Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285638 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

flyerke

Ik zie op een duitse site dat het aantal cm sneeuw voor morgen toch wat is afgenomen? De desbetreffende site is http://www.wetter3.de/animation.html

Hebben jullie daar zicht op?

Winter is coming

X-treme

Citaat van: flyerke op do 06 dec 2012 - 08:35
Ik zie op een duitse site dat het aantal cm sneeuw voor morgen toch wat is afgenomen? De desbetreffende site is http://www.wetter3.de/animation.html

Hebben jullie daar zicht op?

Elke run (GFS) staat daar een ander cijfer, vanmiddag zal die ook weer anders zijn  ;)

Niet teveel waarde aan hechten, hoeveel er precies gaat vallen moeten we maar afachten  :)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Jan van Ooijen

Ik vind hem zelfs positief, ook Hirlam komt in het midden van het land een uurtje met sneeuwval 6cm. Daarna allemaal 3 en 4 cm per uur en dat de nacht door
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

X-treme

Maar dan komt het totaal een stuk hoger uit dan 9 cm.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Roan

Citaat van: Jan van Ooijen op do 06 dec 2012 - 08:52
Ik vind hem zelfs positief, ook Hirlam komt in het midden van het land een uurtje met sneeuwval 6cm. Daarna allemaal 3 en 4 cm per uur en dat de nacht door
Jan, ik zie dat Hirlam dat het sneeuwcomplex van morgen net voordat ie het noorden gaat, weer draait naar het zuidoosten.. Wat voorspel jij morgen voor het noorden?

Farid_A

In mijn woonplaats 's-Gravenzande ligt er niets, alleen wat sneeuwresten op de auto's. Niets noemenswaardig verder. Op werk in Rotterdam lig er wel een laagje, en dat ziet er weer heerlijk prachtig uit.

De sneeuwkansen voor vannacht/morgen in 's-Gravenzande zijn volgens mij niet zo groot meer door de positionering van het laagje. Of heb ik het fout?

Kevinwinter

Morguh..

*Word wakker* *kijkt naar buiten* ziet sneeuw!!Ongeveer 2cm gevallen. Hier is het -5,8 graden.

Jan van Ooijen

Citaat van: Roan op do 06 dec 2012 - 09:00
Jan, ik zie dat Hirlam dat het sneeuwcomplex van morgen net voordat ie het noorden gaat, weer draait naar het zuidoosten.. Wat voorspel jij morgen voor het noorden?

Komt zo wel allemaal aan bod in het nieuwe topic
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Simon Deurdorpe

Hier heeft mijn thermometer -7 aangetikt. Dat is toch een goeie 5 graden lager dan de Oost-pluim gisteravond voorspelde  ???

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

dondertje127

Stomme teletekst ook, met hun schamele enkele centimetertjes sneeuw haha... Pfff die achterlijke praatjes geloof ik allang niet meer (maarja automatisme hè?) dat zal ik moeten afleren, omdat ik me erger aan dat softe gedoe aldaar terwijl er veel meer op de loer ligt dan die enkele cm's.
Hier weet men wel beter gelukkig :)

Oja, en jan bedankt nog voor de uitleg in die temperatuurgrafiek (bedoelde eigenlijk achteraf de bruine lijn stiekum). Ben beetje kleurendoof :P

Roland

Nijmegen-Oost vanmorgen dun laagje sneeuw, ongeveer een centimeter. Ziet er meteen mooi uit. Temp bij zonsopkomst -3,0

Roland

Lijkt na zachtere zondag en maandag vanaf midden volgende week weer veel wits te komen, met vooral op woensdag veel sneeuw?

Bernardo

Wat een groot verschil, de website van weeronline geeft morgen voor Leeuwarden, 8,5 cm sneeuw, en de website van weerplaza 17 cm.

Hoe kan daar ooit zo groot verschil inzitten?

wimbaens

De beste weerman voor Belgisch Limburg ziet ook niet meer zoveel sneeuw, we zouden blij mogen zijn met 5cm.
http://www.rubenweytjens.be/

Jan van Ooijen

Weerbericht 6 december

De komende 48 uur staat volledig in het teken van sneeuw, daardoor zullen wij van Meteo-service ook het weerbericht actueel houden als er veranderingen optreden!

Vandaag wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af, maar van tijd tot tijd kunnen er ook enkele winterse buien voor gaan komen. De meeste kans op winterse buien zijn voor het noordelijk deel van het land en de kustprovincies weggelegd. In de loop van de middag neemt echter de bewolking toe. De temperaturen voor vandaag liggen ongeveer rond de 1 graad in het oosten tot zo'n 4 á 5 graden in het westen van het land. De wind is matig boven land 4 Bft en in de kustgebieden staat een vrij krachtige tot krachtige wind 5-6 Bft, komend vanuit het westen, later draaiend naar zuid. Foto bij weerbericht afkomstig van Jacqueline Bakker.

Vanavond kan er in het noordelijk deel van het land nog een enkele winterse bui vallen, in het oostelijk en zuidoostelijk deel van het land wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af en in het westen neemt de bewolking steeds verder toe. In de tweede helft van de avond, richting de nacht toe neemt de kans op (natte) sneeuw toe in het westelijk deel van het land. De sneeuw breidt zich maar langzaam uit over het gehele land. Een opvallend detail is toch wel het zuidwesten te noemen, volgens de recente data van het KNMI laat zien dat de meeste kans op veel sneeuw in het zuidwesten te zien is. Als we nu naar de recente weerkaarten kijken dan is dat het midden van Nederland. Lokaal kunnen daar hoeveelheden voorkomen tot zo'n 20cm, lokaal meer!

Niet alleen de sneeuw zal veel hinder gaan geven, ook de windstoten zullen veel overlast geven, in het westelijk deel van het land en het noordelijk deel van het land kunnen er windstoten voor gaan komen die op kunnen lopen tot 90 kilometer per uur. De kans op sneeuwduinen in het noordelijk en westelijk deel van het land is aanwezig! Ook in het binnenland kunnen windstoten voor gaan komen die oplopen tot zo'n 70 kilometer per uur. Ons advies voor morgen is.... Ga niet onnodig de weg op!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jel0407

Jaa! Morgen lekker treinen vanuit Leiden naar Heerenveen. Ben benieuwd waar ik ga stranden, heb er nu al zin in.  :)

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op do 06 dec 2012 - 09:56
Weerbericht 6 december
De komende 48 uur staat volledig in het teken van sneeuw, daardoor zullen wij van Meteo-service ook het weerbericht actueel houden als er veranderingen optreden!
Jan mag ik het weerbericht op Moviemeter zetten, je weet wie ik ben daar  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherman op do 06 dec 2012 - 10:02
Jan mag ik het weerbericht op Moviemeter zetten, je weet wie ik ben daar  :)

Ja hoor
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal