Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285525 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

winter

Vraagje welke buienradar is het betrouwbaarst???
Buienradar lijkt het grote neerslag gebied naar het zuiden te laten afzaken en zal dus waarschijnlijk hopelijk over zuid-oost brabant gaan.
Maar buienradar van omroepbrabant laat het grote neerslag gebied wegdraaien net boven nijmegen.
Welke is het meest betrouwbare.
Zelfs wanneer de neerslag valt is men nog niet zeker hoe het neerslag gebied zich verplaats.

glenn

kan belgie nog iets van dat gebied krijgen ik woon tegen zuid en oost nederland

pietjelol

het sneeuwt hard door. Ondertussen een laagje van 2 a 3 cm

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Chase-Stormer

Citaat van: winter op wo 05 dec 2012 - 23:16
Vraagje welke buienradar is het betrouwbaarst???
Buienradar lijkt het grote neerslag gebied naar het zuiden te laten afzaken en zal dus waarschijnlijk hopelijk over zuid-oost brabant gaan.
Maar buienradar van omroepbrabant laat het grote neerslag gebied wegdraaien net boven nijmegen.
Welke is het meest betrouwbare.
Zelfs wanneer de neerslag valt is men nog niet zeker hoe het neerslag gebied zich verplaats.

Op zich is Buienradar een goede site om te checken hoe het nu is, het gaat vaak fout met de prognose die ze hebben. Dus niet te veel waarde hechten aan de 3 uur vooruitzichten. Er zijn daar velen al van gefrustreerd geraakt :P

Edit: (Was de quote vergeten, nog even toegevoegd !)

gilleeesss

Naja, ik ga slapen, tzal effe wit liggen hier, amar gevolgd door regen. EN voor vanaacht komt er nog klein buitje langs, wss ook gewoon winters karakter. Ik zie het morgen wel ;) Het kan alleen maar beter voormij denkik :D! Geniet nog van jullie sneeuw daar! zal waarschijnlijk nog wel pakje uitvallen daar. Ik lees morgen wel hoeveel, hopelijk met foto's!!

just0408

Citaat van: Chase-Stormer op wo 05 dec 2012 - 23:19
Op zich is Buienradar een goede site om te checken hoe het nu is, het gaat vaak fout met de prognose die ze hebben. Dus niet te veel waarde hechten aan de 3 uur vooruitzichten. Er zijn daar velen al van gefrustreerd geraakt :P

Idd, daar valt geen peil op te trekken.
Ik ben ook niet van steen.

Jan van Ooijen

Wat gaat dat sneeuwfrontje tergend langzaam....


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Rogierhgv

Mooie run Jan!
Geeft bijna 24 uur lang sneeuw voor hier.
Nu maar hopen dat ie uitkomt.

pietjelol

ik heb geen moeite dat het langzaam gaat :). Sneeuwt nog steeds redelijk door

menzo

Maar hier in Amsterdam willen we ook wat!  :P

Farid_A

Ja, ik heb het opgegeven voor deze serie aan sneeuwbuien hier. Het leek er op het laagje vrijdag steeds westelijker/zuidelijker ging. De laatste runs blijken daarentegen toch voor een iets oostelijker positionering te gaan. Jammer maar helaas. Hoop nu maar dat de verwachte "ijspret" wat al een tijdje in de kaarten zit wel doorgaat, ook al ben ik meer een sneeuwman.

Cdtj3

Nu toch al lichte sneeuwval in Almere, ondanks dat het frontje nog niet eens is aangekomen :) Teken dat het groeit??
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

just0408

Fijn, het is wel helemaal wit hier. Het sneeuwt een klein beetje door zo nu en dan en het is 0.8 °C. Is toch beter dan helemaal niets.
Ik ben ook niet van steen.

Bernardo

Ah, het sneeuwt weer lekker hier. 8)

Marcel1976

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 05 dec 2012 - 23:21
Wat gaat dat sneeuwfrontje tergend langzaam....
Dat langzame is niet erg, als ie de koers maar vasthoudt, en niet te snel afbuigt naar Duitsland toe. :)

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Aris

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 05 dec 2012 - 23:21
Wat gaat dat sneeuwfrontje tergend langzaam....



Hij moet zijn best doen om om Twente heen te krullen. Der zou ook eens een vlok vallen hier.

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Weerfreak 1337

Citaat van: Farid_A op wo 05 dec 2012 - 23:24
Ja, ik heb het opgegeven voor deze serie aan sneeuwbuien hier. Het leek er op het laagje vrijdag steeds westelijker/zuidelijker ging. De laatste runs blijken daarentegen toch voor een iets oostelijker positionering te gaan. Jammer maar helaas. Hoop nu maar dat de verwachte "ijspret" wat al een tijdje in de kaarten zit wel doorgaat, ook al ben ik meer een sneeuwman.

Kan allemaal nog wat veranderen, zo zie je maar dat het laagje (PL) wat nu veel sneeuw in het noorden veroorzaakt plots werd opgemerkt.
Lagedrukgebiedjes, en vooral die kleine dingen, kunnen nog wel eens wat meer hun eigen weg gaan dan dat de weerkaarten voorschrijven.
We krijgen zowiezo sneeuw hier in het Westland, alleen het is afwachten hoe hard de dooi zal zijn die verder op de ochtend tijdelijk in zal vallen. Als er dan neerslag valt, dan zal het nog steeds voornamelijk in de vorm van natte sneeuw zijn. Hoe verder naar de avond toe, hoe meer kans dat er weer sneeuw valt mocht er nog wat neerslag vallen.
Spannend dagje voor de kustbewoners en ook niet te vergeten: de Zeelanders.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal