Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285499 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marlieke

Nou Zwoof, dat was het voor Rijssen. Mix van sneeuw en regen daarnet... In Nieuwegein moet het behoorlijk wit zijn aldus mijn man die daar werkt.

Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

arjanbruggink

Eigenlijk wel een tegenvaller (tot nu toe). Het heeft even gesneeuwd, maar dat stelde niet veel voor. Op naar donderdag e.d. maar......
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jenkie

2 vlokken en 3 druppels regen.....  :-\

zwoof

Citaat van: Marlieke op ma 03 dec 2012 - 12:24
Nou Zwoof, dat was het voor Rijssen. Mix van sneeuw en regen daarnet... In Nieuwegein moet het behoorlijk wit zijn aldus mijn man die daar werkt.

Ach ja, jammer dat het van korte duur was hier.  Er staan gelukkig wel weer nieuwe kansen gepland. Het begin is er weer in elk geval :P

Ramon Oost

2 uurtjes geleden gemaakt in Vianen (Utrecht), uiteindelijk zo'n 2cm gevallen. Nu af en toe regen en een oplopende temperatuur.



Marco uit Hangar 5

tussen 9 en half 12 heeft het gesneeuwd op Schiphol.. bleef eerst niet liggen maar rond 10 uur begon het toch aardig wit te worden met steeds dikkere vlokken en werd het uiteindelijk aardig wit.

Maar nu is het bijna allemaal alweer weg, en is de sneeuw over gegaan in regen.

Marco Nierop
http://zweef.nl/

Aern

Mooie pluim, mooie run GFS!

Winter is begonnen, vanmorgen weer lekker met de auto 150 km door de sneeuw gereden. Altijd leuk ook al
denken sommige mensen er anders over.  ;D


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 03 dec 2012 - 12:53
Momenteel bij Johann

Ja lekker ! Sneeuwt sinds een uur stevig door, mooie warmfront sneeuwval. Tot morgenavond sneeuwval en ook de rest van de week steeds weer sneeuw. Gaat lokaal meer dan 200cm bijvallen de komende 5 dagen en er ligt hogerop al veel. Als dat maar geen problemen gaat geven !

ron12

Citaat van: Johann op ma 03 dec 2012 - 12:57
Ja lekker ! Sneeuwt sinds een uur stevig door, mooie warmfront sneeuwval. Tot morgenavond sneeuwval en ook de rest van de week steeds weer sneeuw. Gaat lokaal meer dan 200cm bijvallen de komende 5 dagen en er ligt hogerop al veel. Als dat maar geen problemen gaat geven !
hier is ook 2 meter sneeuw gevallen in nijmegen maar dan in de breedte ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Citaat van: ron12 op ma 03 dec 2012 - 13:00
hier is ook 2 meter sneeuw gevallen in nijmegen maar dan in de breedte ;D

En dat is dan weer meer dan hier. ;) Alleen wat gedwarrel gezien. Maar leuke kansen verderop in week. Alles beter dan zo'n sh*t WC.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Hier geen sneeuw meer in nijmegen,maar hele fijne motregen bij 0.6 graden,sneeuw wat gevallen is begint nu weg te smelten.Morgen middag kansje op onweer en tegen morgen avond mogelijk weer regen/sneeuw.Volgens omroepgelderland
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Kevinwinter

Hier in Schalkhaar dwarrelt er nog wat sneeuw naar beneden. Wachten op donderdag en vrijdag dan maar...

Farid_A

Leuke artikel op weer.nl over de komende dagen, met name over de sneeuwval vandaag. Hier te lezen.

just0408

Zo dit was dan de natte sneeuw van maandag. En we gaan weer wachten! There's more to come, folks! :)
Ik ben ook niet van steen.


Remy

Citaat van: Johann op ma 03 dec 2012 - 12:57
Ja lekker ! Sneeuwt sinds een uur stevig door, mooie warmfront sneeuwval. Tot morgenavond sneeuwval en ook de rest van de week steeds weer sneeuw. Gaat lokaal meer dan 200cm bijvallen de komende 5 dagen en er ligt hogerop al veel. Als dat maar geen problemen gaat geven !
Wat er nu al bij jou ligt is al veertig keer meer dan benodigd om de NS lam te leggen,laat staan dat die 20CM er 200 worden :)
Maar het zal bij jullie minder een probleem zijn denk ik,de spoorwegen daar werken niet met techniek van vijftig jaar oud en ook voor de autoweg heeft men er mooie moderne sneeuwruimers :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

Citaat van: Kevinwinter op ma 03 dec 2012 - 13:41
Zijn deze verwachtingen te vertrouwen? http://www.buienradar.nl/weersverwachting/v2/nederland/deventer?lat=6.16&lon=52.26&p=1&view=Day
ja wel hoor het blijft een verwachting,je moet eens kijken 14 dagen vooruit kijken is veel intersanter(spannend) als dat nu eens uitkomt.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Kevinwinter

Oke bedankt, ik hoop ook dat de verwachtingen uitkomen...

ron12

Citaat van: Remy op ma 03 dec 2012 - 13:46
Wat er nu al bij jou ligt is al veertig keer meer dan benodigd om de NS lam te leggen,laat staan dat die 20CM er 200 worden :)
Maar het zal bij jullie minder een probleem zijn denk ik,de spoorwegen daar werken niet met techniek van vijftig jaar oud en ook voor de autoweg heeft men er mooie moderne sneeuwruimers :)
hoe is het mogelijk alle treinen rijden gewoon met al die sneeuw die gevallen is ??? http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal