Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 162007 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

Citaat van: 4seasons op vr 07 dec 2012 - 11:56
'Vannacht wordt het lokaal extreem koud'

Vannacht gaat het streng vriezen, vertelt Michiel Severin van Weerplaza aan AD.nl.
Op uitgebreide schaal vriest het 8 tot 12 graden, maar lokaal is van alles mogelijk: 'het zou zelfs plaatselijk -15 of-20 graden kunnen worden.'
Morgen blijft het de hele dag vriezen in een groot deel van het land, met uitzondering van een smalle strook langs de kust

Bron: AD

Die -20 is nog geen enkel lid van de pluim mee gekomen. Ik heb kaarten gezien die niet verder gaan dan -12.

Citaat van: grizzrh op vr 07 dec 2012 - 12:00
gewoon rijden :P lekker avontuurlijk!!

Mijn eigen veiligheid en die van anderen gaat toch voor.

Overigens lijkt het dat de dooi toeslaat in grote delen van het land.

just0408

Citaat van: Stealth op vr 07 dec 2012 - 12:13
Wijchen nu 11 á 12 cm. De 15cm is hier nog wel haalbaar want het sneeuwt nog steeds :)

Jij hebt het getroffen daar. Je zit volgens mij in de regio waar de meeste sneeuw valt.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Marco uit Hangar 5

Het sneeuwt nog steeds een klein beetje, maar echt aangroeien doet het nu niet meer.. er ligt nu 2-3 cm sneeuw het lijkt wel of het weer donkerder wordt, zal zo wel weer wat harder gaan sneeuwen vermoed ik.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

ron12

Citaat van: SniperEye op vr 07 dec 2012 - 12:22
Die -20 is nog geen enkel lid van de pluim mee gekomen. Ik heb kaarten gezien die niet verder gaan dan -12.

Mijn eigen veiligheid en die van anderen gaat toch voor.

Overigens lijkt het dat de dooi toeslaat in grote delen van het land.
aankomende nacht mogelijk 16 graden vorst in gelderland bron omroep gelderland,zondag zeer grote kans op ijzel/sneeuw en regen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

maarten89

-15 a -20 boven sneeuwdek wat hier ligt hoor. Windstil helder. Let maar op. 4 feb was ook -13 aangeven. Werd -20 ;)

Btw 16 cm sneeuw en matige tot zware sneeuwval nu. Gaat hard zo!

Groetjes uit Arnhem!

just0408

Die Arnhemmers zijn wel een stelletje mazzelpikken hoor. Jeemig de Peemig.
Ik ben ook niet van steen.

ron12

Citaat van: maarten89 op vr 07 dec 2012 - 12:29
-15 a -20 boven sneeuwdek wat hier ligt hoor. Windstil helder. Let maar op. 4 feb was ook -13 aangeven. Werd -20 ;)

Btw 16 cm sneeuw en matige tot zware sneeuwval nu. Gaat hard zo!

Groetjes uit Arnhem!
-13 werd min 20 -17 wordt-25 ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

glenn

hebben jullie de radars in de gaten ? kijk eens naar het westen van belgie daar ontstaat vannales gevolg met meteen koude lucht ook zelfs boven land ontstaat daar al vannales !

gilleeesss

Geluk hebben jullie maar weer ;) like always ;) hier ligt er gewoon 1 PAPsneeuw op heqt gras nog wat.. Op straten is het meeste zowat weg. nog wat pap op plekken. Lag 2cm vvanochtend. Nu nog 1cm ofzo op gras en sommige autos. Maar met 3.2°C (dalend) kan het wel rap weg zijn

Marktwente

Volgens de radar van weerplaza en buienradar trekt het neerslag gebied weer omhoog. Is dit correct? Want kan mij niet heugen dat het voorspeld was.

Johann

Citaat van: frankaloe op vr 07 dec 2012 - 10:56
momenteel flinke sneeuwval hier,en al flink wat gevallen en 0 graden
ik schat 6-7 cm.
de lucht is nog zo donker........
livebeelden via webcam onderin

Nice, en die tweede foto ga ik ff op de Twitter gooien (hebben wil)

4seasons

IJzig koude nacht voor de boeg


WAGENINGEN -
In de nacht van vrijdag op zaterdag kan het wel 17 graden gaan vriezen.
Het KNMI waarschuwt bovendien voor gladheid op de wegen voor vrijdagavond en -nacht.

Na een dag vol sneeuw, die vooral het noordoosten en zuidwesten van het land met een witte deken zal bedekken, volgt een koude nacht, aldus Meteo Consult.

Vrijdagavond zal de sneeuw vanuit het zuiden het land verlaten.
In het Westen van het land wordt er ook harde wind verwacht.

Het KNMI waarschuwt bovendien voor gladheid op de wegen.
Ook in de avondspits blijft het oppassen. Vanuit het noorden gaat vrijdagmiddag het opklaren.
Het zal 's nachts streng gaan vriezen.
In het midden, oosten en zuiden van het land kan het lokaal wel min 17 graden worden.


Bron: Nu.nl



Kevinwinter

Citaat van: Marktwente op vr 07 dec 2012 - 12:33
Volgens de radar van weerplaza en buienradar trekt het neerslag gebied weer omhoog. Is dit correct? Want kan mij niet heugen dat het voorspeld was.

Ja klopt, als het goed is maakt ie dan een kwartslag naar links, en zakt ie naar het zuiden.

Roland

Nijmegen-Oost wordt vrolijk witter. Tussen 8 en 10 cm op de meeste plaatsen. De vlokken worden nu dikker.

Kevinwinter


ErikvA

Hier in Ede blijft het echt maar gaan. Al uren aardige sneeuwval. Hoewel het moeilijk te zeggen is ligt er hier echt al meer dan 10cm. Op de wegen ook aardig wat blikschade al gemeld, bussen rijden niet meer en de gevoelstemperatuur is al echt -5/-6. Gaat hier echt heel koud worden vanavond/vannacht.

Weatherboy

Citaat van: glenn op vr 07 dec 2012 - 12:32
hebben jullie de radars in de gaten ? kijk eens naar het westen van belgie daar ontstaat vannales gevolg met meteen koude lucht ook zelfs boven land ontstaat daar al vannales !

Je droomt teveel, dat verpietert en slechts wat motsneeuw blijft erover, dat naar het zuiden trekt. Als je nou gewoon zegt, dat het over is kom je nog geloofwaardig over;)

Hier gewoon op en top winterweer! Paar platen uit de wijk

Roland

Kan iemand mij vertellen waaraan foto's moeten voldoen om hier geplaatst te worden? Is er een maximum formaat of iets dergelijks?

Eveline

Jaloers op al die mooie sneeuw foto's ;-)

Dit is onze tuin...


Powered by EzPortal