Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 162009 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Aris

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat die voorspelde "enorme sneeuwbuien voor heel het land" nogal flink tegenvallen. Er valt minder en lang niet overal. En zo te horen smelt het harder weg dan het kan vallen.

Even wat anders:
Ik ben 42 jaar. Vroeger, toen ik een tiener was, waren dit soort buien een leuke sneeuwbui. Winterbanden bestonden nog niet en men gaf gewoon extra gas als de banden slipten. Fietsen naar school was dikke lol, want driften! Half uur later de klas in omdat je op het schoolplein zat te ravotten in de sneeuw waardoor je zeiknat binnen bij de verwarming moest gaan zitten. Maar die influensa, die toen nog gewoon een koudje heette en je wegdrukte met wat warme bouillon, lachte je om.

Nu lijkt iedereen spastisch lang gestrekt om te vallen. Of men is in euforie van de Alaska toestanden, of raken in paniek met "noodpakketjes" voor in de auto, aangepaste treindiensten enzovoorts, bang voor een griepje...

What happend?

MamaAs

Zou de sneeuw het IJsselmeer over gaan steken? Het ziet er niet zo best uit.

X-treme

Nogmaals het sneeuwt hier wel, en het is mooi wit buiten (voor foto's maakt het niet uit).
Maar ik zie toch liever die grote sneeuwvlokken dwarrelen dan die kleine stipjes  :)
Ik ben al blij dat het sneeuw hoor, begrijp me niet verkeerd, maar had het anders verwacht  ;)
Misschien komt het wel door de harde wind dat het zo lijkt.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

JPP78

Het lijkt er op dat de splitsing definitief is en dat het 2de deel Ffryslân niet gaat halen. dan blijft het hier bij een paar mm sneeuw helaas.(gelukkig lag er nog wat van gister en is het niet meteen groen) . Maar neerslag hoeveelheden zijn niet te voorspellen(niet in de zomer niet in de winter), dat zien we ook vandaag weer. het kan dus ook weer anders worden dan we nu denken. Geweldig hè weer. het houdt zich nooit aan de modellen :D
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Jan van Ooijen

Citaat van: JPP78 op vr 07 dec 2012 - 08:29
Maar neerslag hoeveelheden zijn niet te voorspellen(niet in de zomer niet in de winter), dat zien we ook vandaag weer. het kan dus ook weer anders worden dan we nu denken. Geweldig hè weer. het houdt zich nooit aan de modellen :D

Voorlopig had Hirlam dit wel goed
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Nopie

Vreselijk was de rit van Boskoop naar Leiden, zoals gewoonlijk was er weer dramatisch slecht gestrooid/geschoven terwijl het flink sneeuwt. Hopelijk zijn vanmiddag de wegen weer beter begaanbaar.

Reutel

Goedemorgen this is Tilburg calling!

Gesloten sneeuwdek van 2-3 cm met hier en daar wat windwakken. Momenteel lichte tot matige sneeuwval die door de harde woei zowel horizontaal als verticaal beide richtingen op valt. De T net boven nul waardoor de boel wat drappig aan doet.

Van sneeuwpret buiten is geen sprake, ik zie alleen veel studentes met rode oortjes voorbij fietsen. Tja mannelijke studenten nemen hier de bus met dit weer ;)

SnowBoots

@ X-treme, je hebt wel gelijk hoor, ik zou ook liever vlokken van min. 5cm doorsnee zien, maarja.. Het weer blijft het weer! Ik denk dat het misschien net een graad te warm is.

NOS meldt dat de zwaarste sneeuwbuien na de spits gaan vallen, er komt vast nog genoeg! ;)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Citaat van: SnowBoots op vr 07 dec 2012 - 08:33
NOS meldt dat de zwaarste sneeuwbuien na de spits gaan vallen, er komt vast nog genoeg! ;)
Hoorde ik ook ;D ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Reutel

Citaat van: Aris op vr 07 dec 2012 - 08:28
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat die voorspelde "enorme sneeuwbuien voor heel het land" nogal flink tegenvallen. Er valt minder en lang niet overal. En zo te horen smelt het harder weg dan het kan vallen.

Even wat anders:
Ik ben 42 jaar. Vroeger, toen ik een tiener was, waren dit soort buien een leuke sneeuwbui. Winterbanden bestonden nog niet en men gaf gewoon extra gas als de banden slipten. Fietsen naar school was dikke lol, want driften! Half uur later de klas in omdat je op het schoolplein zat te ravotten in de sneeuw waardoor je zeiknat binnen bij de verwarming moest gaan zitten. Maar die influensa, die toen nog gewoon een koudje heette en je wegdrukte met wat warme bouillon, lachte je om.

Nu lijkt iedereen spastisch lang gestrekt om te vallen. Of men is in euforie van de Alaska toestanden, of raken in paniek met "noodpakketjes" voor in de auto, aangepaste treindiensten enzovoorts, bang voor een griepje...

What happend?

Hey opa jij moet misschien weer terug je bed in ;)

Mijn kids (voor wie het nu vroeger is... ehm jah) knallen hier bijna door de ramen naar buiten. Volgens mij ben jij juist degene die er anders tegenaan kijkt.

Weatherboy

Waar blijven die Kiekenpluimen? Ik bem gewend bij temperaturen boven 0 komen er enorme vlokken naar beneden, maar tot noch toe vrij kleine vlokken. Al met al straks even een foto maken

JPP78

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 07 dec 2012 - 08:30
Voorlopig had Hirlam dit wel goed

Jammer genoeg wel ja  ;). gebruikt buienradar voor de 24 uur vooruit ook Hirlam, want die zit ook akelig dicht bij de waarheid :(
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Kevinwinter

Dus vanmiddag trekt de sneeuw weer over NL? Ik woon in Deventer, zit ik hier dan ''goed''?

MarcS

@Aris, ik ben het helemaal met jou eens! Echter is de zelfredzaamheid van mensen een stukkie gedaald waardoor ze meteen denken dat het allemaal heul erg is. Komaan het is sneeuw, als je onderweg gaat en je kunt er niet door dan ga je weer terug naar waar je vandaan kwam. Mijn kids moeten zeg 5-10 minuten op de fiets naar school, mijn vrouw maakt zich zorgen of school ze wel op tijd naar  huis stuurt. In slechtste geval moeten ze een half uurtje lopen naar huis door de sneeuw ..... who cares!

snow!

Hier is nu in ongeveer 2 uur tijd 5 cm aan sneeuw gevallen !

Roan

Nou het is hier vochtiger buiten dan verwacht :P , hele kleine sneeuwvlokken, maar wel veel.. De straat wordt er echter nog niet wit van

Kevinwinter

Hier sneeuwt het al aardig grote vlokken... Is al 4 cm bijgevallen :)

Reutel

Citaat van: Weatherboy op vr 07 dec 2012 - 08:36
Waar blijven die Kiekenpluimen? Ik bem gewend bij temperaturen boven 0 komen er enorme vlokken naar beneden, maar tot noch toe vrij kleine vlokken. Al met al straks even een foto maken

zal waarschijnlijk met de wind te maken hebben, hier ook maar kleine vlokjes. maar het gaat nu wel harder sneeuwen.
8)

Powered by EzPortal