Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 161935 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

itgietoan!

Citaat van: zwoof op vr 07 dec 2012 - 11:23
De dag is nog maar net begonnen, maar je hebt gelijk, het is niet te voorspellen. Je kan wel verwachten op basis van modellen en dat maakt het leuk toch?  ;D

Ach tuurlijk is sneeuw leuk, al is het maar een beetje ...
Maar ik had er meer van verwacht, misschien zit er nog wat in het vat!
Mijn kids zijn iig wel enthousiast, ik moet ze straks met de slee ophalen.
Alleen jammer dat iedereen de behoefte heeft hierzo om gelijk de stoep te gaan vegen, ghehe!
Snow!!!

glenn

ook kmi behoud hun verwachtingen !

De sneeuwzone ligt momenteel boven nederland en maakt een draaiende beweging dit is de luchtverplaatsing op hoogte de westenwind duwt de sneeuwzone naar het zuiden toe en de noordwind gaat het straks over nemen die band komt opnieuw richting het zuiden hoor mensen .

xzaz

Citaat van: itgietoan! op vr 07 dec 2012 - 11:19
Lijkt het erop dat sneeuwliefhebbers een worst wordt voorgehangen of is zo'n dag gewoon niet goed te voorspellen qua neerslagintensiteit?
Het is allemaal wel heer raar, ik had nog wel 10cm sneeuw besteld vandaag maar het wilt gewoon niet aankomen. Die weer luistert ook nooit! En die buien hadden hier 7 uur moeten blijven circuleren, ik denk dat ik de sneeuw maar terugstuur vanwege "Niet tevreden met het product". Hoe kan moeder aarde ons dit geven zeg!
De winter is nog niet eens begonnen!

Joep

De laatste weermodellen gisteren avond hebben het goed voorspeld
met maximaal 8-10 cm sneeuw. Kijk o.a. de pluim van gisteren avond maar.

Jan gaat het sneeuwgebied nog kantelend over NH/ZH heen denk je?

Kevinwinter

Hij lijkt niet meer op te lossen. Hij zal dus nu alleen nog maar aansterken?

snow!

Best ver weg nog , maar toch leuk ..

Marco uit Hangar 5

Citaat van: just0408 op vr 07 dec 2012 - 11:30
Ik hou het op 2 cm hier. Maar daar komt nog wel wat bij.

iets meer hoor, toch zeker 3cm... :) ...  (jij zit toch ook in heerhugowaard op dit moment?)

Maar goed, die 10-20 cm gaan we niet halen, het gebied is nu aan het verpieteren, over een uurtje is het hier wel over met de sneeuwval denk ik
Marco Nierop
http://zweef.nl/

glenn

gebied verpietert niet meer vanaf nu zal het enkel weer gaan activeren zuid nederland maak je klaar vanavond komt de 2 de laag sneeuw eraan !

just0408

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op vr 07 dec 2012 - 11:38
iets meer hoor, toch zeker 3cm... :) ...  (jij zit toch ook in heerhugowaard op dit moment?)

Maar goed, die 10-20 cm gaan we niet halen, het gebied is nu aan het verpieteren, over een uurtje is het hier wel over met de sneeuwval denk ik

Nou vooruit. Hooguit 3cm dan. Het is wat tegengevallen inderdaad.
Ik ben ook niet van steen.

Kevinwinter


just0408

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op vr 07 dec 2012 - 11:38
iets meer hoor, toch zeker 3cm... :) ...  (jij zit toch ook in heerhugowaard op dit moment?)

Maar goed, die 10-20 cm gaan we niet halen, het gebied is nu aan het verpieteren, over een uurtje is het hier wel over met de sneeuwval denk ik

Hangt er ook van af waar je meet. Er zijn ook plekken waar een halve centimeter ligt.
Ik ben ook niet van steen.

Chase-Stormer

En het is weer droog, jammer maar helaas zat er niet veel voor ons in... veel natte straten vol met plassen. Ik ga nog maar naar het werk toe denk ik, had vandaag vrij gevraagd  :P

Kevinwinter

Het gebied dat weer actief word komt over Overijssel heen  ;D

Weatherman

Citaat van: glenn op vr 07 dec 2012 - 11:40
gebied verpietert niet meer vanaf nu zal het enkel weer gaan activeren zuid nederland maak je klaar vanavond komt de 2 de laag sneeuw eraan !
NICE  ;D nu ook weer even wat harder.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

vivalavida

Hier sneeuwt het nu toch zeker van 6-7 uur vanochtend, ene keer wat harder dan weer zachter. Ligt toch wel zo'n 8-10 cm minimaal :)

En het lijkt er op dat het nog iig een uurtje duurt, zitten precies in het draaipunt

SniperEye

Citaat van: snow! op vr 07 dec 2012 - 10:47
Yeaahhh mijn school (graafschapcollege) heeft sneeuwvrij gekregen !

En maar klagen over de 1040 uren-norm. Volledig kansloos dit. Die leraren bekijken het zich wel erg makkelijk. Gelukkig denken wij in het bedrijfsleven hier heel anders over.

Hier in het zuiden sneeuwt het nog aardig.

Ik ga morgen toch een poging wagen om vanaf Weert (Midden Limburg) naar Affligem (bij Brussel)  te rijden. Ik rij hier bij Weert de A2 op richting het Zuiden en vervolgens de E314 richting Leuven/ Brussel op. Dat moet toch wel te doen zijn hoop ik. Ik neem aan dat die wegen wel goed begaanbaar gemaakt zijn?

glenn

aan de nederlandse grens ter hoogte van reusel lijkt het gebied nu even sterk waar te groeien ! of ben ik fout ?

4seasons

'Vannacht wordt het lokaal extreem koud'

Vannacht gaat het streng vriezen, vertelt Michiel Severin van Weerplaza aan AD.nl.
Op uitgebreide schaal vriest het 8 tot 12 graden, maar lokaal is van alles mogelijk: 'het zou zelfs plaatselijk -15 of-20 graden kunnen worden.'
Morgen blijft het de hele dag vriezen in een groot deel van het land, met uitzondering van een smalle strook langs de kust

Bron: AD

zwoof

Citaat van: SniperEye op vr 07 dec 2012 - 11:52
En maar klagen over de 1040 uren-norm. Volledig kansloos dit. Die leraren bekijken het zich wel erg makkelijk. Gelukkig denken wij in het bedrijfsleven hier heel anders over.


Ja lekker vanuit je werkplek berichtjes plaatsen hier of niet  :D

just0408

Limburg lijkt vooralsnog de hoofdprijs te hebben ontvangen.  :)
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal