Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 161918 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

boharo

Tsja, daar is ie dan 'de vrijdag met de vele sneeuwval en wind.' Helaas had ik me totaal iets anders voorgesteld van deze dag. Code oranje van het KNMI vind ik met deze neerslag vrij overdreven. Maarja de hoeveelheid sneeuw is en blijft moeilijk te voorspellen. Mogelijk dat op sommige plaatsen code oranje wel tot zijn recht komt!
Let it snow, let it snow, let it snow!

Chase-Stormer

Hier begint het weer heel fijn te sneeuwen, maar het blijft niet liggen op de natte straten  :(

Pascal Soomers

Citaat van: snow! op vr 07 dec 2012 - 10:52
Ah ja dat is idd minder ! misschien krijg je het nog ?!

Denk het niet. Zit na deze les al over de helft van de dag...
Maar ff OT. Hier nog steeds matige sneeuwval in Oirsbeek, Zuid-Limburg.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Rudi-Assauer

Briljant dit, 's nachts niets maar de sneeuw wacht keurig tot ik wakker ben en valt ook gewoon in Twente!

4 cm nu ongeveer op mijn terrastafel.

Zeer content!  ;D

Roan

Citaat van: glenn op vr 07 dec 2012 - 10:49
Er zijn twee sneeuwzones actief. Het een ligt boven het oosten en deels het noordoosten van het land. Het andere strekt zich uit vanuit Noord-Holland tot over Brabant. De komende uren draaien deze gebieden in elkaar en trekken zich langzaam terug in zuidelijke richting. Vanmiddag sneeuwt het nog geruime tijd in het midden, zuidoosten en oosten van het land. Daar kan meer dan 10 cm vallen. Het uiterste noordoosten houdt het droog. In Zeeland vallen vanmiddag nog een paar regenbuien. Het wordt rond 0/-1 graad in de oostelijke helft van het land tot +1 in het westen. De wind maakt het voor het gevoel een stuk kouder. Deze is matig, in het westen en noordwesten vrij krachtig, 4/5 Bft, langs de kust hard, kracht 7. Vanavond wordt het overal droog en dan kunnen we ons opmaken voor een zeer koude nacht.
waar haal je al deze wijsheid vandaan?

Stephanie

Citaat van: vlerk op vr 07 dec 2012 - 10:43
Weatherman, voor jou is ook niet snel goed he?:)
Ligt inmiddels een cm 7/8 in onze provincie en heeft heel de ochtend al stevig gesneeuwd, wat wil je nog meer?
Hier ligt geen 7/8 cm hoor :P Het lijkt zelfs wat te dooien nu.

frankaloe

momenteel flinke sneeuwval hier,en al flink wat gevallen en 0 graden
ik schat 6-7 cm.
de lucht is nog zo donker........
livebeelden via webcam onderin
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Jenkie

En ook Denekamp meldt weer stevige sneeuwval!  ;) :) :D

boharo

Whahaha ik zou niet eens in dat karretje passen, ben 2 meter lang.
Let it snow, let it snow, let it snow!

grizzrh

dit is de foto wat het op het moment hier is! begint weer stukje kouder te worden hier en harder te sneeuwen!

Doenrade, Limburg

just0408

Ik vind het al lang goed zo, hoor. Het heeft in ieder geval weer eens gesneeuwt.  :)
Ik ben ook niet van steen.

Pascal Soomers

Citaat van: grizzrh op vr 07 dec 2012 - 11:01
dit is de foto wat het op het moment hier is! begint weer stukje kouder te worden hier en harder te sneeuwen!

Begint hier inderdaad weer kouder te worden en ook wat harder te sneeuwen. Ik zit momenteel in Hoensbroek.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Nielsopweg

In Beuningen gaat het maar door, ligt al iets van 8 tot 10 cm als het niet meer is.


zwoof

Citaat van: albalinda op vr 07 dec 2012 - 10:38
Komt wel goed, gebied kantelt naar t zuiden toe  ;)

Als ik de neerslagfilm op de noodweercentale bekijk, kantelt ie te ver naar het zuiden.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html

Kevinwinter

KNMI geeft nu code oranje tot sowieso 13.30... Gaat het dan toch door??? :P

Jenkie

whoop, whoop, veel sneeuw nu! En als het nu langzaam kantelt blijft dat strookje mooi even boven Denekamp liggen!  :D

glenn

ter hoogte van turnhout begint de boel leuk terug te activeren nu !

maarten89


Powered by EzPortal