Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 162001 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rdd

Ben meer een kijker..zat hiervoor op O-O!

maar bij dezen, hallo allemaal!

ron12

effe off topic,morgen nieuw rekord aantal mensen hier online? ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Eric


Marco_Goes

Hirlam geeft me regen, GFS niet. Hmm, we gaan zien.

rdd


Diem

Citaat van: Eric op do 06 dec 2012 - 22:59
Waar ligt Retranchement ?
Google is your friend ;)
-----
Leuk om te horen dat de eerste sneeuw is gevallen, het begin is er!

Koen-IJM

Als een van de eerste in het land kan ik het zeggen: Sneeuw :D.

Aern

Retrachement ligt bij Cadzand, Zeeuws-Vlaanderen.  8)

dondertje127

Die laatste Hirlam van jan :P
Als dat uitkomt krijgt Arnhem er flink van langs.

Kiwitwins

Ik vind het met de minuut spannender worden!!!! Na het werk even bij gelezen zie ik de Hirlam. Wauw! Ik ga zo slapen en hopen dat de wereld morgen wit is als ik het gordijn open doe... Iedereen veel plezier morgen/vannacht. :)
Het is maar dat je het weet.

Koen-IJM

'Morgenmiddag wordt het geleidelijk op steeds meer plaatsen droog en van het noordoosten uit klaart het op. De maxima komen uit tussen +6 in het uiterste zuidwesten en +2 elders. De zuid- tot zuidoostenwind is matig, in het noordwestelijk kustgebied eerst nog krachtig. Later in de middag en avond draait de wind naar het oosten en wordt zwak. (Bron: KNMI)'

Wow?

Marcel1976

Citaat van: Jan van Ooijen op do 06 dec 2012 - 22:39
De nieuwe Hirlam van 18Z!
Laat die Hirlam maar mooi uitkomen. Dan zit ik geramd hier!!   :D

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Citaat van: Koen-IJM op do 06 dec 2012 - 23:09
'Morgenmiddag wordt het geleidelijk op steeds meer plaatsen droog en van het noordoosten uit klaart het op. De maxima komen uit tussen +6 in het uiterste zuidwesten en +2 elders. De zuid- tot zuidoostenwind is matig, in het noordwestelijk kustgebied eerst nog krachtig. Later in de middag en avond draait de wind naar het oosten en wordt zwak. (Bron: KNMI)'

Wow?

Max. temp. morgen volgens Hirlam. Vrijwel heel Nederland rond het vriespunt behalve een deel van Zeeland.


winter

Als ik naar de radars kijken mag het niet echt uit voor ZuidOost brabant want, wij krijgen toch het meest:)
Alleen hopelijk voor ZW-NE/ Zeeland ook gewoon sneeuw.
Denk het wel door de neerslagafkoeling zie je toch vaak dat het niet goed meegenomen is in de berekeningen en de buien zijn ook zeer intensief in zeeland misschien als er wat minder neerslag valt het overgaat in regen.
Ofzie ik het nu helemaal verkeerd???

Marcel1976

Wat duidelijk naar voren komt uit de diverse modellen is dat die neerslagzone op een gegeven moment gaat kantelen, en boven 't zuidoosten blijft slepen. Dit doet mij sterk herinneren aan december 2010, toen er vlak voor kerst hier plaatselijk een halve meter viel! Die zullen we wellicht niet halen, maar 10-15cm lijkt mij toch echt wel realistisch hier!

Kiwitwins

Het zijn inmiddels inkoppertjes  maar waar is hier? winter en marcel1976 vermeld het even in het persoonlijke bericht bij profielinstellingen.
Het is maar dat je het weet.

labmuisje78

ik moet zeggen dat ik de nae en gfs leuker vind dan hirlam.... Voor enschede dan he..

just0408

Ik weet wel een ding. En dat is dat ik waarschijnlijk rond 3 uur straks even een heerlijk wandeling of fietstocht ga maken.
Het liefst tijdens extreem zware sneeuwval. Ik ben echt een pervert. Een compleet mallote doorgedraaide mafkees.

Maar gek zijn is gezond!  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Chase-Stormer

Citaat van: Marcel1976 op do 06 dec 2012 - 23:19
Wat duidelijk naar voren komt uit de diverse modellen is dat die neerslagzone op een gegeven moment gaat kantelen, en boven 't zuidoosten blijft slepen. Dit doet mij sterk herinneren aan december 2010, toen er vlak voor kerst hier plaatselijk een halve meter viel! Die zullen we wellicht niet halen, maar 10-15cm lijkt mij toch echt wel realistisch hier!

Dat was die bui die eigenlijk over het land had moeten trekken, maar toen in de zuidelijke provincies bleef hangen toch ? kantelde, en ging weer terug waar die vandaan kwam :P

Powered by EzPortal