Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285471 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis

Citaat van: Weatherman op wo 05 dec 2012 - 18:02
Ik dacht juist het het alleen maar kouder zou worden na de sneeuw van vrijdag.

Nee er komt nog een Laag uit NW - ontwikkeling blokkade daarna ......

winter

Misschien een pluspunt voor de westkust. Volgens Gerrit Hiemstra gaat het er vrijdag gewoon sneeuwen, begin misschien regen of natte sneeuw, maar daarna gewoon sneeuw:)
In Zuid-oost brabant hebben we een kans op zo'n 15 cm en plaatselijk misschien wel meer!
Trouwens gaan zich nog sneeuwduinen vormen door de krachtig wind?
Hier de link met verwachting van Gerrit Hiemstra
http://nos.nl/artikel/448156-drukke-spits-door-sneeuw-en-sint.html

TaL

Ik vind GFS anders toch wat minder positief, maar ach, we kennen dat, nog genoeg runs te gaan
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weatherman

Citaat van: Dennis op wo 05 dec 2012 - 18:11
Nee er komt nog een Laag uit NW - ontwikkeling blokkade daarna ......
Aha nja als we 20cm hebben hoop ik dat er niet teveel regen valt  ;D want daarna.... jaja
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Eveline

Spijkenisse meldt natte sneeuw :-)

Wij vallen zeker ook nog onder het kust gedeelte? Zoonlief heeft vrijdag vrij van school, studiedag.. Hij is van 2008, weet niet beter dat er sneeuw valt in de winter ;-)

Dus zou wel leuk zijn als wij vrijdag ook sneeuw hebben, hoop het echt!

Marcellang

Goeiedag heee, schud er iemand hier even een kussen leeg ::)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

winter

Citaat van: Weatherman op wo 05 dec 2012 - 18:14
Aha nja als we 20cm hebben hoop ik dat er niet teveel regen valt  ;D want daarna.... jaja

Dat is pas voor de maandag een zorg dat is nog ruimschoots 5 dagen ver weg terwijl er toch een onzekerheid op die dag zit zal waarschijnlijk wel iets positief zijn de temp, maar stel er komen pittige buien die dag, dan zal de temp. denk ik dalen en zal er gewoon sneeuw vallen.
Trouwens zondag wordt er weer sneeuw verwacht in zuid-oost brabant rond de 5cm.
Maar hopen dat er eerst vrijdag een dik pak sneeuw valt

just0408

Ik ben ook niet van steen.

MamaAs

Citaat van: just0408 op wo 05 dec 2012 - 18:08
Ah, daar komen de sneeuwbuien al aan zie ik. Welkom.

Jep, we zien ze aankomen. Ben benieuwd of we morgen in een witte wereld wakker worden.

just0408

Citaat van: MamaAs op wo 05 dec 2012 - 18:25
Jep, we zien ze aankomen. Ben benieuwd of we morgen in een witte wereld wakker worden.

Jij zit denk ik wel goed met het gevaar voor sneeuwjacht. Ik moet het nog maar afwachten maar ik denk het eigenlijk wel.
Ik ben ook niet van steen.

studio dewolf

In de voormiddag viel er de smeltende sneeuw met regen samen.

MamaAs

Citaat van: just0408 op wo 05 dec 2012 - 18:25
Jij zit denk ik wel goed met het gevaar voor sneeuwjacht. Ik moet het nog maar afwachten maar ik denk het eigenlijk wel.

Ja dat IJsselmeer he. Kan heel vervelend zijn, vooral met onweer, maar soms ook heel erg fijn.
Laten we hopen op flinke sneeuwbulten voor heel Nederland.

Richard

Weet niet hoor maar ik zag op enkele sites staan van 'langdurige zware sneeuwval'.
Maar dan als het 5/6 uur zwaar sneeuwt valt er toch wel meer dan 10 centimeter?
Of ben ik nou gek?

Nopie

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 05 dec 2012 - 17:36
Ik lees alweer de verschrikkelijkste verhalen op twitter van enkele mensen die zich met het weer bezig lijken te houden. Ik vraag me af waar ze die onzin vandaan halen, eerst is de bovenluchten te warm voor sneeuw en dan krijgen we gewoon sneeuw, maar nadat de koude lucht instroomt krijgen we regen. Snappen jullie het nog?

[IMG]http://i48.tinypic.com/e1ao9e.jpg

[IMG]http://i50.tinypic.com/2j0z2iq.jpg

Als ik naar beide kaartjes kijk lijkt het wel alsof de sneeuw overgaat in regen in zuiden en westen, na passeren van de kern lagedrukgebied. Gaat van de kleur paars naar blauw/groen.

PatrickM

Citaat van: Richard op wo 05 dec 2012 - 18:29
Weet niet hoor maar ik zag op enkele sites staan van 'langdurige zware sneeuwval'.
Maar dan als het 5/6 uur zwaar sneeuwt valt er toch wel meer dan 10 centimeter?
Of ben ik nou gek?

Het hangt er denk ik net van af waar de intensiteit het hevigst is, en er was ergens een grafiek met percentage kans van bepaalde cm, en daar stond 25 % kans op 10-30 cm, dus het is afwachten.

Jan van Ooijen

Citaat van: Nopie op wo 05 dec 2012 - 18:32
Als ik naar beide kaartjes kijk lijkt het wel alsof de sneeuw overgaat in regen in zuiden en westen, na passeren van de kern lagedrukgebied. Gaat van de kleur paars naar blauw/groen.

Ja, maar de temperaturen op hoogte zijn vele male kouder dan in de nacht wanneer er juist die sneeuw valt voor het westen. Volgende run zal wel iets meer gaan zeggen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zorba

Citaat van: Richard op wo 05 dec 2012 - 18:29
Weet niet hoor maar ik zag op enkele sites staan van 'langdurige zware sneeuwval'.
Maar dan als het 5/6 uur zwaar sneeuwt valt er toch wel meer dan 10 centimeter?
Of ben ik nou gek?

Definitie zware sneeuwval KNMI

Zware sneeuwval
Criteria: Sneeuwval met een hoeveelheid van minstens 3 cm in 1 uur of minstens 10 cm in 6 uur over een gebied tenminste ter grootte 50 bij 50 kilometer of langs een coherente band van 50 kilometer lengte
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

dondertje127

Hier in Arnhem valt er maar niets. De buien sterven net voor Arnhem uit elke keer :(
Ik hoop dat dat vannacht een beetje heel anders gaat.

En die tijdelijke +3 en +4 van na het weekend, zal toch niet voldoende zijn om de sneeuw te doen laten verdwijnen?

Eveline

Zorba, ik dacht dat er definitief zware sneeuwval stond :-D

winter

Citaat van: MamaAs op wo 05 dec 2012 - 18:27
Ja dat IJsselmeer he. Kan heel vervelend zijn, vooral met onweer, maar soms ook heel erg fijn.
Laten we hopen op flinke sneeuwbulten voor heel Nederland.

Kans is zeer groot dat er meer dan 10 cm valt.
Gerrit Hiemstra zegt plaatselijk 15cm in zuiden maar zal vast wel ergens 20 vallen zoals het er nu er naar uit ziet.
Dus zuid-oost Brabant krijgt een mooie tijd en de WEST kust van Nederland volgens Hiemstra ook!
Noord-Nederland waarschijnlijk iets minder sneeuw maar die heb vandaag al een paar cm gehad:)
http://nos.nl/artikel/448156-drukke-spits-door-sneeuw-en-sint.html

Powered by EzPortal