Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285549 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Farid_A

Ziet er goed uit Jan! En ECMWF en GFS komen nu al een tijdje met een beste scandihoog die het wat kouder gaat maken in onze regionen.
Verder is de temperatuur in het westen op dit moment kouder dan wat was verwacht, niet? Hoop dat de mogelijke sneeuw vanavond, morgen en vrijdag ook hier zal gaan vallen.

Spannende tijden zo!

Eveline

wat een goede pluim weer!

Vind dit een erg interessant en leuk forum om te lezen, beter dan 'de andere' :)

Toch maar eens binnenkort een goede buitenthermometer kopen haha!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Ah wat, pluim vind ik minder aangezien het zondag gaat dooien terwijl het zaterdag erg koud gaat worden, gekke weer :P


Koen-IJM

Citaat van: Bacci op wo 05 dec 2012 - 10:26
Ah wat, pluim vind ik minder aangezien het zondag gaat dooien terwijl het zaterdag erg koud gaat worden, gekke weer :P

Zit al dagen in de kaarten en pluimen. Moet je niet te veel waarde aan hechten als er vrijdag een pak sneeuw gaat vallen ;-)

Nopie

Citaat van: Jelte op wo 05 dec 2012 - 09:44
Blij en verheugd kan ik u mededelen dat op dit moment op Terschelling voor het eerst dit seizoen sneeuw valt! Dikke vlokken en het gaat hard ook!

Nice!! Ziet er goed uit voor jullie op de buienradar. Neem even wat foto's als dat de moeite is;)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Kevinwinter


just0408

Ik ben ook niet van steen.

Bacci

Citaat van: Kevinwinter op wo 05 dec 2012 - 11:04
Ligt het aan mij, of word de kans op 10-30 cm sneeuw groter?

5% groter

Eveline

Citaat van: Kevinwinter op wo 05 dec 2012 - 11:04
Ligt het aan mij, of word de kans op 10-30 cm sneeuw groter?

ligt niet aan jou, oranje deel is groter dan vorige keer, dus dan zou die kans idd groter worden ja :)

Kevinwinter


MamaAs

Hier net wat natte en droge sneeuw gehad.
In Bolsward, zo'n 10 km ten noorden van ons, sneeuwde het heel erg hard en bleef het ook liggen.
Hier helaas niet, maar zo te zien komt er nog veel meer aan.

Jur

Karim heeft er ook zin in...

Edit: plaatje was veranderd naar nutteloos. ;)

Dennis

Aangezien het nu minder dan 48 uur is voor de "sneeuwpret"  kan je aardig "inschatten" wat er gaat gebeuren ->toch is/blijft enige voorzichtigheid op zijn plaats - de JUISTE koers is pas bekend als het plaatsvindt

De nieuwste runs zullen het bevestigen dan wel aangeven of het regen wordt......

KNMI model


Aris

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 05 dec 2012 - 11:02


Geldt dat nu voor heel Nederland of voor een bepaalde regio?
Kan me voorstellen dat als het een regio betreft, de nauwkeurigheid toeneemt. Andersom evenredig minder accuraat.

Jur


just0408

Citaat van: MamaAs op wo 05 dec 2012 - 11:26
Hier net wat natte en droge sneeuw gehad.
In Bolsward, zo'n 10 km ten noorden van ons, sneeuwde het heel erg hard en bleef het ook liggen.
Hier helaas niet, maar zo te zien komt er nog veel meer aan.

Mooi joh! Hier is het momenteel 3,7 dus daar moet even verandering in komen. Maar er komen mooie dagen aan.
Ik ben ook niet van steen.

Eveline

Ik pluk deze kaart er even uit, van vrijdag...



de kern van het lagedrukgebied ligt precies zeg maar daar waar ik woon. Heb er niet geweldig veel verstand van, maar is dat nu wel of niet gunstig, voor de sneeuwverwachting?


edit, zie dat hij meer boven zeeland/kust van Belgiƫ ligt..

Aris

Citaat van: Jur op wo 05 dec 2012 - 11:28
De Bilt, staat erbij ;)

Dus toch.
"De Bilt" geeft soms ook de indruk dat het nieuws an sich van het weerstation aldaar komt.

Powered by EzPortal