Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285482 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op wo 05 dec 2012 - 20:53
Klopt, met het zuidwaarts afzakken van het laagje zal de stroming in de loop van de avond weer terug naar richtingen tussen N en O gaan en daarbij de maritieme invloeden beperken. Toch lijkt mij een periode met temperaturen ruim boven nul en met onder andere natte sneeuw voor het westen en zuidwesten aannemelijk.
Hoe we het ook wenden of keren, interessant wordt het sowieso. Details zullen voor de kustregio's in het (zuid)westen bepalend zijn. Landinwaarts zit het wel goed de laatste runs (t/m 12Z runs van vandaag).

Ja, vrij logisch opzich. Eerst sneeuw, dan waarschijnlijk natte sneeuw later weer overgaand in droge sneeuw, dat lijkt mij een mogelijk scenario?



Gr. WF

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

marco-groningen


Weatherman

Redelijke sneeuwval, alleen weet ik nog niet of het droge is of natte  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Arend

Citaat van: 4seasons op wo 05 dec 2012 - 20:49
Hieronder een Duits kaartje met de totale sneeuwval tot op heden in cm

Dat is een WRF verwachtingskaartje, dat moet dus nog gaan vallen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Bacci

Citaat van: just0408 op wo 05 dec 2012 - 21:05
Dat is snel wit geworden daar!

Wow! Inderdaad keek net weer, dat gaat echt snel, vandaar dat ik wou weten wat daar gebeurt!

just0408

Citaat van: Bacci op wo 05 dec 2012 - 21:10
Wow! Inderdaad keek net weer, dat gaat echt snel, vandaar dat ik wou weten wat daar gebeurt!

Haha. Het gaat daar redelijk tekeer geloof ik. Het zaakje moet even deze kant opwaaien.
Ik ben ook niet van steen.

Kermisspin

Volvo for life!

Eveline

hier begint het ook steeds harder te waaien..

geloof dat het voor regio Rotterdam dus wel spannend wordt vrijdag, wel/geen sneeuw..

Bacci

Actief sneeuwgebied nu boven het noorden, wordt ook steeds aangevoerd met nieuwe sneeuw (door polar low).

MamaAs

Kijk eens wat daar aan komt dan! Gaat dat precies over ons heen trekken?!?!
Ik doe een klein dansje op de bank, en wil dolgraag lantaarnpaalstaren, helaas staat mijn man zijn bus er voor.

De wind gaat hier nog steeds flink tekeer, en kan voor gevaarlijke situaties zorgen.

Marcellang

Citaat van: Weatherman op wo 05 dec 2012 - 21:09
Redelijke sneeuwval, alleen weet ik nog niet of het droge is of natte  ;D
Even aan voelen denk ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

just0408

Temperatuur in korte tijd <a href="http://www.knmi.nl/actueel/">gedaald</a> van 2,0 boven nul naar -0,4 op Terschelling.

Ik ben ook niet van steen.

Bernardo

Begint hier langzaam aan steeds meer wit  te worden, met die harde wind is dat een prachtig gezicht op 6-hoog!!

just0408

Citaat van: MamaAs op wo 05 dec 2012 - 21:14
Kijk eens wat daar aan komt dan! Gaat dat precies over ons heen trekken?!?!
Ik doe een klein dansje op de bank, en wil dolgraag lantaarnpaalstaren, helaas staat mijn man zijn bus er voor.

De wind gaat hier nog steeds flink tekeer, en kan voor gevaarlijke situaties zorgen.

Jij zit echt goed daar hoor.
Ik ben ook niet van steen.

Reutel

OT: autoboot is gezonken en ze zijn de mensen uit de vlotten aan het takelen. Zal niet meevallen met 8 bft... Hoop maar dat alle opvarenden gered kunnen worden.

https://twitter.com/evakropman/status/276416413030297601

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MamaAs

Zal de wereld de 21ste gewoon vergaan dmv diepvrieskou?
Dan wil ik eerst een elfstedentocht!

Bacci

Hopelijk stelt die tijdelijke dooi niet veel voor.

Eveline

met die tijdelijke dooi heb ik wel vrede, als die mooie bruine lijn verder gaat uitkomen ;)

Powered by EzPortal