Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285714 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jenkie

Begrijp ik nou goed dat het voor de kustgebieden nog spannend is of er sneeuw komt vrijdag, maar dat wij hier in het uitserste oosten sowieso sneeuw krijgen?

Johann

Citaat van: Jenkie op wo 05 dec 2012 - 21:27
Begrijp ik nou goed dat het voor de kustgebieden nog spannend is of er sneeuw komt vrijdag, maar dat wij hier in het uitserste oosten sowieso sneeuw krijgen?

Yep, vwb temperaturen -wind etc helemaal goed  :)

Kermisspin

Hier in Hoogezand (Grunn') sneeuwt het weer. Blijft ook goed liggen nu.  :)
Volvo for life!

Weerfreak 1337

Citaat van: Jenkie op wo 05 dec 2012 - 21:27
Begrijp ik nou goed dat het voor de kustgebieden nog spannend is of er sneeuw komt vrijdag, maar dat wij hier in het uitserste oosten sowieso sneeuw krijgen?

Sneeuw vrijwel zeker voor kustgebieden, alleen tijdelijk natte sneeuw door het laagje wat op komt zetten. Later daar ook weer continentale luchtstromen als laagje verder onder ons land trekt.
Dit maak ik op uit uitleg van Marsel :)
Nog bedankt daarvoor.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Harry de Hond

EC geeft voor vrijdag toch nog aardig "hoge" 2m. temps. Ondanks die verwachte sneeuw. Dat is het probleem waarschijnlijk ook voor de kustregio's. Mocht die 2m. temp te hoog blijven dan is de neerslag niet in vaste vorm....  :'(
Juist.

Oele


Remy

Hier al nu en dan stevige windstoten 16m/s en momenteel kraakheldere lucht windkracht zes gemiddeld afgelopen tien minuten.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Bernardo

Citaat van: Weerfreak op wo 05 dec 2012 - 21:30
Sneeuw vrijwel zeker voor kustgebieden, alleen tijdelijk natte sneeuw door het laagje wat op komt zetten. Later daar ook weer continentale luchtstromen als laagje verder onder ons land trekt.
Dit maak ik op uit uitleg van Marsel :)
Nog bedankt daarvoor.

Welke kustgebieden? Meer naar het binnenland, zoals wij in Leeuwarden, krijgen wel alleen sneeuw toch?  :)

Het is overigens hier nu ondertussen droog, het waait nog wel heel erg hard.

dondertje127

Ik voel een witte kerst aankomen, als die puim van Jan zou uitkomen. Ik weet niet wat die gele lijn werkelijk betekent, maar het kriebelt wel!

Overigens nu een eerste echte flinke sneeuwbui en auto's en gras worden wit in Arnhem Zuid.
Trouwens, wat gaat dat gebied in het Noorden doen? Krimpt de wind naar het Noorden waardoor dat hele gebied over Nederland gaat drijven?

Oele


just0408

Ik ben ook niet van steen.

Oele


MamaAs

Sneeuwsneeuwsneeuw!! Heel veel sneeuw. Met een harde wind. Straat binnen 1 minuut wit.

Rogierhgv

Als ik de radar komende 2 uur bekijk kunnen we hier nog wel wat vlokken verwachten straks.
Laat het maar mooi wit worden en vrijdag hopelijk een dik pak met wat geluk.  :D

just0408

Zucht. Ik ben eigenlijk best wel bang dat het net langs HHW schampt verdikke.
Ik ben ook niet van steen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JPP78

Gaat hier nu echt te keer, even hoofd buiten de deur gestoken, maar snel weer terug getrokken. ruim 6bft met sneeuw op de deur! brrrr geweldig! sneeuw vliegt horizontaal rond het huis, gekken werk. maw super! tem +1, chill-6 wind 12,5 m/s NW
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Jan van Ooijen

Citaat van: dondertje127 op wo 05 dec 2012 - 21:38
Ik voel een witte kerst aankomen, als die puim van Jan zou uitkomen. Ik weet niet wat die gele lijn werkelijk betekent, maar het kriebelt wel!

Overigens nu een eerste echte flinke sneeuwbui en auto's en gras worden wit in Arnhem Zuid.
Trouwens, wat gaat dat gebied in het Noorden doen? Krimpt de wind naar het Noorden waardoor dat hele gebied over Nederland gaat drijven?

Gele lijn is het gemiddelde van alle members
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 05 dec 2012 - 21:43
10-daagse

Dat ziet er helemaal niet slecht uit!

Vooral ECMWF gaat echt wel voor flinke kou.

Eveline

Citaat van: JPP78 op wo 05 dec 2012 - 21:43
Gaat hier nu echt te keer, even hoofd buiten de deur gestoken, maar snel weer terug getrokken. ruim 6bft met sneeuw op de deur! brrrr geweldig! sneeuw vliegt horizontaal rond het huis, gekken werk. maw super! tem +1, chill-6 wind 12,5 m/s NW

waar is hier?  ;D

in spijkenisse ook weer natte sneeuw.

Powered by EzPortal