Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 161897 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Aris

Nou, er kan net een sneeuwbal gevormd worden als het nog even een kwartiertje aanhoud. en dat betekent 1 ding:

De jongelui bij mij in de buurt komen sneeuwballen gooien. Elk jaar het gevecht van de buurt hier. Muur van de woning onder de witte stippen..
Sja, je daagt ze 1x goed uit met grote mond en meteen is er een traditie opgebouwd. Nice.

Marcellang

Citaat van: Weatherman op vr 07 dec 2012 - 10:33
Volgens het KNMI hebben wij nog tot 14 uur sneeuwval ?? dus waar blijft dat dan.
Bedoel meer de code oranje waardige sneeuwval.
Komt wel goed, gebied kantelt naar t zuiden toe  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Dennis

Min.temp ontwikkeling volgens KNMI (na weekend) flinke vorst


Weatherman

Citaat van: albalinda op vr 07 dec 2012 - 10:38
Komt wel goed, gebied kantelt naar t zuiden toe  ;)
Oke dank u, gelukkig dan toch  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Eveline

Citaat van: albalinda op vr 07 dec 2012 - 10:38
Komt wel goed, gebied kantelt naar t zuiden toe  ;)

Als de temp dan ook gaat zakken ;-)

vlerk

Weatherman, voor jou is ook niet snel goed he?:)
Ligt inmiddels een cm 7/8 in onze provincie en heeft heel de ochtend al stevig gesneeuwd, wat wil je nog meer?

xzaz

Mooi, aankomende tijd heeft het sneeuw mooi de tijd om weg te gaan; dan kan het in Friesland eens goed gaan vriezen!
De winter is nog niet eens begonnen!

Arend

Citaat van: Weatherboy op vr 07 dec 2012 - 10:37
Eindelijk! Kiekepluimen :) De intensiteit neemt helaas wel af, maar nu wordt het laatste restje aangewit

Hier ook van die dingen.  ;) Mag wel een paar uurtjes doorgaan zo.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weatherman

Citaat van: vlerk op vr 07 dec 2012 - 10:43
Weatherman, voor jou is ook niet snel goed he?:)
Ligt inmiddels een cm 7/8 in onze provincie en heeft heel de ochtend al stevig gesneeuwd, wat wil je nog meer?
Ik ben wel tevreden, alleen gaat er meer omdat de code oranje nog steeds geldig is en dat het tot 14 uur zou gaan sneeuwen  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

glenn

ten eerste verpieterd de neerslagband nu maar er komt van zee wat warmere lucht binnen en vanuit noorden koudere lucht deze botsing zal ervoor zorgen dat het terug gaat activeren straks en tegelijk lijkt de kern nu te gaan zakken en de neerslag weer naar zuid nederland te komen hoor tijdens dit proces zal het boeltje normaal terug gaan activeren

snow!

Yeaahhh mijn school (graafschapcollege) heeft sneeuwvrij gekregen !

labmuisje78

Enschede eindelijk fatsoenlijke sneeuw. Hopelijk blijft dit nog een tijdje.

Kevinwinter

Volgens mij neemt die sneeuw een loopje met ons :D

Koen-IJM

Citaat van: glenn op vr 07 dec 2012 - 10:46
ten eerste verpieterd de neerslagband nu maar er komt van zee wat warmere lucht binnen en vanuit noorden koudere lucht deze botsing zal ervoor zorgen dat het terug gaat activeren straks en tegelijk lijkt de kern nu te gaan zakken en de neerslag weer naar zuid nederland te komen hoor tijdens dit proces zal het boeltje normaal terug gaan activeren

Juiste conclusie ;-)

glenn

Er zijn twee sneeuwzones actief. Het een ligt boven het oosten en deels het noordoosten van het land. Het andere strekt zich uit vanuit Noord-Holland tot over Brabant. De komende uren draaien deze gebieden in elkaar en trekken zich langzaam terug in zuidelijke richting. Vanmiddag sneeuwt het nog geruime tijd in het midden, zuidoosten en oosten van het land. Daar kan meer dan 10 cm vallen. Het uiterste noordoosten houdt het droog. In Zeeland vallen vanmiddag nog een paar regenbuien. Het wordt rond 0/-1 graad in de oostelijke helft van het land tot +1 in het westen. De wind maakt het voor het gevoel een stuk kouder. Deze is matig, in het westen en noordwesten vrij krachtig, 4/5 Bft, langs de kust hard, kracht 7. Vanavond wordt het overal droog en dan kunnen we ons opmaken voor een zeer koude nacht.

Pascal Soomers

Citaat van: snow! op vr 07 dec 2012 - 10:47
Yeaahhh mijn school (graafschapcollege) heeft sneeuwvrij gekregen !

Hmm... Mijn school in zuid-Limburg niet.. Daar zit ik nu ook, in de technologie les.. Lekker eerlijk verdeeld :-[!
When a supercell arrives, you must be prepared.

vivalavida

Wauw hier blijft het maar sneeuwen, ik gok op zo'n 10 cm nu? Ga zo meten, maar rolmaat lag nog in de auto  ;D Zo te zien zitten wij precies in die band

just0408

Nou sneeuwt het lekker door maar ben benieuwd voor hoe lang. De verwachte 20cm ging niet op.
Ik ben ook niet van steen.

snow!

Citaat van: Pascal Soomers op vr 07 dec 2012 - 10:50
Hmm... Mijn school in zuid-Limburg niet.. Daar zit ik nu ook, in de technologie les.. Lekker eerlijk verdeeld :-[!

Ah ja dat is idd minder ! misschien krijg je het nog ?!

Kevinwinter

Citaat van: glenn op vr 07 dec 2012 - 10:49
Er zijn twee sneeuwzones actief. Het een ligt boven het oosten en deels het noordoosten van het land. Het andere strekt zich uit vanuit Noord-Holland tot over Brabant. De komende uren draaien deze gebieden in elkaar en trekken zich langzaam terug in zuidelijke richting. Vanmiddag sneeuwt het nog geruime tijd in het midden, zuidoosten en oosten van het land. Daar kan meer dan 10 cm vallen. Het uiterste noordoosten houdt het droog. In Zeeland vallen vanmiddag nog een paar regenbuien. Het wordt rond 0/-1 graad in de oostelijke helft van het land tot +1 in het westen. De wind maakt het voor het gevoel een stuk kouder. Deze is matig, in het westen en noordwesten vrij krachtig, 4/5 Bft, langs de kust hard, kracht 7. Vanavond wordt het overal droog en dan kunnen we ons opmaken voor een zeer koude nacht.

Great! 8)

Powered by EzPortal