Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 162025 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JPP78

Jammer dat geheel Fryslân vandaag bij het Noordoosten hoort. paar vlokjes gehad, niet blijven liggen op naar het volgende spannende wintermoment. Want let op deze winter gaat ons meer (teleurstellingen maar ook verrassingen) brengen!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

maarten89


just0408

Ik ben ook niet van steen.

JPP78

Citaat van: maarten89 op vr 07 dec 2012 - 11:15
17 cm ;)

waar? Noorwegen Zweden, Alpen, Amerika, op de Kilimanjaro???
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Kevinwinter

Citaat van: glenn op vr 07 dec 2012 - 11:11
ter hoogte van turnhout begint de boel leuk terug te activeren nu !

Klopt. Maar waar denk je dat ie weer naar België  gaat zakken? Welke provincies in NL haalt ie?

Jenkie

Even op z'n profiel klikken: Arnhem

maarten89


itgietoan!

Nou nou wat een ophef over die sneeuw zeg!
Hier in Elburg (NO Veluwe) heeft het even hard gesneeuwd maar na half 9 alleen een beetje miezersneeuw ...
Misschien maar 3 cm hier en alle ophef over 10 to 20 cm sneeuw vindt ik zwaar overdreven.
Ook op de buienradar zie je dat alles verpietert ...
Helaas vindt ik deze dag, door de mooie verwachtingen qua sneeuw, zwaar tegenvallen!
Lijkt het erop dat sneeuwliefhebbers een worst wordt voorgehangen of is zo'n dag gewoon niet goed te voorspellen qua neerslagintensiteit?
Snow!!!

snow!


maarten89

Citaat van: itgietoan! op vr 07 dec 2012 - 11:19
Nou nou wat een ophef over die sneeuw zeg!
Hier in Elburg (NO Veluwe) heeft het even hard gesneeuwd maar na half 9 alleen een beetje miezersneeuw ...
Misschien maar 3 cm hier en alle ophef over 10 to 20 cm sneeuw vindt ik zwaar overdreven.
Ook op de buienradar zie je dat alles verpietert ...
Helaas vindt ik deze dag, door de mooie verwachtingen qua sneeuw, zwaar tegenvallen!
Lijkt het erop dat sneeuwliefhebbers een worst wordt voorgehangen of is zo'n dag gewoon niet goed te voorspellen qua neerslagintensiteit?
Tja zit net aan de verkeerde kan van de veluwe. Zuid gelderland klopt verwachting wel!

Groetjes,

Maarten

zwoof

Citaat van: itgietoan! op vr 07 dec 2012 - 11:19
Nou nou wat een ophef over die sneeuw zeg!
Hier in Elburg (NO Veluwe) heeft het even hard gesneeuwd maar na half 9 alleen een beetje miezersneeuw ...
Misschien maar 3 cm hier en alle ophef over 10 to 20 cm sneeuw vindt ik zwaar overdreven.
Ook op de buienradar zie je dat alles verpietert ...
Helaas vindt ik deze dag, door de mooie verwachtingen qua sneeuw, zwaar tegenvallen!
Lijkt het erop dat sneeuwliefhebbers een worst wordt voorgehangen of is zo'n dag gewoon niet goed te voorspellen qua neerslagintensiteit?

De dag is nog maar net begonnen, maar je hebt gelijk, het is niet te voorspellen. Je kan wel verwachten op basis van modellen en dat maakt het leuk toch?  ;D

Marcellang

Citaat van: zwoof op vr 07 dec 2012 - 11:05
Als ik de neerslagfilm op de noodweercentale bekijk, kantelt ie te ver naar het zuiden.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html
Klopt Zwoof, voor mij wel maar voor Tilburg niet denk....
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Muisje1988

Zo kom je wel in de kerststemming!!
Sneeuwt ook nog lekker door...


ron12

nijmegen nu 10 centimeter bij -0.7 en veel wind kracht 4a5
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Nopie

Als ik zo naar de radar kijk valt het meeste toch op de lijn Luxemburg - Zwitserse Alphen.

zwoof

Citaat van: albalinda op vr 07 dec 2012 - 11:24
Klopt Zwoof, voor mij wel maar voor Tilburg niet denk....

Tja, voor mij ook vrees ik, maar we hebben een pakje tenmiste  ;)

just0408

Ik hou het op 2 cm hier. Maar daar komt nog wel wat bij.
Ik ben ook niet van steen.

DDJ

Hier nog een foto uit het Elburgse het stelt niet heel veel voor met de sneeuw hier vind ik niet echt code oranje waardig


Arend

Citaat van: itgietoan! op vr 07 dec 2012 - 11:19
Lijkt het erop dat sneeuwliefhebbers een worst wordt voorgehangen of is zo'n dag gewoon niet goed te voorspellen qua neerslagintensiteit?

Beide beweringen hebben een kern van waarheid.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marcellang

Citaat van: zwoof op vr 07 dec 2012 - 11:27
Tja, voor mij ook vrees ik, maar we hebben een pakje tenmiste  ;)
Lekker man,wij nog van woensdag nacht dus de foto's zijn al weer geschoten :D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal