Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 161912 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cholens

Daar staat 10/15 cm ik acht dat ze 20/30 voorspelde?

just0408

Ja lekker is dat, nou lost dat gebiedje voor de kust van Noordholland weer op.
Ik ben ook niet van steen.

Cholens

Dat zal dan wel niet veel soeps zijn geweest?

just0408

Ja, elke radar is weer anders. We zien het wel gewoon. Ik wacht rustig af.
Ik ben ook niet van steen.

Jan van Ooijen

Citaat van: just0408 op vr 07 dec 2012 - 00:00
Ja lekker is dat, nou lost dat gebiedje voor de kust van Noordholland weer op.

Niet zo deprie ;) Komt echt wel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

dondertje127

Ik telde 10 uur sneeuw voor het rijk van Arnhem--Nijmegen, als ik alle drie de loopjes van jan bereken. Hoeveel er dan in totaal zou vallen is mij totaal onduidelijk, maar dat zien we morgen wel weer.

just0408

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 07 dec 2012 - 00:03
Niet zo deprie ;) Komt echt wel

Haha. Jaja. Weet ik ook wel. Het komt allemaal goed.
Ik ben ook niet van steen.

Aern

Nee. Niet depri raken, Iedereen rustig blijven want
ik ga eerst nog even paar uur slapen. tot een uur of 6 denk ik!  ;D

boharo

Ik snap alleen nooit waarom er sites zijn die precies willen zeggen hoeveel centimeter sneeuw er gaat vallen. Sommige sites veranderen in kleine hoeveelheden maar dat weerplaza is echt niet normaal. Zo zeggen ze 18 cm, dan weer 12 cm, vervolgens 23 cm en nu maar 8 cm voor Haarlem. We zullen het gaan zien... Ik blijf positief, hoop op die 20 cm!
Let it snow, let it snow, let it snow!

Tyshane

Was er al geplaatst dat het KNMI een waarschuwing voor extreem weer heeft afgegeven? Of is het al oud nieuws? ;) Kan het zo even niet terug vinden in de drukte:

Waarschuwing Extreem Weer: Van het westen uit sneeuw en vrij veel wind
De komende uren gaat het in het westen van het land sneeuwen. De sneeuw breidt zich in de loop van de nacht en ochtend over de rest van het land uit. De sneeuwval houdt op veel plaatsen tot het begin van de middag aan en gaat in het westen gepaard met vrij veel wind. Op veel plaatsen is er een grote kans op 5-10 cm sneeuw, lokaal kan 10-20 cm vallen.

Bron: knmi

Marcel1976

Citaat van: Tyshane op vr 07 dec 2012 - 00:26
Was er al geplaatst dat het KNMI een waarschuwing voor extreem weer heeft afgegeven? Of is het al oud nieuws? ;) Kan het zo even niet terug vinden in de drukte!
Code oranje, zover ik weet.

Dennis

Citaat van: Tyshane op vr 07 dec 2012 - 00:26
Was er al geplaatst dat het KNMI een waarschuwing voor extreem weer heeft afgegeven? Of is het al oud nieuws? ;) Kan het zo even niet terug vinden in de drukte:

Waarschuwing Extreem Weer: Van het westen uit sneeuw en vrij veel wind
De komende uren gaat het in het westen van het land sneeuwen. De sneeuw breidt zich in de loop van de nacht en ochtend over de rest van het land uit. De sneeuwval houdt op veel plaatsen tot het begin van de middag aan en gaat in het westen gepaard met vrij veel wind. Op veel plaatsen is er een grote kans op 5-10 cm sneeuw, lokaal kan 10-20 cm vallen.

Bron: knmi

ja oud nieuws ;)

Tyshane

Citaat van: Marcel1976 op vr 07 dec 2012 - 00:27
Code oranje, zover ik weet.

En nog voor een flink deel van Nederland, had het iets anders verwacht.

Tyshane


zwoof

Citaat van: boharo op vr 07 dec 2012 - 00:15
Ik snap alleen nooit waarom er sites zijn die precies willen zeggen hoeveel centimeter sneeuw er gaat vallen. Sommige sites veranderen in kleine hoeveelheden maar dat weerplaza is echt niet normaal. Zo zeggen ze 18 cm, dan weer 12 cm, vervolgens 23 cm en nu maar 8 cm voor Haarlem. We zullen het gaan zien... Ik blijf positief, hoop op die 20 cm!

Dat soort verwachtingen komen vrijwel nooit exact uit. De modellen maken meerdere malen per dag berekeningen. Logisch dat weerplaza daar op aanpast. Uiteindelijk blijft het een beetje koffiedik kijken hoeveel en waar de neerslag precies valt. De laatste runs blijken vaak de betrouwbaarste uiteraard. Dat er wat komt is nagenoeg zeker, maar het kan ook tegenvallen. 5 cm ben ik al dik tevreden mee. Alles meer is mooi meegenomen.

Marcel1976

Citaat van: Tyshane op vr 07 dec 2012 - 00:32
En nog voor een flink deel van Nederland, had het iets anders verwacht.

Indd!!!   Vrijwel iedereen komt aan de beurt, alleen krijgt de ene net wat meer dan de ander. We gaan 't zien en intens beleven morgen! ;)

Dennis

Rotterdam komt met melding van natte sneeuw

just0408

Oh. Ik hoop dat het van die mooie dikke vlokken worden. En veel. En langdurig.  :P
Ik ben ook niet van steen.

Tyshane

Citaat van: Marcel1976 op vr 07 dec 2012 - 00:37
Indd!!!   Vrijwel iedereen komt aan de beurt, alleen krijgt de ene net wat meer dan de ander. We gaan 't zien en intens beleven morgen! ;)

Ben erg druk geweest de laatste tijd en volgde het nu even niet. Dan val je toch ineens met je neus in de boter als je weer even inhaakt. De eerste sneeuw van betekenis en gelijk een waarschuwing voor extreem weer, zo willen we het hebben! We gaan het zeker zien en enorm intens beleven. :P De eerste vlokken dwarrelen int westen reeds naar benee; it's coming!

Dennis


Powered by EzPortal