Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285524 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

wim67


SniperEye

Mooie platen Wim! En voorlopig denk ik nog niet klaar :)


Jan van Ooijen

KNMI Guidance

MODELBEOORDELING:
Actueel wordt de buiige neerslag boven zee en ons land door de modellen onderschat. Wel pikken de modellen de verhoogde buienactiviteit goed op die samenhangt met de trog boven de westelijke Noordzee. Voor wat betreft het lagedrukgebied van vrijdag zijn er nog onzekerheden. Hirlam heeft het laag vrijdagmiddag rond 15 UTC over het westen van Zeeland, EC heeft het laag dan nog ten westen van Noord Holland. UKMO komt nog het beste overeen met Hirlam. Wat opvalt is dat de koers van het laag in de modellen wel vrij goed overeenkomt, maar de verschillen liggen vooral in de treksnelheid. Alle modellen geven aan dat de koers van het laag langs of net over het westen van ons land is waarbij de neerslagsoort (vrijwel) overal toch sneeuw zal zijn.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Nou ik ben weer terug thuis, NS ligt al plat terwijl het nog niet eens echt begonnen is.

Farid_A

Citaat van: Jan van Ooijen op do 06 dec 2012 - 10:43
KNMI Guidance

MODELBEOORDELING:
Actueel wordt de buiige neerslag boven zee en ons land door de modellen onderschat. Wel pikken de modellen de verhoogde buienactiviteit goed op die samenhangt met de trog boven de westelijke Noordzee. Voor wat betreft het lagedrukgebied van vrijdag zijn er nog onzekerheden. Hirlam heeft het laag vrijdagmiddag rond 15 UTC over het westen van Zeeland, EC heeft het laag dan nog ten westen van Noord Holland. UKMO komt nog het beste overeen met Hirlam. Wat opvalt is dat de koers van het laag in de modellen wel vrij goed overeenkomt, maar de verschillen liggen vooral in de treksnelheid. Alle modellen geven aan dat de koers van het laag langs of net over het westen van ons land is waarbij de neerslagsoort (vrijwel) overal toch sneeuw zal zijn.

Blijft toch spannend hier in het zuidwesten. Het begint hier vannacht al, dus we zullen zien. Morgen lekker vrij, dus ik hoef gelukkig niet de weg op.

MamaAs

Spannend! Ik ben benieuwd wat het voor ons gaat doen ( noord, of toch noord westen? ik weet het nog steeds niet ).
Maar momenteel al heel erg blij met het laagje dat er nu ligt. Vooral nu het zonnetje er zo mooi bij komt. Echt magisch.

wim67

Citaat van: SniperEye op do 06 dec 2012 - 10:36
Mooie platen Wim! En voorlopig denk ik nog niet klaar :)

vrijdag, zaterdag en zondag van 18.30 t/m 07.00 uur sneeuwruimen Snipe dus veel uurtjes werken en waarschijnlijk volgende week ook. ;D ;D ;D

frankaloe

Citaat van: Bacci op do 06 dec 2012 - 10:46
Nou ik ben weer terug thuis, NS ligt al plat terwijl het nog niet eens echt begonnen is.
het zal me benieuwen wat de NS zondag doet...dan hebben we een familieuitje en gaan we per trein naar valkenburg....
ik vermoed een hoop ellende voor we er komen...ALS we dr al komen..
traject eindhoven-valkenburg  :-[ :-[
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Kiwitwins

Kiwitwins meld zich weer... Het heeft heel lang geduurd, but she's back... In Hoensbroek ligt ietwat sneeuw. Ik ben zeer benieuwd wat het morgen in het zuiden zal zijn. Keep you updated.... Lees in ieder geval mee tot er iets is van betekenis...
Het is maar dat je het weet.

Maarten11

Dikke sneeuwbui hier nu in Burgh-Haamstede, Zeeland!
Burgh-Haamstede, Zeeland

Chase-Stormer

Mooie foto's lui ! ben jaloers, zal zo een foto van de container nemen als ik weer thuis ben, daar ligt als het goed is nog wat op  ;D

Kan niet wachten tot de nowcasting a.s. Vrijdag  ;D

marco-groningen

Citaat van: jel0407 op do 06 dec 2012 - 09:58
Jaa! Morgen lekker treinen vanuit Leiden naar Heerenveen. Ben benieuwd waar ik ga stranden, heb er nu al zin in.  :)

Ik denk dat je Leiden niet eens uitkomt. De NS kennende zullen wel besluiten om alles stil te leggen.

Bacci

Iedereen is druk bezig met vrijdag, maar ik moest weer de pluim bekijken, zondag en maandag dikke dooi met regen, ben benieuwd of dit gaat veranderen zodra heel nederland onder de sneeuw ligt, hoe denk jij hierover Jan?

grizzrh

begint hier in zuid limburg zojuist weer wat te sneeuwen!  niks te zien op een buienradar :P
laten we morgen maar eens zien wat komt, zag dat er oranje was afgekondigt in belgiƫ net naast zuid limburg!
Doenrade, Limburg

Weatherman

Citaat van: Bacci op do 06 dec 2012 - 11:02
Iedereen is druk bezig met vrijdag, maar ik moest weer de pluim bekijken, zondag en maandag dikke dooi met regen, ben benieuwd of dit gaat veranderen zodra heel nederland onder de sneeuw ligt, hoe denk jij hierover Jan?
Ik hoop dat de nachtvorst boven een sneeuwdek de kou erin houd.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op do 06 dec 2012 - 11:02
Iedereen is druk bezig met vrijdag, maar ik moest weer de pluim bekijken, zondag en maandag dikke dooi met regen, ben benieuwd of dit gaat veranderen zodra heel nederland onder de sneeuw ligt, hoe denk jij hierover Jan?

Ik kijk ook momenteel niet verder dan vrijdag/zaterdag, kan een hoop gebeuren
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op do 06 dec 2012 - 11:07
Ik kijk ook momenteel niet verder dan vrijdag/zaterdag, kan een hoop gebeuren

Inderdaad, eerst lekker genieten morgen! Maar hoe veel invloed kan een sneeuwdek hebben?

MamaAs

Hebben we al ergens een mooi satelliet beeld van een (deels) wit Nederland?

mauriceb

Citaat van: Bacci op do 06 dec 2012 - 11:18
Inderdaad, eerst lekker genieten morgen! Maar hoe veel invloed kan een sneeuwdek hebben?

Een flink sneeuwdek kan best veel invloed hebben op de temp, zeker in de nachten maargoed zover is het nog niet.
Eerst morgen maar een afwachten. Jan geeft aan dat de koers gunstig is vwb het 'laagje' wat langs ons gaat trekken.
ikzelf hou nog een beetje een slag om de arm vwb de westelijke helft. Sneeuw gaat het hele land wel krijgen maar ben bang dat het westen toch even en de natte kledderzooi zit ivm met een tijdelijke ZW-er maargoed er is nog veel onzekerheid qua treksnelheid en wellicht ook nog enigzins de koers.

Powered by EzPortal