Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 162002 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Nopie

Er zouden toch ook nog buien gaan ontstaan vanuit W/NW als het laag gepasseerd is?

grizzrh

Citaat van: SniperEye op vr 07 dec 2012 - 11:52
En maar klagen over de 1040 uren-norm. Volledig kansloos dit. Die leraren bekijken het zich wel erg makkelijk. Gelukkig denken wij in het bedrijfsleven hier heel anders over.

Hier in het zuiden sneeuwt het nog aardig.

Ik ga morgen toch een poging wagen om vanaf Weert (Midden Limburg) naar Affligem (bij Brussel)  te rijden. Ik rij hier bij Weert de A2 op richting het Zuiden en vervolgens de E314 richting Leuven/ Brussel op. Dat moet toch wel te doen zijn hoop ik. Ik neem aan dat die wegen wel goed begaanbaar gemaakt zijn?

gewoon rijden :P lekker avontuurlijk!!
Doenrade, Limburg

Stijn_008

Volgens buienradar valt er hier in Eindhoven nu natte sneeuw of niks. Foutje Buienradar! Het valt hier nog met bakken uit de hemel. Nu meer dan 10cm.

De radar van weerplaza klopt wel http://www.weerplaza.nl/regenradar/sneeuwradar/

Bacci

Inderdaad hangt daar wel erg lang boven het zuidoosten, hoeveel ligt daar nu?

Mooi dat het nu begint te draaien richting oosten van het land en dan weer richting midden en zuid, kan wel even duren denk ik.

Stijn_008


grizzrh

rijdt net een eikel met zn strooitraktor door de straat hier.... kan t weer een en al ijs worden vanacht, zo hatelijk die mensen he.. omdat hun huis in de straat is moet ie even komen strooien...
Doenrade, Limburg

GHkstra

Code oranje ingetrokken voor Fryslân.

Kevinwinter

YES!! Langdurige sneeuwval tot 15:00 uur sowieso voor Deventer + nog code oranje gaat er hier miss toch nog die 10 cm vallen :P

Duitje

In Egmond is het gestopt met sneeuwen  ;D Het kan nu weer lekker wegsmelten  8)
@Kees_Zwaan

daankemp

Citaat van: grizzrh op vr 07 dec 2012 - 12:04
rijdt net een eikel met zn strooitraktor door de straat hier.... kan t weer een en al ijs worden vanacht, zo hatelijk die mensen he.. omdat hun huis in de straat is moet ie even komen strooien...

Hoezo eikel? de straten moeten toch gewoon gestrooid/geschoven worden?

Stealth

Wijchen nu 11 á 12 cm. De 15cm is hier nog wel haalbaar want het sneeuwt nog steeds :)
Onweersdagen 2012: 10

MWegman

Hier in Alphen aan den Rijn komt al een paar uur geen vlokje meer naar beneden. Hoewel de foto een uurtje geleden geschoten is, heb ik nog steeds hetzelfde uitzicht (qua hoeveelheid sneeuw).

Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

DDJ

Hier in Elburg sneeuwt het weer iets maar volgens mij dooit de meeste sneeuw op straat al redelijk snel weg hier

Scully

Ik heb er ook een hekel aan als ze strooien. Of elke keer strooien, maar niet dan weer niet, dan weer wel. Want je krijgt een hele smerige ijslaag op die manier. Met van die hobbels er in. Dat is gevaarlijker dan die platte sneeuwlaag.

MWegman

Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

Stealth

Citaat van: daankemp op vr 07 dec 2012 - 12:12
Hoezo eikel? de straten moeten toch gewoon gestrooid/geschoven worden?

Vannacht krijgen we te maken met temperaturen van -10 tot -15. Strooizout doet zijn werk niet meer bij temperaturen onder de -7.
De straat wordt overdag een natte boel terwijl het 's nachts weer veranderd in één grote ijsbaan :)
Onweersdagen 2012: 10

grizzrh

Citaat van: daankemp op vr 07 dec 2012 - 12:12
Hoezo eikel? de straten moeten toch gewoon gestrooid/geschoven worden?

ja maar niet in een doodlopend straatje waar alleen bewoners komen, en het elke keer weer helemaal dichtvriest...
beter sneeuw dan ijs!!
Doenrade, Limburg

passievrucht

Hoe gaat de dag verder verlopen? De neerslagzone zwakt langzaam af en trekt naar het zuiden, maar sterkt hij ook weer aan? Ik heb daar serieus twijfels in, overal is de wind zuid tot zuidoost, dus als het nog wil activeren moet daar toch verandering in komen, of zie ik dit verkeerd?

Eveline


glenn

Citaat van: passievrucht op vr 07 dec 2012 - 12:19
Hoe gaat de dag verder verlopen? De neerslagzone zwakt langzaam af en trekt naar het zuiden, maar sterkt hij ook weer aan? Ik heb daar serieus twijfels in, overal is de wind zuid tot zuidoost, dus als het nog wil activeren moet daar toch verandering in komen, of zie ik dit verkeerd?

Momenteel hangt de sneeuwzone boven nederland hier draait deze helemaal in hiermee draait ook de windrichting stilaan later op de dag wordt de sneeuwzone dan terug naar het zuiden gestuurd

Het gaat zeker terug activeren een warme zee en koude bovenluchten zorgen daarvoor later vanavond gaat de sneeuwzone dan uitbreiden denk maar zo zuid nederland noord belgie en zal als het ware blijven hangen daar hier zal ze dus ook uitsneeuwen !

Powered by EzPortal