgende foto's in de toekomst kleiner worden. Excuses!
edit: foto inmiddels iets kleiner gemaakt! ;)

Powered by EzPortal