Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 162013 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Gerard1995

die radar faalt want ik kan melden dat het sinds een halfuur matig sneeuwt en nu zelfs nippend aan zwaar 8) heeerlijk al 11 cm gevallen op zn minst!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

paulh

Op geen enkele radar te zien, maar toch gewoon zeer lichte sneeuwval in Utrecht!

Nopie

Citaat van: matroesjka-world op vr 07 dec 2012 - 13:18
Krijgen we zondag nog sneeuw? Ik heb een plaatje geupload van buienradar 24 tot 42 uur vooruit:

Ziet er goed uit dacht ik zo  8)

Eerst sneeuw gevolgd door (natuurlijk weer) regen, vanaf zondag gaat het iets zachter worden, vanaf dinsdag mogelijk weer kouder. Maar is allemaal nog lange termijn kan nog genoeg veranderen.

pietjelol

uiteindelijk allemaal met een sisser afgelopen. Ligt nog geen 1 cm sneeuw. Meeste ook alweer weg

SniperEye

Citaat van: glenn op vr 07 dec 2012 - 12:58
vanaf 14 u zou de neerlsagzone terug richting het zuiden komen

Geen idee waar je dit vandaan haalt maar zo langzamerhand stopt het met sneeuwen en keert er niets meer terug.

Aris

Citaat van: matroesjka-world op vr 07 dec 2012 - 13:18
Krijgen we zondag nog sneeuw? Ik heb een plaatje geupload van buienradar 24 tot 42 uur vooruit:

Ziet er goed uit dacht ik zo  8)

Wat hebben we nou geleerd vandaag?

TaL

Hier kan je al niet meer zien dat het gesneeuwd heeft, zojuist stortregen gehad :p
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Kevinwinter



Word steeds weer groter. Alleen die zware sneeuw blijft telkens boven Arnhem hangen. Het lijkt daar zelfs te rondcirkelen :p

JPP78

Citeer
Wat hebben we nou geleerd vandaag?

dat de prognose van 24 uur vooruit van de buienradar, het uitstekend had voorspelt! bijna kopie van de werkelijkheid. zo jammer...
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

Cdtj3

Pff wat een sneeuw hier, kwam als een sneeuwpop thuis.

Hier ook even 2 foto's, het verschil tussen

half 10 sochtends:



en 1 uur smiddags:

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

GHkstra

Citaat van: Roland op vr 07 dec 2012 - 13:16
En het laatste kiekje. Het wil me nog niet lukken alle foto's in één keer te sturen. Als iemand tips heeft, hoor ik het graag.

Je kunt klikken op meer bijlagen.



Dan verschijnt er nog een balkje en kun je meer uploaden.


Arend

Citaat van: matroesjka-world op vr 07 dec 2012 - 13:18
Krijgen we zondag nog sneeuw? Ik heb een plaatje geupload van buienradar 24 tot 42 uur vooruit:

Ziet er goed uit dacht ik zo  8)

GFS06 geeft voor zondag regen/ijzel.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Roland

@GHkstra; bedankt. Zie ook dat ik 'terug naar het topic' aan moet vinken.

Aris

Citaat van: JPP78 op vr 07 dec 2012 - 13:30
dat de prognose van 24 uur vooruit van de buienradar, het uitstekend had voorspelt! bijna kopie van de werkelijkheid. zo jammer...
Sja, met zo grote plak wolk zal het op diverse plaatsen wel goed komen.
Helaas was de werkelijkheid voor veel andere plaatsen toch wel iets anders.

Maar goed. Het betreft een voorspelling van aantal dagen vooruit. Die van de afgelopen dagen is niet uitgekomen. Het kwam later en is flink wat uren eerder gestopt.

Jan van Ooijen

Noordoosten in het weekend geluk?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Diem

Citaat van: Cdtj3 op vr 07 dec 2012 - 13:33
Pff wat een sneeuw hier, kwam als een sneeuwpop thuis.

Hier ook even 2 foto's, het verschil tussen

half 10 sochtends:


en 1 uur smiddags:

Ziet er goed uit inderdaad! De eerste foto was vergelijkbaar met hier. Nu alleen nog maar drap, jammer. Had er meer van verwacht, maar niks aan te doen.
-----
Boven Zeeland zit toch alweer een flink gebiedje. Misschien dat dat nog iets oplevert.

ron12

sneeuwt nog steeds in nijmegen,maar de wind valt geleidelijk aan weg,toch 11.3 cm sneeuw hier gevallen tot nu toe bij -0.5 graden
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GHkstra

Hier komt de zon zelfs voorzichtig tevoorschijn.

Jan van Ooijen

Komende nacht tot -17 graden

Na het dikke pak sneeuw dat vandaag valt wacht Nederland een extreem koude nacht. De minimumtemperaturen gaan komende nacht onderuit naar waarden tussen 13 en 17 graden onder het vriespunt. Het gaat op uitgebreide schaal matig tot streng, lokaal zeer streng vriezen. De laagste waarden worden berekend voor gebieden waar de nachtelijke uitstraling het hoogst is. Door de versgevallen sneeuw en de opklaringen die vanmiddag vanuit het noordoosten het land binnentrekken ontstaat al vroeg vanavond matige vorst. Omdat ook de wind wegvalt en zich boven de sneeuw plaatselijk mist vormt, is de nachtelijke uitstraling enorm. De temperaturen zakken terug naar waarden die afgelopen februari tijdens de kou-inval werden genoteerd.

Morgen is het prachtig weer op de passage van een rug van hogedruk. Het is met temperaturen tussen min 4 en plus 1 graad een prachtige dag voor winterse activiteiten. Vannacht vormt zich weliswaar het eerste natuurijs maar dat is zaterdag volstrekt onbetrouwbaar. Ook in de nacht naar zondag vriest het matig tot streng, vooral in het oosten. In het westen volgt morgenavond al bewolking. Er gaan sneeuwbuien vallen en zachtere lucht sijpelt binnen. Die brengt ons zondag een mix van regen en natte sneeuw bij temperaturen tussen 2 en 5 graden boven nul. Maandag en dinsdag lijkt een weersomslag naar echte vrieskou op handen. Achter naar het zuiden wegtrekkende lagedruk wint hogedruk steeds meer terrein en lijkt kou op transport te gaan naar West-Europa. In dat geval gaan bij ons de temperaturen snel omlaag. In de nachten kan het dan streng vriezen en overdag wordt het niet meer boven nul. Natuurijs lijkt volgende week snel dichterbij te komen.

De sneeuwval van vanmorgen heeft lokaal 10-15 centimeter opgeleverd. Rond het middaguur begon het in het westen minder te sneeuwen en hield de sneeuwval vooral huis boven midden-Nederland. De sneeuwval bereikt het uiterste noordoosten waarschijnlijk niet en trekt vanmiddaq naar België weg. Later volgen opklaringen en draait de wind naar het noordoosten.

Het wegverkeer ondervond rond het middaguur minder hinder dan vanmorgen toen er vier keer zoveel files waren als normaal op vrijdagochtend. Op Schiphol waren meer dan 100 vluchten geannuleerd. Vanmiddag wordt de frekwentie in het vliegverkeer weer opgevoerd. Er reden vanmorgen minder treinen dan normaal. NS zette meer medewerkers in om de treinen en het spoor sneeuwvrij te maken.

Telegraaf weerman
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal