Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 161282 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter

Zie op de radars dat er dadelijk nog meer neerslag komt in de regio eindhoven waarbij zo'n 2 cm kan vallen denk ik als ik op de buienradars kijk :)

Jan van Ooijen

Toch wil ik even een adverteerder bedanken, zonder de adverteerder was dit waarschijnlijk niet mogelijk! Ook wil ik alle leden even een compliment geven over zijn gedrag. In de vijf jaar dat ik dat doe heb ik nog nooit een topic gezien wat niet geveegd is of in heb moeten grijpen. Nogmaals toppie!!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

alaind86

Kijk dit zijn nu eens aangename berichten die men graag leest op dit leerzame forum :) Mijn complimenten!

ron12

JAN, veegt liever de sneeuw van de stoep,dan dat die hier moet vegen ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 07 dec 2012 - 17:19
Hirlam vs GFS, wordt kouder dan dat de kaarten aangeven

:o

Het is buiten één grote natte drap, als dat vannacht gaat bevriezen krijgen ze het nog druk op de EHBO afdeling. Ik voorzie een zeer gevaarlijke situatie op de weg en op de stoep.

En heel veel mooie ijspegels aan de dakgoot.  :D

winter

Citaat van: Reutel op vr 07 dec 2012 - 19:15
:o

Het is buiten één grote natte drap, als dat vannacht gaat bevriezen krijgen ze het nog druk op de EHBO afdeling. Ik voorzie een zeer gevaarlijke situatie op de weg en op de stoep.

En heel veel mooie ijspegels aan de dakgoot.  :D

Dat klopt de wegen zijn kledder nat ook in ZO brabant, overal liggen plassen water, dus de wegen zullen zeer glad zijn tot en met zondag.

Wat wordt het nu Zondag en Maandag?
Zware Dooi, natte sneeuw, droge sneeuw voor de regio iets ten oosten van EINDHOVEN???

Reutel

Citaat van: winter op vr 07 dec 2012 - 19:21

Wat wordt het nu Zondag en Maandag?
Zware Dooi, natte sneeuw, droge sneeuw voor de regio iets ten oosten van EINDHOVEN???

Hmmm... in ieder geval een interessante situatie... eens kijken waar de nieuwe EC run mee gaat komen zo meteen.

winter

Citaat van: Reutel op vr 07 dec 2012 - 19:27
Hmmm... in ieder geval een interessante situatie... eens kijken waar de nieuwe EC run mee gaat komen zo meteen.

Vraagje?
Op welke website bekijken jullie al deze models
GFS, Hirlam etc...
En wat betekenen al de symbolen op die kaarten?
Sneeuw zie ik maar de rest weet ik nie?

alaind86

Na een dagje gesneeuwd te hebben met de meeste intensiteit in de voormiddag viel er hier ruim 10cm. Het kwik bleef schoffelen tussen de -0.2 en de -0.4 graden. Terwijl je de paden sneeuw vrij aan het maken was zag je toch dat de bodemtempratuur ook iets boven nul was want de sneeuw smolt langzaam weg. Nu de paden sneeuw vrij zijn komen er gevaarlijke situaties om de loer kijken.
Want als die drap aanvriest kun je gaan schaatsen, met andere woorden ik had beter de sneeuw kunnen laten liggen dan was het lang niet zo glad geworden als nu.

Maar goed, voor de komende zondag lijkt mij een interessante dag te worden vooral voor oost ,(midden) en zuid Nederland.
Hopelijk zonder al te veel ongemakken. Regen of sneeuw is beter dan ijzel.

jones

Ondertussen is hier alle sneeuw die was gevallen alweer bijna weggesmolten, met hier en daar wat resten. Temperatuur zit nog rond 2°C.

Volgende week lijkt de 0°-grens steeds net ten oosten van de Benelux te blijven en krijgt een groot deel van Euopa (grofweg ten oosten van de lijn Toulouse-Luxemburg-Bremen)  een ijzige week.

Reutel

Citaat van: winter op vr 07 dec 2012 - 19:30

Vraagje?
Op welke website bekijken jullie al deze models
GFS, Hirlam etc...
En wat betekenen al de symbolen op die kaarten?
Sneeuw zie ik maar de rest weet ik nie?

Bijvoorbeeld op www.weer.nl (meteoconsult) je kan hier een gratis account aanmaken en heel veel kaarten raadplegen. Hirlam is alleen betaald account.

Reutel

Lijkt er op dat er morgenavond/nacht voor N/NO nog wat sneeuwpret zit aan te komen.  8)

Arend

Morgen voor een deel van het land een ijsdag. Kan De Bilt flink wat Hellmannen bij elkaar sprokkelen.

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3301.msg33817.html#msg33817

Citaat van: Reutel op vr 07 dec 2012 - 19:35
Hirlam is alleen betaald account.
Gratis Hirlam kun je hier vinden:

http://www.weeronline.nl/vakman-index/130/0
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

jorentje1997


studio dewolf

Bij de ochtend van vandaag was er hevige sneeuwstorm en ik moest halfuur stappen naar het station. Mijn wangen zijn bevroren en ik kon moeilijk zien. Het was 2 ?  3 cm dik sneeuw. Maar daarna stopte met sneeuwen en de zon scheen zodat de sneeuw smolt snel zodat nu bleef er amper sneeuw over.

Erik V

Iets eerder op de zaak vanochtend omdat er helemaal geen sneeuw lag. Ook wel ns lekker hoor. Rustig beginnen, bakkie-peukie.
Ben benieuwd naar het verloop van de week, of het toch kouder wordt.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jorentje1997

Citaat van: ron12 op vr 07 dec 2012 - 20:23
dooi mist???

Denk niet dat het dooi mist is omdat de sneeuw die hier vannacht-vanmorgen is gevallen al voor 99% weg is. Door de vele regen vanmiddag is het al allemaal verdwenen...


Nopie

EC en GFS laten beide zien dat na de 13e er weer een dikke WC komt. Maar goed is nog lange termijn.

Kermisspin

Brrr.....bijna -10 gevoelstemp. N-O.  :)

Volvo for life!

Powered by EzPortal