Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285676 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Snowman

Hoop echt dat er voor het weekend nog wat moois valt.

xzaz

Meh, niet mijn pluim. Meer verschil tussen dag en nacht, dit zijn van die onstabiele pluimen.
De winter is nog niet eens begonnen!

Weerfreak 1337

Citaat van: xzaz op ma 03 dec 2012 - 22:23
Meh, niet mijn pluim. Meer verschil tussen dag en nacht, dit zijn van die onstabiele pluimen.

Is toch logisch dat het 's nachts kouder is dan overdag?  ???

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

zorba

Citaat van: Weerfreak op ma 03 dec 2012 - 22:21
Nee, in de zomertijd komt de pluim altijd rond 23:00, in de wintertijd rond 22:00. Nu 21:00. :P

Oja das waar ook :p // niks gezegd ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Weerfreak 1337

KNMI waarschuwing voor windstoten morgen.

Edit: Ook nog even kansverwachtingen van het KNMI erbij gevoegd.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Roland

Volg al enkele weken met bijzonder belangstelling dit mooie topic. Heb summiere kennis van het weer, maar leer snel. Zal proberen hier mijn bijdragen aan te leveren uit Nijmegen-Oost.
Vandaag weinig sneeuw, meest nat. Dun filtertje op enkele koude oppervlakken was na anderhalf uurtje verdwenen. Bleef wel de hele dag vies waterkoud met max 4,3 graden begin van de avond. Laat de echte winter maar komen...

Koen-IJM

Bijzonder goede pluim. Maar bedenk dat het nog allemaal erg ver weg is. Aankomend weekendeinde (en dat met name vrijdag) lijkt wel erg spannend te gaan worden!

gilleeesss

Citaat van: Koen-IJM op ma 03 dec 2012 - 22:41
Bijzonder goede pluim. Maar bedenk dat het nog allemaal erg ver weg is. Aankomend weekendeinde (en dat met name vrijdag) lijkt wel erg spannend te gaan worden!

Jup, wellicht hans benelux sneeuw met scandi hoog opvolgend. En westen belgie Niets met warmere temps ;) Cooool :( maar kan nog verschuive. Hopelijk

just0408

Citaat van: Snowman op ma 03 dec 2012 - 22:22
Hoop echt dat er voor het weekend nog wat moois valt.

En tijdens het weekend, en erna! Van mij mag er de hele winter wat moois vallen.  ;D
Ik ben ook niet van steen.

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Bacci

Laten we dan maar eerst focussen op vrijdag.

GFS geeft nog steeds sneeuwbuien voor woensdag, wel raar dat EC dit niet duidelijk aangeeft (komt doordat het buien zijn?)

Nu wachten op de rest ...

Edit: Volgens GFS vrijdag ook sneeuw, kaarten nog niet helemaal binnen.

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

gilleeesss

Citaat van: Bacci op ma 03 dec 2012 - 22:47
Laten we dan maar eerst focussen op vrijdag.

GFS geeft nog steeds sneeuwbuien voor woensdag, wel raar dat EC dit niet duidelijk aangeeft (komt doordat het buien zijn?)

Nu wachten op de rest ...

Kern lagedrukgebied lijkt 'ietsiepietsie' meer naar het zuiden gezakt. ietsje gunstiger al. maar kern moet inprincipe net onder belgie komen teliggen.. (voor gans benelux dan sneeuwpret denkik)

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

just0408

En de sneeuw moet ook nog iets westelijker vallen.
Ik ben ook niet van steen.

jornonweer

gfs tekent voor sneeuw woensdag-vrijdag, ec voor doodnormale regen voorlopig gaat het knmi en kmi voor ec, toch maar in de gaten houden
Danger is real, fear is a choice.

gilleeesss

Citaat van: just0408 op ma 03 dec 2012 - 23:33
En de sneeuw moet ook nog iets westelijker vallen.

Laagje moet iets zuidelijker nog ;) koude(sneeuw) zit aan noord kant ergens;)

glenn

woensdag complete chaos in belgie door mogelijk zeer hevige en uitzonderlijke sneeuwval straks meer !

Cdtj3

http://wetter3.de/preview.html

Kijk eens onder 0 graden grenze, akkumulierter schnee :) gaat leuk weekje worden zo.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Arend

Citaat van: glenn op ma 03 dec 2012 - 23:40
woensdag complete chaos in belgie door mogelijk zeer hevige en uitzonderlijke sneeuwval straks meer !

Stay tuned? More breaking news?  ;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal