Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285938 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

just0408

Dat gaan we natuurlijk hopen.  Het voorste gedeelte begint reeds geel te kleuren. ;)
Ik ben ook niet van steen.

bliksems

ik ook wachten dus.vrij morgen haaaaaaaaaa.
wachten op de chat http://chat.meteo-service.nl/
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

dondertje127

Voor vrijdag zie ik op weer.nl 20 mm (cm) sneeuw op het programma (nacht 5 mm, overdag 15 mm) voor Arnhem staan.
Als dit waar is, en het blijft vriezen tot na kerst, wordt het een witte kerst? De voorspelling over een witte kerst in 2012 die ik 2 jaar geleden al deed, kan werkelijkheid worden als de vooruitzichten zo blijven :)

Dat zou tevens de 4e keer op rij zijn dat ik kerst goed voorspeld zou kunnen hebben, 3 maal eerder goed voorspeld: wit (2009 en 2010) en groen (2011) :P
Maar het gaat me er vooral om dat we een sfeervolle winter en kerst hebben.

just0408

Het <a href="http://buienradar.nl/sneeuwradar">uiterste noordoosten</a> zit idd in de sneeuw momenteel.  :)
Ik ben ook niet van steen.

just0408

Stelt weinig voor die buitjes hier, en het is 3,0 boven nul dus ga maar naar bed..  :-\
Ik ben ook niet van steen.

Dennis

Dit is een heerlijke positie van het Laag : sector aan de oostkant geheel sneeuw (850Hpa -6/-7)

KNMI Guidance 5/12/12 Zoals gezegd vrij zeker dat er een significante hoeveelheid sneeuw kan vallen. In de maatstaven komt 3-10 cm zelfs met ruim 80% en 10-30 cm met 25%.


TaL

Ik vind GFS zijn sneeuwboeltje toch steeds wat westelijker komen :D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

marja1701

Citaat van: Ramon Oost op di 04 dec 2012 - 22:41
Waar is ie gemaakt? :)

Excuses moor mijn late reactie.. Moest gisteren op een gegeven moment echt slapen ;-)
Foto is in de omgeving van de stad Groningen gemaakt.
Op dit moment sneeuwt het weer, licht. (dus het sneeuwt niet "weerlicht" :P)
Motto: Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

jorentje1997

Wat leuk om op te staan en te zien dat er vanaf gisteren 22.15 2nieuwe pagina's zijn. Dan kan ik weer een stukje lezen ;D

Hier in Oostende heeft het vannacht gewoon geregend. Ook vandaag zal dat het geval zijn. Hirlam heeft vanavond hier wel de eerste sneeuw aan

René

kans op gladheid.
ik zie de strooiwagens hier af en aan rijden
Waddinxveen

Erik V

Volgens onze Regioweerman Edje Aldus wordt het iig tot zaterdag koud met zaterdag een max van - 1 in het Zuid - Westen. Vanaf zondag weer zachter.

Jur

Aldus sloopt het enthousiasme (voorpret) altijd, word ik als liefhebber nooit zo vrolijk van.

Kevinwinter


Joep

Volgens Arie Verhips van Radio Utrecht alleen Oosten/NO vanaf Amersfoort pak sneeuw vrijdag.
Ten westen hiervan zeer onzeker  :-[

Jan van Ooijen

EC blijft met strenge vorst op de kaarten komen aankomend weekend



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op wo 05 dec 2012 - 08:07
Volgens Arie Verhips van Radio Utrecht alleen Oosten/NO vanaf Amersfoort pak sneeuw vrijdag.
Ten westen hiervan zeer onzeker  :-[

Geloof er zeer weinig van, zeker ook na de nieuwe run van EC
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Als het snachts maar opklaart is er een grote kans op strenge vorst,als er tenminste er een dikke laag sneeuw ligt.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

René

Waddinxveen

PietBerger

Het is sowieso altijd moeilijk precieze hoeveelheden te voorspellen en wat is een pak sneeuw?
Een pak sneeuw kun je het noemen vanaf 10cm.

Ik denk dat enkel in de kuststrook smeltende sneeuw cq. lagere accumulatie zal vallen, maar ook daar zal het later wit worden.

Kortom, landinwaards gaan we wel enkele leuke dagen tegemoet.

Ik heb eerder al een algemene winterverwachting gemaakt, waarin ik verwacht dat we een sneeuwrijke doch afwisselende winter gaan krijgen. geen langdurende vrieskou, maar eerder kortdurende felle vorstperiodes en gekwakkel met veel sneeuw.

Ben benieuwd!
Volg mij op twitter: www.twitter.com/PietBerger

SniperEye

De sneeuw is deze morgen gelukkig nog gewoon aanwezig op de kaarten. :) Ik wacht in spanning op de analyse die Johann wil gaan maken :)

Powered by EzPortal