Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285917 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

just0408

Ik wilde niet meteen beginnen over een polar low. Maar ik dacht wel: het lijkt er wel op. Is het mogelijk dat zo'n polar low ineens ontstaat uren van tevoren onverwachts en veel sneeuw gaat geven? Let's Hope!
Ik ben ook niet van steen.

ron12

Toch goed nieuws van tennet,Nederland heeft geen stroom tekort deze winter.Ik plaats hem maar even kijk op www.tennet.org kijk bij het nieuws
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

PatrickM

Begint hier nu net te regenen met af en toe een natte vlok erdoorheen, hopelijk snel sneeuw ;D

Edit : En nu sneeuw/hagel, alles is nu al wit. En alle vlokken vliegen overal en nergens naar toe met deze wind!

just0408

Jemig, dat wordt echt interessant. Zie het eens <a href="http://weerheerhugowaard.nl/benelux-radar-alles-een">kolken</a>.
Ik ben ook niet van steen.

Bacci

Wow inderdaad, komt denk ik best veel sneeuw vanuit het noorden zo meteen  :o

MamaAs

Citaat van: Kermisspin op wo 05 dec 2012 - 19:20
Tuurlijk, al het goeie komt uit het noorden  ;D

Toch bespeur ik bij menigeen nog twijfel hoe het allemaal zal gaan verlopen a.s. vrijdag.

Hèhè, er is iemand uit zijn winterslaap!

Jeetje wat is het KOUD en het waait flink. Wat verdwaalde sneeuwvlokken en het is glad.
Heel erg onstuimig en guur; I like it!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

just0408

Citaat van: Weatherman op wo 05 dec 2012 - 19:44
Voor iedereen ?

Het lijkt mij dat iedereen in Nederland het interessant kan vinden. Maar ik ben maar een leek. ;)
Ik ben ook niet van steen.

Weatherman

Citaat van: just0408 op wo 05 dec 2012 - 19:47
Het lijkt mij dat iedereen in Nederland het interessant kan vinden ja.
Ja ik bedoel het anders, de situatie levert dat wat op voor iedereen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

MamaAs

Wait... What! Polar low...?!
Durf het amper te zeggen.

marco-groningen

Wel lekker vroeg in het seizoen voor een PL. Maar ik ben er blij mee als de neerslag sneeuw is en hier vannacht een dump veroorzaakt  :D

4seasons

Citaat van: Bacci op wo 05 dec 2012 - 19:43
Wow inderdaad, komt denk ik best veel sneeuw vanuit het noorden zo meteen  :o
En nog meer Noorderlijker hebben ze dit:
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3288.msg32490/topicseen.html

just0408

Citaat van: Weatherman op wo 05 dec 2012 - 19:48
Ja ik bedoel het anders, de situatie levert dat wat op voor iedereen.

Ik zou het je niet kunnen zeggen. Ik ben echt een redelijke leek.
Ik ben ook niet van steen.

Lystric

Citaat van: just0408 op wo 05 dec 2012 - 19:47
Het lijkt mij dat iedereen in Nederland het interessant kan vinden. Maar ik ben maar een leek. ;)

Ook nog humor op deze forums  :D

toppie! ;)

Weatherman

Citaat van: just0408 op wo 05 dec 2012 - 19:50
Ik zou het je niet kunnen zeggen. Ik ben echt een redelijke leek.
No problem ik ook, Peter T even net op tv. Vrijdag de gehele dag sneeuw, meest zware sneeuwval.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter

Citaat van: marco-groningen op wo 05 dec 2012 - 19:49
Wel lekker vroeg in het seizoen voor een PL. Maar ik ben er blij mee als de neerslag sneeuw is en hier vannacht een dump veroorzaakt  :D

Als ik zo kijk naar het filmpje kunnen we vrijdag in zuid-oost brabant ook zo iets verwachten of wanneer is er sprake van een sneeuwstorm want, dat op het filmpje leek me niet echt een sneeuwstorm?

evertvandepol1992

Een polar low ziet er erg interessant uit! Ben benieuwd of dit alles vrijdag gaat plaatsvinden. Ik geniet van alle vormen in het weer! of het nu extreem warm is, zware buien over het land trekken of dat er veel sneeuw in de kaarten zit! kom maar op! ik geniet alleen al van de voor pret! en trouwens complimenten over de site! dit is een echte uitlaad klep voor de weer lief hebbers!!

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherman op wo 05 dec 2012 - 19:52
No problem ik ook, Peter T even net op tv. Vrijdag de gehele dag sneeuw, meest zware sneeuwval.

Als Peter T het als gaat zeggen, dan is het waar
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Harry de Hond

Zo, temp zakte nu vrij snel van 3.2 naar nu 2.5 in een kwartiertje en het begint behoorlijk te hagelen nu. Eens kijken wat het verder gaat brengen. De hagel is tijdens het schrijven dit bericht wel minder geworden. De lucht kleurt oranje en de hagel is over gegaan in sneeuw. En, dan meteen de huidige temp: 1.7 graden. Dus die is ook flink aan het dalen. Allemaal in een paar minuten. Het kan dus snel gaan. Leuk.  :P
Juist.

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 05 dec 2012 - 19:55
Als Peter T het als gaat zeggen, dan is het waar
Ja wie weet Jan, een winter hater die dat zegt, is een bevestiging waar we op hopen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal