Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 161970 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joep

 Nieuwste modellen: meeste sneeuw van NW via M naar O en ZO. NO amper sneeuw, ZW krijgt dooi.

twitter weerplaza

Dennis

Citaat van: Ries op vr 07 dec 2012 - 06:30
Het valt behoorlijk mee tot dusver hè, hoor op de radio ook dat het enkel wat (natte) sneeuw is in 't westen en verder niks noemenswaardigs? Zou eerst al vanaf in de nacht noodweer zijn, sneeuwstorm, en nu lijkt de gehoopte sneeuwdump met een sisser af te lopen? Of trekt het nog aan? Hoe kan het dat het niet zo hevig is als verwacht?

Hierdoor: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3295.msg33327.html#msg33327

dondertje127

Arnhem sneeuwt het nu ook en in Nijmegen zag ik op de cam. Het gaat nu niet zo hard, maar het is pas net even geleden begonnen.

maarten89

Citaat van: Ries op vr 07 dec 2012 - 06:30
Het valt behoorlijk mee tot dusver hè, hoor op de radio ook dat het enkel wat (natte) sneeuw is in 't westen en verder niks noemenswaardigs? Zou eerst al vanaf in de nacht noodweer zijn, sneeuwstorm, en nu lijkt de gehoopte sneeuwdump met een sisser af te lopen? Of trekt het nog aan? Hoe kan het dat het niet zo hevig is als verwacht?
Nou weet neit waar jij naar luistert?

Net metreo consult op skyradio. Die zij dat hele land 4 a 8 cm viel. Uitzondering twente, drenthe en groningen. Laatste 2 blijft droog. Oost brabant, limbug zuid gelderland 8 a 12 cm :D

Gerard1995

in het westen van Gelderland sneeuwt het enorm hard met veel wind!! al 2 cm bijgevallen hier 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Kermisspin

Het sneeuwt toch al redelijk her en der :)

Zichtkaartje.

Volvo for life!

Joep

Sneeuwt goed hard hier in Alphen aan den Rijn.

Bacci

Citaat van: Joep op vr 07 dec 2012 - 06:33
Nieuwste modellen: meeste sneeuw van NW via M naar O en ZO. NO amper sneeuw, ZW krijgt dooi.

twitter weerplaza

Nou als ik zo op buienradar kijkt zie ik dat het noordoosten ook wel wat krijgt.

Joep

updat 5.32 uur

Het KNMI heeft nog steeds 'code oranje' (extreem weer) afgegeven voor bijna heel Nederland, al komt de sneeuw wat later. Volgens de meteorologische dienst is er een grote kans dat op veel plaatsen 5 tot 10 cm sneeuw valt. Op sommige plaatsen kan 10 tot 20 cm vallen.

Klinkt goed   :) Zie alleen in NH op buienradar dat het oplost?


Ries

Citaat van: maarten89 op vr 07 dec 2012 - 06:36
Nou weet neit waar jij naar luistert?

Net metreo consult op skyradio. Die zij dat hele land 4 a 8 cm viel. Uitzondering twente, drenthe en groningen. Laatste 2 blijft droog. Oost brabant, limbug zuid gelderland 8 a 12 cm :D
maar ja, dat zijn verwachtingen. Ik hoorde actuele meldingen uit 't hele land via verkeersinformatie. Enkel nog matige sneeuwval plaatselijk maar zie dat het behoorlijk blijft hangen. Persoonlijk vind ik 5cm niet bijzonder veel; is hier gisternacht gevallen en herinner me nog 3 jaar geleden dat hier op een ochtend 40cm. viel... Magoe, blijft vandaag naar buiten kijken in de hoop ook hier nog paar vlokjes te zien. Op de radar lijken hier net zo goed wat gebieden heen te trekken, maar behalve dat stukje over midden van 't land dat richting o/zo trekt is het allemaal lichtblauw, dus geen heel ernstig hevige sneeuwval. Maar ja; als dat even blijft hangen ligt er gauw een laagje :)

maarten89

Citaat van: Ries op vr 07 dec 2012 - 06:49
maar ja, dat zijn verwachtingen. Ik hoorde actuele meldingen uit 't hele land via verkeersinformatie. Enkel nog matige sneeuwval plaatselijk maar zie dat het behoorlijk blijft hangen. Persoonlijk vind ik 5cm niet bijzonder veel; is hier gisternacht gevallen en herinner me nog 3 jaar geleden dat hier op een ochtend 40cm. viel... Magoe, blijft vandaag naar buiten kijken in de hoop ook hier nog paar vlokjes te zien. Op de radar lijken hier net zo goed wat gebieden heen te trekken, maar behalve dat stukje over midden van 't land dat richting o/zo trekt is het allemaal lichtblauw, dus geen heel ernstig hevige sneeuwval. Maar ja; als dat even blijft hangen ligt er gauw een laagje :)
Nou hier word 8 a 12 cm verwachten boven 3 ( was 5 cm) die er al lag. Heb je leuk laagje hoor. Maar zit wel stuk matig tot zwaar sneeuwval in hoor. Nu op grens brabant en gelderland. Kijk maar eens op goede radars. Oh en jij krijgt bijna niks :D ;) Groetjes,

matroesjka-world

En jahoor het is hier net begonnen !!!!
Ik had de moed al opgegeven, maar nu toch hele mooie droge vlokken hier :D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Ries

Citaat van: maarten89 op vr 07 dec 2012 - 06:56
Nou hier word 8 a 12 cm verwachten boven 3 ( was 5 cm) die er al lag. Heb je leuk laagje hoor. Maar zit wel stuk matig tot zwaar sneeuwval in hoor. Nu op grens brabant en gelderland. Kijk maar eens op goede radars. Oh en jij krijgt bijna niks :D ;) Groetjes,
Euh, je herhaalt gewoon wat ik ook al zei  :o

Unknown-user1778


Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Peter van H.

Vanaf 06.00 uur is het pas echt gaan sneeuwen in Tiel. Gaat er nu lekker tekeer.
Geniet van het feit, niet van de hoeveelheid. Natuurlijk hoe meer, hoe beter.

Joep

Lijkt wel alsof er alleen natte sneeuw valt?


VinceBongiovi

Hier in Hansweert (zeeland) ligt er misschien maar een cm of 1-2 en het begint al weer te smelten.
Nog wel veel wind en regen/natte sneeuw.

deventer

Hier nog steeds droog
Was toch raar opkijken toen ik wakker werd en sneeuw had vrrwacht

René

 :) moge allemaal,
tot nu toe zal er hier 2 cm liggen en om 05:15 nog helemaal niets. (foto volgt nog wel)
we zullen moeten ondervinden wat het daadwerkelijk gaat worden.
degene die de weg op moeten sterkte.maar ook veel geniet plezier. ;)
Waddinxveen

Powered by EzPortal