Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285533 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ron12

Citaat van: Kevinwinter op ma 03 dec 2012 - 14:09
Oke bedankt, ik hoop ook dat de verwachtingen uitkomen...
ook de pluim gezien van 14 dagen vooruit
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

mauriceb

Ik ben benieuwd waar de GFS run mee gaat komen straks, dit gaat toch wel weer op een December 2010 tafereel lijken :)

Remy

Geinig dat het zuidelijk van ons ook gesneeuwd heeft,wind nu pal uit het zuiden langs bijna heel de oostgrens maar aan de grond blijft het kwik ondanks de wind hardnekkig bij twee graden steken.
En nu begint het al weer donker te worden ook,dus tenzij die warme lucht nog echt goed warm is en goed door blijft waaien denk ik dat wij hier vandaag niet hoger gaan komen dan een graadje of vier.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

xzaz

Citaat van: Aris op ma 03 dec 2012 - 11:32
Af en toe met de snufferd achter die computers weg en gewoon buiten kijken zou al helpen.
Enfin, dit laat maar eens zien hoe je 0,0 hebt aan de buienradar.
Even hierop terugkomend, systemen zoals buienradar zijn volledig automatisch, alleen al 1 satelliet brengt 2 Gig aan data en dat 2x per dag. Dat moet allemaal verwerkt worden tot data en dan nog eens worden omgezet worden in een grafische weergave. En dat meer meerdere satellieten. 

Bij hoek van holland kan er alweer aan het strand worden gelegen!  :)
De winter is nog niet eens begonnen!

Koen-IJM

In het ZW zijn ze flink aan het stoken ;-)

pietjelol

en of het sneeuwde. Kwam soms met bakken naar beneden zo snel en veel. En ja dan is buiten werken niet bepaald fijn

Weerfreak 1337

Citaat van: Koen-IJM op ma 03 dec 2012 - 15:07
In het ZW zijn ze flink aan het stoken ;-)

Idd, moeder natuur heeft de kachels flink aangezet hier. ;D Ongeveer een graad of 8 nu.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

maarten89

Benieuwd hoe warm hier word! Nu 1.3.
Vandaag beekbergen gewerkt. 1.5 cm sneeuw. Reed om half 2 weg en was nog 0.3. Onder rivier Rijn was het al boven 1.

Weatherboy

De nieuwe GFS ziet er sneeuwrijk uit voor komende week en komend weekend. Hier vanmorgen een beetje sneeuw, kortdurend laagje. Nu is het allemaal langzaam aan het smelten en liggen er overal resten, vooral op auto's en daken. stijgende temperatuur.

Tot noch toe komt mijn wintervoorspelling goed uit. Kwakkelwinter, met veel bagger op de straat ;) En het lijkt komende week op zelfde voet door te gaan.

Kevinwinter

Citaat van: ron12 op ma 03 dec 2012 - 14:20
ook de pluim gezien van 14 dagen vooruit

Ja, blijft een beetje op dezelfde voet verder te gaan (uitzondering Dinsdag) s'Nachts in het oosten toch matige vorst vanaf zaterdag. Er word nu ook zware sneeuwval op vrijdag, zaterdag en zondag verwacht, met die temperaturen blijft de sneeuw wel liggen denk ik. Overdag rond het vriespunt. En de week daarna hetzelfde weertype alleen s'nachts wat minder koud..

Marcellang

Citaat van: Weatherboy op ma 03 dec 2012 - 15:50

Tot noch toe komt mijn wintervoorspelling goed uit. Kwakkelwinter, met veel bagger op de straat ;) En het lijkt komende week op zelfde voet door te gaan.

Knap hoor, de winter is al 3 dagen oud  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof


jorentje1997

Citaat van: Johann op ma 03 dec 2012 - 12:57
Ja lekker ! Sneeuwt sinds een uur stevig door, mooie warmfront sneeuwval. Tot morgenavond sneeuwval en ook de rest van de week steeds weer sneeuw. Gaat lokaal meer dan 200cm bijvallen de komende 5 dagen en er ligt hogerop al veel. Als dat maar geen problemen gaat geven !

En wij zitten hier te springen voor 2cm sneeuw... ;D

jornonweer

kmi hier in belgie ziet de sneeuw voor woensdag en donderdag die gfs voorspelt niet zitten, hun zeggen 2-4 graden en regen..
Danger is real, fear is a choice.

glenn

kmi moet nog worden aangepast he ze hebben vaste tijdstippen met die sneeuw komen ze nog wel

jorentje1997

Citaat van: glenn op ma 03 dec 2012 - 16:38
kmi moet nog worden aangepast he ze hebben vaste tijdstippen met die sneeuw komen ze nog wel

6,9,12,17,22uur word KMI geupdate... En die sneeuw van zaterdag stond pas vrijdag om 12uur op KMI dus dat passen ze nog wel aan

Ries

Niks geen 5cm. sneeuw hier, niet eens droge sneeuw überhaupt. Een boelboel (mot)regen met een paar verdwaalde natte sneeuwvlokken, één moment zelfs zodat het bijna een sneeuwbui leek!

wesleylollol

ik heb lekker een daggie gehad in z-h nacht regen ochtend sneeuw middag regen met sneeuw en avond droog als sneeuw bleef liggen toch zo'n 2 cm ofzo

studio dewolf

Vanmorgen alweer sneeuw in centrum van België. 2 cm dikte. Ik moest te voet naar het station en het was tegenwind maar met fijne sneeuwkorrels. Mijn ogen deden pijn en moeilijk om te zien. Daarna in de voormiddag meer regen dan smeltende sneeuw daardoor verdween de sneeuw vlug.

Remy

Hier nu ijsregen met een beetje sneeuw en nu en dan een spat water.
Valt mij erg mee,ik had eigenlijk verder alleen regen verwacht.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal