Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285471 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jornonweer

ik moet vrijdagochtend om 5 uur van bree naar hasselt rijden, ongeveer 50km op de belgische wegen.. zal lang onderweg zijn vrees ik
Danger is real, fear is a choice.

wkeijzer

Het kan aan mij liggen, maar ik zit ieder plaatje van de uitdraai van GFS mee te kijken dat van de 12uur run wordt gegenereerd (op weerdirect.nl). Ehm ik zie letterlijk sterretjes het begint morgen al met sneeuwen, Ook hier in zeeland. Is dit een van de beruchte, wat minder betrouwbare runs? ik meen me van afgelopen jaar te herinneren dat er 2 betrouwbaar waren en 2 minder, weet alleen de tijdstippen niet meer..

Jan van Ooijen

Citaat van: mauriceb op di 04 dec 2012 - 16:31
Ik ben benieuwd waar de GFS run dalijk mee komt. Hopen dat het westen ook wat meer sneeuw krijgt in de berekeningen. Gelukkig werk ik thuis as. Vrijdag dus kan de boel goed in de gaten houden.

Eerst Hirlam voor morgen, het noordoosten zit eerste rang morgen. Zoals het nu wordt weergegeven kan daar al aardig wat vallen! Let op, het is uurlijkse Hirlam

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vossejongk

Ik voorzie chaos tijdens de avondspits vooral ten westen vd lijn enschede utrecht eindhoven...

winter


wkeijzer

Schauer..net als in het engels Shower...Een douche  :P oftewel een stortbui!

ijzel

Zo Ben uit mijn zomer slaap gekomen ? en alles weer bij gelezen dan word je toch weer blij van zo als het er nu voor staat hoop op een goede winter en dat we met ze allen een gezellig forum van maken


Weerfreak 1337

Citaat van: winter op di 04 dec 2012 - 17:02
vraagje wat betekent schauer?????

Regenschauer = regenbuien
Schneeschauer = sneeuwbuien

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

just0408

Ik ben ook niet van steen.

SniperEye

Dit ziet er buitengewoon interessant uit. Als severe weather mafketel zie ik dit wel zitten, als winterhater niet. Maar voor dit soort taferelen zet ik graag mijn haat tegen de winter uit.

Ik kijk er naar uit :)

gilleeesss

Voor westen belgie weer niets vrijdag zeker?

winter

ja hartstikke bedankt, klinkt logisch!
Maar toch hartstikke bedankt, weer wat geleerd vandaag!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Denk ten westen van de lijk amsterdam- brussel, er een kleine kans is op droge sneeuw.
Daarentegen heb ik gelezen dat er juist ook zeer hevige buien aan de kust kunnen vallen waarbij er misschien 10cm per uur valt.Dus
zeg het maar.....
Maar ja hoop toch dat het vrijdag er overal met bakken uit hemel komt.
Hoeveel gaat er vanavond en morgen vallen?
Als er uberhaupt wat gaat vallen?

NitroGenetics

wat een gewldig systeem :) het staat echt op exploderen hebt ik het gevoel

winter

Mooi radar Jan! en meteen antwoord op mijn vraag. en waarschijnlijk ten weste van de lijn brussel en A'dam helaas toch veelal natte sneeuw.
Maar voor zuid-oost brabant is dit geweldig!

bliksems

gelukkig woon ik dan net onder amsterdam!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

boharo

Dat zijn dus spannende ontwikkelingen wat de winter betreft.
Ben benieuwd wat de komende dagen gaat brengen voor Haarlem.
Maar van mij mag het wit worden! :D

Hoop voor de treinreizigers dat ze er niet te veel last van zullen hebben deze winter!
Let it snow, let it snow, let it snow!

winter

Nu even weg van vrijdag, temperatuur momenteel redelijk snel aan het dal brabant/limbrug onder de 4 graden en er volgt nog een neerslag gebied die daar waarschijnlijk tot laat in de avond blijft hangen.
Sneeuw in zuidoost brabant???

just0408

Citaat van: winter op di 04 dec 2012 - 17:25
Daarentegen heb ik gelezen dat er juist ook zeer hevige buien aan de kust kunnen vallen waarbij er misschien 10cm per uur valt.

Potverdorie, dat zal toch een leuk uurtje worden dan.
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal