Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285537 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nopie

Citaat van: Jan van Ooijen op do 06 dec 2012 - 11:40
Zie je ook de hoeveelheden? Wel aan kop daar en ik moet die regen nog maar eens bezien of die valt ;)

Ach ziet er toch prima uit voor het westen, we zitten precies goed. Het lijkt er inderdaad op dat we ook kans maken op wat regen(en dan met name vlak aan de kust), maar zoals Jan al gezegd heeft zijn er genoeg factoren die het gewoon kunnen laten door sneeuwen zoals neerslag afkoeling en Temps.

just0408

Citaat van: trivento op do 06 dec 2012 - 11:54
En het westen van België lijkt toch een pak regen te gaan krijgen tussendoor...

Da's toch ook mooi, een pak regen?
Ik ben ook niet van steen.

maarten89

:D dit arnhem op dit moment. Vriest nog licht. Sloten dicht. Vanmorgen om 8 uur had 3 cm gemeten.


ace

Voorspelling richting de 12 cm ijsvloer, gaan we binnenkort weer van deze sfeerbeelden genieten?

Glennb

Groet,
Glenn

jones

Hmm die regen boven België die Hirlam morgenavond berekent, kan die de sneeuwpret verpesten? KMI geeft nu ook +3°C voor morgen

Aris

Schaatsen met Kerst is lang geleden. En ik ben hier al een tijdje.
Zou erg mooi zijn.

teddybeer

Idd een mooie foto :) Mag van mij snel weer zo. Wie weet krijgen we spoedig weer van deze mooie schaatsdagen  :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Jan van Ooijen

Citaat van: Aris op do 06 dec 2012 - 12:32
Je hebt hem alleen nog op slot staan.

Klopt, gaat vanavond 18u open
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Aris

Citaat van: Jan van Ooijen op do 06 dec 2012 - 12:34
Klopt, gaat vanavond 18u open
Het ziet er voor Twentse sneeuwliefhebbers niet zo best uit he?

Jenkie

Citaat van: Aris op do 06 dec 2012 - 11:49
Twente kruipt er steeds langzamer uit. Nu enkel nog rondom het middaguur in de cijfers. De rest erom heen vallen al gaten.

Bedoel je hiermee dat we juist wel of niet langer in de sneeuw zitten??

Aris

Citaat van: Jenkie op do 06 dec 2012 - 12:37
Bedoel je hiermee dat we juist wel of niet langer in de sneeuw zitten??

Steeds minder. En als het morgen dan aan moet breken valt er nauwelijks tot niks.
Ik voorspelde het al deze week. Het is namelijk de laatste jaren hetzelfde liedje. Heel vreemd. Enkel aan het eind van de winter krijgen we volle bak. Maar dan zit je al zover in de winter dat je alweer zin krijgt in de zomer.

Jenkie

Citaat van: Aris op do 06 dec 2012 - 12:39
Steeds minder. En als het morgen dan aan moet breken valt er nauwelijks tot niks.
Ik voorspelde het al deze week. Het is namelijk de laatste jaren hetzelfde liedje. Heel vreemd. Enkel aan het eind van de winter krijgen we volle bak. Maar dan zit je al zover in de winter dat je alweer zin krijgt in de zomer.

Ok...volgens mij krijgen we in de ochtenduren wel een flinke laag als ik het zo zie. Ik hoop natuurlijk dat je geen gelijk krijgt ;-) Hoewel het inderdaad hier vlak voor de "Oldenzaalse bult" lijkt op te lossen.....

Aris

Citaat van: Jenkie op do 06 dec 2012 - 12:42
Ok...volgens mij krijgen we in de ochtenduren wel een flinke laag als ik het zo zie. Ik hoop natuurlijk dat je geen gelijk krijgt ;-) Hoewel het inderdaad hier vlak voor de "Oldenzaalse bult" lijkt op te lossen.....

Heb je gisteravond die gruwelijke sneeuwwolk gezien die vanuit west Friesland richting Twente kwam aanzetten?
Hij zat er 30-50km vanaf en ineens een vreemde krul. Alsof dat ding inspanning moest leveren om om ons heen te krullen.

Ben ook gek op onweer. Hebben we deze zomer ook amper gehad. In de verte zag je wel wat langs vliegen maar nooit erover heen. Op buienradars zag je die wolken de meest vreemde krullen maken of gewoon oplossen.

Alsof hier een HAARP installatie staat... <- gekheid natuurlijk, maar toch erg vreemd.

Maar goed. We zullen zien morgen. Ik hoop ook eens op een vroeg december-dekje van ongeveer 10cm maar ik heb er een hard hoofd in.

Mdelaat97

Hmmm. KMI is toch wel negatief geworden. Eerst nog o graden nu +2 en eerst matige sneeuw daarna natte sneeuw. Zonde maar ik heb zo'n vermoedens dat het allemaal mee gaat vallen. en dat veel sneeuw tegen het avonduur al weg is.

Remy

Ik heb even gemeten in sellingen,en daar ligt gemiddeld toch ruim 12CM sneeuw :)
Verder lijkt de sneeuwvlakte zuidwestelijk van ons de aangevoerde lucht best goed te koelen waardoor het hier in de schaduw toch nog ruim een graadje onder nul blijft.
Momenteel maakt het voor de vorst dus niet uit hier uit welke hoek de wind waait,dat is tot de sneeuw weg is natuurlijk :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jenkie

Citaat van: Aris op do 06 dec 2012 - 12:48
Heb je gisteravond die gruwelijke sneeuwwolk gezien die vanuit west Friesland richting Twente kwam aanzetten?
Hij zat er 30-50km vanaf en ineens een vreemde krul. Alsof dat ding inspanning moest leveren om om ons heen te krullen.

Ben ook gek op onweer. Hebben we deze zomer ook amper gehad. In de verte zag je wel wat langs vliegen maar nooit erover heen. Op buienradars zag je die wolken de meest vreemde krullen maken of gewoon oplossen.

Alsof hier een HAARP installatie staat... <- gekheid natuurlijk, maar toch erg vreemd.

Maar goed. We zullen zien morgen. Ik hoop ook eens op een vroeg december-dekje van ongeveer 10cm maar ik heb er een hard hoofd in.

Ja......heel typisch, maar je hebt gelijk. Is mij ook al vaak opgevallen....

Weerfreak 1337

Citaat van: Nopie op do 06 dec 2012 - 11:59
Ach ziet er toch prima uit voor het westen, we zitten precies goed. Het lijkt er inderdaad op dat we ook kans maken op wat regen(en dan met name vlak aan de kust), maar zoals Jan al gezegd heeft zijn er genoeg factoren die het gewoon kunnen laten door sneeuwen zoals neerslag afkoeling en Temps.

Houd er ook rekening mee dat deze neerslagsoortkaarten geen natte sneeuw tonen he. Kan zomaar wat nattere sneeuw worden, wat minder funest is voor het sneeuwdek uiteraard, dus dat is al beter :)
En wie weet, blijft het gewoon doorsneeuwen. :)
Trouwens, sneeuwgebiedje komt later weer hier heen na tijdje droog geweest te zijn ;D (hirlam)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal