Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285740 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

Wat ik eerder begreep is dat de neerslag als regen valt maar door inflow van koude lucht in de lagere luchtlagen zal het als sneeuw de aarde bereiken. Qua timing, en voor mijn regio (zuidoost Nederland), betekend dit dat de vorm van de neerslag nog afhankelijk is van de timing?

Ramon Oost


marco-groningen

Hier sneeuwt het nu weer volop en blijft het ook eindelijk liggen.  :D

Johann

Citaat van: TaL op wo 05 dec 2012 - 16:03
En wat denk je van de Belgische kust Johann, van jou zou ik dat graag eens willen horen ;)

EC-MOS Oostende vrijdag meest regen, pas in de nacht op zaterdag vaste vorm,  Antwerpen alles in vorm van sneeuw, circa 10 cm

gilleeesss

Citaat van: Johann op wo 05 dec 2012 - 16:15
EC-MOS Oostende vrijdag meest regen, pas in de nacht op zaterdag vaste vorm,  Antwerpen alles in vorm van sneeuw, circa 10 cm

Das jammer :S

TaL

Kleinste verschuiving en we hebben hier ook sneeuw ;) En ach, de winter is nog lang :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

gilleeesss

Citaat van: TaL op wo 05 dec 2012 - 16:19
Kleinste verschuiving en we hebben hier ook sneeuw ;) En ach, de winter is nog lang :)

Maar geef toe, ik trek wel jaloerse ogen als er overal sneeuw ligt, en in westen belgie niet! :D

jorentje1997

Citaat van: Johann op wo 05 dec 2012 - 16:15
EC-MOS Oostende vrijdag meest regen, pas in de nacht op zaterdag vaste vorm,  Antwerpen alles in vorm van sneeuw, circa 10 cm

Bedankt Johann!

@Gilles => Zou kunnen zijn dat een deel van West-Vlaanderen echt wel sneeuw krijgt... En de kleinste verschuiving kan alles veranderen.

Johann

Citaat van: SniperEye op wo 05 dec 2012 - 16:10
Wat ik eerder begreep is dat de neerslag als regen valt maar door inflow van koude lucht in de lagere luchtlagen zal het als sneeuw de aarde bereiken. Qua timing, en voor mijn regio (zuidoost Nederland), betekend dit dat de vorm van de neerslag nog afhankelijk is van de timing?

Alle neerslag begint hoger in de atmosfeer als sneeuw ! Wanneer het smelt wordt het vleoibaar (regen) en daarna kan het geen sneeuw meer worden. Over en uit dus !  En iid, mocht het gaan sneeuwen of de regen weer in sneeuw "overgaan" dan komt dit enkel en alleen doordat de sneeuwvalgrens tot aan de grond daalt (bv door neerslagafkoeling of door instromen van koudere lucht -> KLA)

deventer

hallo allen

ben weer van de partij
hier de hele dag droog geweest

ben wel heel benieuwd wat we gaan krijgen hier in het oosten aankomende vrijdag
zoals ik het nu lees word het hier misschien net wit

maar een pak van 20 cm zou natuurlijk ook erg aangenaam zijn
ondanks dat ik de weg op moet...


grizzrh

heeft net lekker hard gesneeuwd hier!! alleen was t grotendeels natte sneeuw... ligt alleen nog wat op de daken!


en de radar die laatst iemand had gepost., http://www.vaderradar.se/forecastloop.aspx?type=2&continent=europa

hoop dat ik niet in de stijdt ben met de forum regels... eerste post  ;D
Doenrade, Limburg

Weerfreak 1337

Aan Johann > Als ik je verhaal goed begrijp is het dus mogelijk dat ook hier aan de westkust (Nederland) ook een tijd regen/natte sneeuw valt?


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Johann

Citaat van: jorentje1997 op wo 05 dec 2012 - 16:23
Bedankt Johann!
@Gilles => Zou kunnen zijn dat een deel van West-Vlaanderen echt wel sneeuw krijgt... En de kleinste verschuiving kan alles veranderen.

Precies, mooi ook te zien aan de andere stations in Belgiƫ. Hoe verder landinwaarts hoe meer kans op sneeuw ! Ook voor daar dus heel spannend.

Dennis

Sat beeld met vorming Laag ten N van Nederland


Kres


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Johann op wo 05 dec 2012 - 16:29
Precies, mooi ook te zien aan de andere stations in Belgiƫ. Hoe verder landinwaarts hoe meer kans op sneeuw ! Ook voor daar dus heel spannend.

Ja dat is waar, mar velen zeggen oosten van gent zeker sneeuw. Ten westen daar van nog niets bekend.. Denk wel in eerste instantie sneeuw, maar al om 9u overgaand in regen momenteel..

harmenst

Citaat van: grizzrh op wo 05 dec 2012 - 16:26
heeft net lekker hard gesneeuwd hier!! alleen was t grotendeels natte sneeuw... ligt alleen nog wat op de daken!


en de radar die laatst iemand had gepost., http://www.vaderradar.se/forecastloop.aspx?type=2&continent=europa

hoop dat ik niet in de stijdt ben met de forum regels... eerste post  ;D

Regel 1: Waar is hier?! ;)

Jenkie

Ik zit de hele tijd te kijken wanneer de buien eindelijk hier aankomen, maar voorlopig lijkt het allemaal net op te lossen voor het de oostgrens bereikt....

deventer

jan op jouw kaartje zou het hier moeten sneeuwen

maarreh...... ik zie niks!!! hahahaha


Powered by EzPortal