Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 161937 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

matroesjka-world

Citaat van: Ramon Oost op vr 07 dec 2012 - 14:05
Ijzel is regen die valt op een bevroren ondergrond. En als je goed op de kaartjes kijkt zie je dat de temperatuur onder 0 is. Ook op 850hPa lager dan -5 en dat betekend sneeuw..

Goedzo, laten we het hopen, dan kijk ik nu weer uit naar zondag ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Reutel

Citaat van: Gerard1995 op vr 07 dec 2012 - 14:04
hoho.. het is eigenlijk vanaf de NW-veluwe tot aan Nijmegen want bij mij ligt ook zo'n 15 cm nu :) en er valt nog meer bij hier!!

Citaat van: Weerextrem op vr 07 dec 2012 - 14:06
ook in omgeving oost Brabant en noord Limburg, 15 cm momenteel

Nou vooruit dan, jullie ook gefeliciteerd!  ::)

samverhoeven

Voor de mensen die meer dan 10 cm (of zelfs rond de 15 cm) hebben, geniet er van. Ik hoop dat ik ook nog eens 15 cm sneeuw op één dag kan meemaken. In mijn leven (20 jaar) heb ik nog maar één keer sneeuwval van ongeveer 15 cm in één dag bewust meegemaakt.
Ik had m'n hoofd even laten hangen vandaag, maar ja, volgende keer beter.

glenn

in het westen van belgie komt vannales tot ontwikkeling nu zit bijna terug neerslag in antwerpen .

dondertje127

Ik ben zo bang voor die stomme dooi die op het programma zou staan na morgen (en ze geven regen aan bij weer.nl). Ook de KNMI pluim geeft niet echt veel hoop.

Zeg me alsjeblieft dat het koud genoeg blijft dat we bij of onder 0 zitten overdag én dat die regen in sneeuw veranderd op de kaarten :(
En dan het liefst voor de hele maand december die kou.
Ik vind het anders zo zonde van wat er nu allemaal gevallen is. Deze sneeuw mag niet weg.

Joep

Citaat van: Nopie op vr 07 dec 2012 - 13:18
Hoeveel ligt er in Alphen a/d Rijn? Aangezien ik niet in omgeving Alphen a/d Rijn - Boskoop ben zou ik wel graag willen weten hoeveel er ligt. Hier in Leiden ligt er rond de 2-3cm maar dooit ligt.

Net gemeten 5 cm totaal maar het wordt wel een beetje drapperig

GHkstra


Jefke

Citaat van: glenn op vr 07 dec 2012 - 14:13
in het westen van belgie komt vannales tot ontwikkeling nu zit bijna terug neerslag in antwerpen .

hier in Gent viel het als regen/natte drap ;)

ace

Hier in Zwolle een kleine 3 cm, het record uit vervlogen tijden blijft staan vrees ik ;)

Johann

Citaat van: Weerfreak op vr 07 dec 2012 - 13:46
Mijn complimenten aan Johann en Marsel. Zij hebben het toch goed gehad voor hier aan de kust.
De regen hield vannacht te lang aan, waardoor de grond erg nat bleef, hierdoor kon het sneeuwdek, zelfs na 3 uur matige tot zware sneeuwval maar moeilijk aangroeien. Uiteindelijk ontstond een (sneeuw)papdek van 1 á 2 centimeter.
Vrij snel trad de dooi en en nu is het vrijwel overal weer groen, in princiepe geen sneeuwdek meer te noemen.
Wind nu gedraaid, temperatuur begint te dalen en hopelijk brengt de terugkerende neerslag nog een mooi klein laagje wit goud hier aan de kust, als het de kust uberhaupt haalt.

Dank je  ;)
Hier ook sneeuwval maar of we hier in Oberwallis de 10-13cm die rond Nijmegen liggen gaan halen is maar zeer de vraag. Typisch zo'n occlusiefrontje, winderig en kleine sneeuwvlokken. Inmiddels zo'n 5cm gevallen, Tact -4.6°C.


grizzrh

Citaat van: ace op vr 07 dec 2012 - 14:18
Hier in Zwolle een kleine 3 cm, het record uit vervlogen tijden blijft staan vrees ik ;)

kijk dat is nog eens sneeuw :P


Hier in Limburg is het net weer begonnen met sneeuwen alhoewel de grond nat geworden is door een kleine dooi aanval... hopen dat t zo maar begint te vriezen dan!!!
Doenrade, Limburg

Roan

Glenn, jij roept de hele morgen/middag al dat de buien opnieuw geactiveerd zullen worden en dat ze naar het zuiden wegtrekken.. Ik vroeg me af hoe jij aan deze info komt, want ik zie het niet gebeuren hoor, ik zie alles zo duitsland inschuiven..

grizzrh

Citaat van: Johann op vr 07 dec 2012 - 14:20
Dank je  ;)
Hier ook sneeuwval maar of we hier in Oberwallis de 10-13cm die rond Nijmegen liggen gaan halen is maar zeer de vraag. Typisch zo'n occlusiefrontje, winderig en kleine sneeuwvlokken. Inmiddels zo'n 5cm gevallen, Tact -4.6°C.



Ziet er leuk uit daar in die Schweis!!
Doenrade, Limburg

Kevinwinter

Citaat van: Roan op vr 07 dec 2012 - 14:21
Glenn, jij roept de hele morgen/middag al dat de buien opnieuw geactiveerd zullen worden en dat ze naar het zuiden wegtrekken.. Ik vroeg me af hoe jij aan deze info komt, want ik zie het niet gebeuren hoor, ik zie alles zo duitsland inschuiven..

Daar begin ik nu ook aan te twijfelen ja....

Mdelaat97

Wat doet dat gebiedje gaat dat over nederland? zoja dan kunnen er nog enkele centimeters vallen. of dooft het uit?

glenn

Citaat van: Kevinwinter op vr 07 dec 2012 - 14:23
Daar begin ik nu ook aan te twijfelen ja....

http://www.niederschlagsradar.de/schneeradar-schnee-in-Deutschland.aspx

bekijk deze radar de buien aan de noordzee zie je heel duidelijk toch vaak activeren hoor

Kevinwinter

Citaat van: Mdelaat97 op vr 07 dec 2012 - 14:24
Wat doet dat gebiedje gaat dat over nederland? zoja dan kunnen er nog enkele centimeters vallen. of dooft het uit?

Dat verpietert zo snel dat ie geen meter meer vooruit komt. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

DDJ

En zo ziet elburg er momenteel uit

Joep

Citaat van: glenn op vr 07 dec 2012 - 14:13
in het westen van belgie komt vannales tot ontwikkeling nu zit bijna terug neerslag in antwerpen .

ja regen

grizzrh

Citaat van: Mdelaat97 op vr 07 dec 2012 - 14:24
Wat doet dat gebiedje gaat dat over nederland? zoja dan kunnen er nog enkele centimeters vallen. of dooft het uit?

zou leuk zijn als die nog over limburg trekt :P
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal