Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 162034 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

matroesjka-world

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 07 dec 2012 - 13:38
Noordoosten in het weekend geluk?

Ben bang van niet, ik heb net een plaatje van zondag geplaatst van 24 tot 42 uur vooruit van buienradar, die geeft sneeuw aan, maar het wordt rond de 5 graden, dus sneeuw zit er niet in, dan wordt het regen en ijzel, jammer :(

Vanaf woensdag weer nieuwe kansen op sneeuw, even in de rustmodus nu  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Weerfreak 1337

Mijn complimenten aan Johann en Marsel. Zij hebben het toch goed gehad voor hier aan de kust.
De regen hield vannacht te lang aan, waardoor de grond erg nat bleef, hierdoor kon het sneeuwdek, zelfs na 3 uur matige tot zware sneeuwval maar moeilijk aangroeien. Uiteindelijk ontstond een (sneeuw)papdek van 1 á 2 centimeter.
Vrij snel trad de dooi en en nu is het vrijwel overal weer groen, in princiepe geen sneeuwdek meer te noemen.

Wind nu gedraaid, temperatuur begint te dalen en hopelijk brengt de terugkerende neerslag nog een mooi klein laagje wit goud hier aan de kust, als het de kust uberhaupt haalt.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

whaaaaat regen tussen sneeuw nu en het is een 0.5 graad onder nul kan nog leuk worden hier in nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel

Dooi komt er hard in nu. In Tilburg is het al geruime tijd gestopt met sneeuwen en buiten is het één grote natte drapzooi.

Weatherman

Citaat van: Reutel op vr 07 dec 2012 - 13:48
Dooi komt er hard in nu. In Tilburg is het al geruime tijd gestopt met sneeuwen en buiten is het één grote natte drapzooi.
Erg jammer, misschien dat met de terug kerende sneeuw de kou ook weer terug komt
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

glenn

aan zee is ondertussen de temperatuur terug aan bhet dalen goed nieuws dus

Nopie

Citaat van: Reutel op vr 07 dec 2012 - 13:48
Dooi komt er hard in nu. In Tilburg is het al geruime tijd gestopt met sneeuwen en buiten is het één grote natte drapzooi.

De kern van het lage druk gebied trekt zeker langs over of net ten zuiden van Zeeland?

Reutel

Citaat van: Weatherman op vr 07 dec 2012 - 13:49
Erg jammer, misschien dat met de terug kerende sneeuw de kou ook weer terug komt

Geen idee waar je het vandaan haalt, maar van terugkerende sneeuw is voorlopig geen sprake.

Jan van Ooijen

Citaat van: matroesjka-world op vr 07 dec 2012 - 13:44
Ben bang van niet, ik heb net een plaatje van zondag geplaatst van 24 tot 42 uur vooruit van buienradar, die geeft sneeuw aan, maar het wordt rond de 5 graden, dus sneeuw zit er niet in, dan wordt het regen en ijzel, jammer :(

Vanaf woensdag weer nieuwe kansen op sneeuw, even in de rustmodus nu  :P

IJzel met 5 graden?





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Kevinwinter

Citaat van: Reutel op vr 07 dec 2012 - 13:52
Geen idee waar je het vandaan haalt, maar van terugkerende sneeuw is voorlopig geen sprake.

Ik zie er ook nog niet wat in nu ;)

Roland

Goed, nog twee dan. Om aan te geven dat we hier niets te klagen hebben. Daarna ga ik met de slee mijn dochtertje uit school halen.




dondertje127

nHet sneeuwt hier in Arnhem nog lekker lekker door. Dik pak sneeuw gevallen al. Ben benieuwd hoelang die neerslag nog sleept, maar dat zal misschien nog even duren.

matroesjka-world

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 07 dec 2012 - 13:53
IJzel met 5 graden?

Ja op buienradar hebben ze het over sneeuw, op teletekst hebben ze het over 5 graden in de plus en hier hebben ze het over ijzel.
Ja dan worden de kansen op sneeuw wel stukken kleiner, dus denk ik aan ijzel overgaand in regen.
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

MamaAs

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 07 dec 2012 - 13:53
IJzel met 5 graden?

*knip* plaatjes

Betekend dit dat we weer sneeuw kunnen verwachten , ipv regen dit het weekend?

Reutel

Citaat van: Roland op vr 07 dec 2012 - 13:58
Goed, nog twee dan. Om aan te geven dat we hier niets te klagen hebben. Daarna ga ik met de slee mijn dochtertje uit school halen.

Prachtig!!!  :D De Jackpot is overduidelijk in de omgeving Nijmegen - Arnhem gevallen, gefeliciteerd!

Gerard1995

Citaat van: Reutel op vr 07 dec 2012 - 14:01
Prachtig!!!  :D De Jackpot is overduidelijk in de omgeving Nijmegen - Arnhem gevallen, gefeliciteerd!

hoho.. het is eigenlijk vanaf de NW-veluwe tot aan Nijmegen want bij mij ligt ook zo'n 15 cm nu :) en er valt nog meer bij hier!!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

ron12

Citaat van: Reutel op vr 07 dec 2012 - 14:01
Prachtig!!!  :D De Jackpot is overduidelijk in de omgeving Nijmegen - Arnhem gevallen, gefeliciteerd!
net als bij onweer maar dan bij nijmegen :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ramon Oost

Citaat van: matroesjka-world op vr 07 dec 2012 - 14:00
Ja op buienradar hebben ze het over sneeuw, op teletekst hebben ze het over 5 graden in de plus en hier hebben ze het over ijzel.
Ja dan worden de kansen op sneeuw wel stukken kleiner, dus denk ik aan ijzel overgaand in regen.

Ijzel is regen die valt op een bevroren ondergrond. En als je goed op de kaartjes kijkt zie je dat de temperatuur onder 0 is. Ook op 850hPa lager dan -5 en dat betekend sneeuw..

Weerextrem

Citaat van: Reutel op vr 07 dec 2012 - 14:01
Prachtig!!!  :D De Jackpot is overduidelijk in de omgeving Nijmegen - Arnhem gevallen, gefeliciteerd!

ook in omgeving oost Brabant en noord Limburg, 15 cm momenteel

Kevinwinter

Volgens mij trekt die sneeuw gewoon weg naar Duitsland

Powered by EzPortal