Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 161919 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherboy

Citaat van: Aris op vr 07 dec 2012 - 10:06
Lijkt er op inderdaad.
Nou, het zou rondom het middaguur tot dinertime gemiddeld het hevigst zijn.
Nu blijkt deze later op gang gekomen te zijn en nu al op te lossen.

Nou het valt hier nog licht tot matig naar beneden hoor ;) en toch nu wel 6 cm. Wat magertjes maar vergeleken met de rest van NL mogen we absoluut niet klagen

samverhoeven

Hier 2,5 cm na heel het neerslaggebied, en het is heel waterig (een drap zoals ik zou zeggen). Ik klaag niet zo snel, maar ik begrijp niet goed wat hier gebeurd is? Heeft het eerst een hele tijd nat gesneeuwd waardoor alles heel nat was en had de droge sneeuw daar dan moeite mee om te blijven liggen? Zo ver landinwaarts als Antwerpen ging het dacht ik de hele nacht droog sneeuwen.
Nou ja van klagen word je niet beter, het is toch ook een beetje fijn om mensen te zien die wel heel wat krijgen.

jel0407

Citaat van: hoffies op vr 07 dec 2012 - 10:00
Jan, is er alweer een nieuwe pluim...? Zet de winter door?
KNMI: Ongeveer 50% kans op het aanhouden van het overwegend droge, winterse weertype. Ook ongeveer 50% kans op een overgang naar zachter weer met geregeld regen.

Temperatuur lijkt eind volgende week iets op te lopen, maar het blijft erg onzeker.

Bron: knmi

labmuisje78

Zo jaloers op alle mooie sneeuw foto's, hier in Enschede misschien net 1cm...

Fren

Weinig tot geen sneeuw hier... wat natte losse vlokken tot dusverre.
Erg jammer :{
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Kevinwinter

Toch waarschuwt het KNMI tot 16:00 uur voor langdurige sneeuwval?

MS-94

Hier momenteel matige tot zware sneeuwval! ::) maar tot een echt sneeuwdek zal het niet komen
Het gaat zoals 't gaat ;)

Jenkie

Hier nu ook bijna droog. Maar ik hoop dat dat streepje op de buienradar nog net even het uiterste oosten meepakt.....

MamaAs

Er dwarrelt hier wel weer het e.e.a. naar beneden?
Ik verwacht niets meer.

RicardoDimm

Ongeveer 3-5 cm hier in Breda, en het sneeuwgebied lost langzaam op.

Het is leuk, maar had er toch wat meer van verwacht...
Denonsdanks erg mooi en gezellig buiten!

glenn

krijgt noord belgie het systeem een 2 de keer ? lijkt nu toch te kantelen iemand een idee ?

Kevinwinter

Citaat van: glenn op vr 07 dec 2012 - 10:16
krijgt noord belgie het systeem een 2 de keer ? lijkt nu toch te kantelen iemand een idee ?

Het lost op.

Bacci

Het lost nu inderdaad op, maar wie weet activeert het weer.

Koen-IJM

De radar pikt niet alles op.; Het zou hier licht moeten sneeuwen nu maar er is sprake van zware sneeuwval.

Kevinwinter

Citaat van: Bacci op vr 07 dec 2012 - 10:18
Het lost nu inderdaad op, maar wie weet activeert het weer.
Ik wacht op et KNMI, als het na 12.30 nog code oranje is zou ik het wel raar vinden ;)

jel0407

We moeten eens in de gaten houden welke weermodellen in zulke situaties het meest betrouwbaar zijn, heb gisteren even voor de lol buienradar 24 uur vooruit gezet, en de situatie die buienradar toen schetste lijkt toch verdomde veel op het verloop van het weer nu.

Roan

Assen blijft mooi in het sneeuwstrookje zitten, het sneeuwt hier toch al een uurtje of 2, maar het is zeker geen sneeuw dat echt blijft liggen

marco-groningen

Voor de mensen die allemaal in het plaatsje HIER wonen: Zet je woonplaats even in je profiel bij het kopje persoonlijke tekst
Is voor iedereen een stuk duidelijker  ;)

labmuisje78

Citaat van: Koen-IJM op vr 07 dec 2012 - 10:19
De radar pikt niet alles op.; Het zou hier licht moeten sneeuwen nu maar er is sprake van zware sneeuwval.

Ja dat was mijn vraag ook.. Is het mogelijk dat de radar het niet oppikt, dat het wel degelijk blijft sneeuwen terwijl de radar niets meer aan geeft... Hier in enschede nog steeds redelijke sneeuwval (vlokken mogen groter voor een mooi dekje) maar op de radar zitten we steeds op het randje van zeer lichte tot geen sneeuwval.. Het ziet er buiten ook nog steeds mooi grijs uit.

jones

Het er toch wel wat meer van verwacht, al bij al een cm of 2 gevallen hier bij nu temp +0,6 en licht stijgende :). Maarja dat kan natuurlijk niemand weten hoe het exact uitdraait, no offence against the weather forecasters! Wie weet vanavond nog (als het dan nog niet te warm geworden is) !

Powered by EzPortal