Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 162026 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

samverhoeven

Hier sneeuwt het heel lichtjes. Het is bijna niet te zien, enkel als ik naar een lantaarnpaal staar.

xzaz

Citaat van: Dennis op vr 07 dec 2012 - 00:38
Rotterdam komt met melding van natte sneeuw
Capelle ook, het is meer ijs, geen sneeuw.

Edit: En het sneeuwt nu!
De winter is nog niet eens begonnen!

Bacci

Dat gebied ten westen van Nederland, trekt dat naar het oosten?

Lightning_Glenn

Hier in Zoetermeer sneeuwt het en aardig goed ook, dikke vlokke die zo goed als horizontaal voorbij komen :):)

just0408

De radar van Weerplaza is ook van slag. Kan die radar eindelijk eens daadwerkelijk van pas komen, doet ie het niet!

Edit: Oja, hij doet het wel. My bad.
Ik ben ook niet van steen.

Cholens

Mischien foto's plaatsen zou leuk zijn :D

SuperGrover

Dordrecht meld sneeuw. niet veel , maar het begin is er

Cholens

Citaat van: just0408 op vr 07 dec 2012 - 00:56
De radar van Weerplaza is ook van slag. Kan die radar eindelijk eens daadwerkelijk van pas komen, doet ie het niet!

Edit: Oja, hij doet het wel. My bad.
Nee klopt hij doet af en toe raar :P

zorba

Ook hier dwarrelen de eerste vlokjes naar beneden.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Dennis

KNMI Guidance 6/12/12 23.55u

Een laag boven het noorden van Engeland beweegt zuidoostwaarts en ligt vrijdagmiddag 12 UTC net ten westen van ons land om dan in de middag over Zeeland naar Belgiƫ te trekken. Bijbehorend geoccludeerd front bereikt vannacht de westkust en blijft overdag lange tijd boven ons land liggen om dan aan het einde van de middag om het laag heen krullend het zuiden van ons land te verlaten.

Wat betreft de neerslagpatronen en posities zijn er wel enkele verschillen. EC laat de sneeuw verder noordoostwaarts komen dan Hirlam en Harmonie. Deze laatste twee houden het daar (vrijwel) droog. Op dit moment is nog niet te zeggen tot waar de sneeuw zich overdag precies uitbreidt.

De eerste frontale neerslag heeft de zuidwestkust bereikt en zal zich de komende uren verder over het land uitbreiden. Grote vraag hierbij is hoe noordoostelijk de neerslag gaat komen. Hirlam en Harmonie laten noordoost van de lijn Enschede-Heerenveen geen of nauwelijks sneeuw vallen. EC laat de sneeuw verder noordoostwaarts komen. De intensiteit van de neerslagband wordt in de loop van de dag geleidelijk minder en trekt dan langzaam naar het zuiden. De totale sneeuwhoeveelheden zullen in een groot gebied uitkomen op 5-10 cm, op een aantal plaatsen waarschijnlijk meer. In het zuidwesten van het land kan de neerslag in de loop van de ochtend en de middag tijdelijk overgaan in regen/natte sneeuw. Het restant van de oude occlusie kan zaterdagmiddag en -avond wederom enige winterse neerslag brengen in het noorden van het land.

just0408

Citaat van: Dennis op vr 07 dec 2012 - 01:03
KNMI Guidance 6/12/12 23.55u

Een laag boven het noorden van Engeland beweegt zuidoostwaarts en ligt vrijdagmiddag 12 UTC net ten westen van ons land om dan in de middag over Zeeland naar Belgiƫ te trekken. Bijbehorend geoccludeerd front bereikt vannacht de westkust en blijft overdag lange tijd boven ons land liggen om dan aan het einde van de middag om het laag heen krullend het zuiden van ons land te verlaten.

Wat zijn we toch een bofkonten, he?  :)
Ik ben ook niet van steen.

Bacci

Dit gaat me denk ik iets te lang duren en ik kan wel wat slaap gebruiken, in ieder geval een paar uur slaap want ik wil ook niets missen! aangezien we dit niet vaak meemaken.

TimKoster

Ik hou het ook voor gezien.. Alles wat hier boven hang haalt het niet eens.. Hopelijk later vannacht dan nog maar wat..

just0408

Ik ben ook niet van steen.

squirrel41

Ook in stad Gouda is het na verwachting rond 01.00 neerslag gaan vallen
en dan in de vorm nog van lichte sneeuw. Op webcam op de markt van Sint Jan
te volgen en kleurt ook de kertboom mooi wit. http://webcam.g0uda.nl/webcam2.html ::)

just0408

Ja! Dat was het eerste vlokje! Het moet ergens beginnen. ;D
Ik ben ook niet van steen.

SuperGrover

de vlokken worden ietsjes groter, maar echt een naam hebben mag het nog niet.
Als het binnen een uur niet significant verbeterd qua neerslag dan zie ik het morgen wel weer

Weatherman

Hier nog steeds droog, had het al wel verwacht.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

just0408

Citaat van: SuperGrover op vr 07 dec 2012 - 01:57
de vlokken worden ietsjes groter, maar echt een naam hebben mag het nog niet.
Als het binnen een uur niet significant verbeterd qua neerslag dan zie ik het morgen wel weer

En als het wel significant verbeterd?
Ik ben ook niet van steen.

glenn

ja ook in arendonk is er nog geen vlok gevallen jammer

trouwens buienradar +3 u geeft zelfs een diike rode neerslagpluk aan !

Powered by EzPortal