Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285887 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

GFS ziet er veelbelovend uit voor het gehele land icm windstoten van 70km/u zal het een mooi dagje worden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Cdtj3

Is er ook een gifje beschikbaar voor vandaag? Ik zou wel willen weten hoelaat het precies komt.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Kevinwinter

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 05 dec 2012 - 08:38
GFS ziet er veelbelovend uit voor het gehele land icm windstoten van 70km/u zal het een mooi dagje worden

Dat is een veelbelovende run voor vrijdag!  :D

Bacci


Roan

Hier in Groningen stad is de sneeuw toch nog een beetje blijven liggen, even snel even een foto'tje geschoten vanaf de fiets (bij het station gemaakt).



ron12

volgens meteox.com wordt het midden volgende week heel intersant winterweer,de russchice beer ontwaakt met een knaap van een hogedruk boven noord/noord oosten van europa luchtdruk boven de 1050 mbar.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

mauriceb

Positie van het laagje voor vrijdag komt met de kern toch steeds een stukje westelijker te liggen zo lijkt het. Dat zou betekenen het hele land gewoon sneeuw en dus ook overlast. Vooral de wind gaat voor problemen zorgen, sneeuwjacht, stuifsneeuw etc.
Ik werk thuis :) maar we geven wel een verjaardagsborrel in de avond. Er zullen wel wat mensen afzeggen.

ron12

Een vraagje wordt het niet eens tijd voor een kerst polletje of we een witte kerst krijgen of niet.Zou wel leuk zijn ;)beetje spanning op bouwen voor de komende kerstdagen ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

MamaAs

Oooh die laagjes vanaf zee brengen hier in December elke keer VEEL sneeuw!  ;D
December 2009. Sneeuwjachten en al. Laten we hopen dat het vrijdag weer gebeurt. Ik heb er zin in!


Jan van Ooijen

Niemand opgevallen? EC komt met aardige koude lucht op de proppen, helaas nog wel lange termijn



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

EC oper laat het volop winters worden, met ijsdagen, helaas geldt ook hier.... Lange termijn





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jelte

Blij en verheugd kan ik u mededelen dat op dit moment op Terschelling voor het eerst dit seizoen sneeuw valt! Dikke vlokken en het gaat hard ook!

Kevinwinter


Jur

Citaat van: Jelte op wo 05 dec 2012 - 09:44
Blij en verheugd kan ik u mededelen dat op dit moment op Terschelling voor het eerst dit seizoen sneeuw valt! Dikke vlokken en het gaat hard ook!

Foto's in een ander topic graag! Ben benieuwd! ;D

Jan van Ooijen

Hier alvast de 10-daagse, volop winter dus!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Citaat van: Joep op wo 05 dec 2012 - 08:07
Volgens Arie Verhips van Radio Utrecht alleen Oosten/NO vanaf Amersfoort pak sneeuw vrijdag.
Ten westen hiervan zeer onzeker  :-[

Als ik bekijk hoe laag de temperatuur nu in het westen des lands is en wat de voorspellingen waren, kan ik mij moeilijk voorstellen dat er vrijdag geen sneeuw hier gaat vallen. Natuurlijk, het hangt af van allemaal factoren en die zijn pakken vrijdag anders uit dan nu maar met een beetje zuidelijke of aflandige wind gaat de regen ook uiteindelijk hierover in sneeuw. Regen/sneeuwgrens zal wel dichtbij de kust gaan hangen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Aris

Mijn voorspelling is dat Twente, net als vorig jaar, er weer net buiten valt. Wellicht een paar vlokken.
Ik hang alvast de bokszak op voor de frustratie... :)

Chase-Stormer

Op dit moment een heerlijke sneeuw / hagel bui te pakken in Den Helder  ;D

Powered by EzPortal