Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285483 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Arend

Heeft even geduurd, maar er dwarrelt hier nu ook af en toe iets naar beneden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Aris

Citaat van: Arend op ma 03 dec 2012 - 11:13
Heeft even geduurd, maar er dwarrelt hier nu ook af en toe iets naar beneden.

Volgens de buienradar moet het in Twente al een dik uur onophoudelijk sneeuwen. Zie net de eerste vlokjes.

Arend

Citaat van: Aris op ma 03 dec 2012 - 11:17
Volgens de buienradar moet het in Twente als een dik uur onophoudelijk sneeuwen. Zie net de eerste vlokjes.

Jammer genoeg klopt dat niet, neerslag bereikte de grond niet.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

lichte sneeuw sinds 09.45 uur bij plus 0.3 graden in nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Aris

Citaat van: Arend op ma 03 dec 2012 - 11:18
Jammer genoeg klopt dat niet, neerslag bereikte de grond niet.
Wat hebben we dan aan een "buienradar"?

xzaz

Citaat van: Aris op ma 03 dec 2012 - 11:19
Wat hebben we dan aan een "buienradar"?
Indicatie van de huidige situatie.
De winter is nog niet eens begonnen!

Reutel

Citaat van: zwoof op ma 03 dec 2012 - 10:37
Er zit toch een behoorlijke depressie. Het dauwpunt stijgt snel en vind ik zorgelijker.

Hear hear! De eerste vlokjes komen naar beneden en Zwoof ontwaakt uit de zomerslaap. Welkom back!  ;D

Aris

Citaat van: xzaz op ma 03 dec 2012 - 11:21
Indicatie van de huidige situatie.
Indicatie kan ik mee leven. Een dik uur er faliekant naast zitten is geen indicatie meer.

Rogierhgv

In Hoogeveen ook de eerste vlokjes.
Veel stelt het allemaal niet voor.

xzaz

Citaat van: Aris op ma 03 dec 2012 - 11:23
Indicatie kan ik mee leven. Een dik uur er faliekant naast zitten is geen indicatie meer.
Het is een berekening van bepaalde factoren, geen verwezenlijking van de huidige situatie. Er kunnen dus verschillen optreden. Ze berekenen (voorbeeld) T + D / 2 = (natte)sneeuw of geen sneeuw. In de werkelijkheid kunnen er meer factoren zijn en zijn de temperaturen onderhand veranderd / het front verschoven.

Ik weet niet waar hun de gegevens vandaan halen en hoevaak de gegevens worden vrijgegeven door de sataliet en/of deze in geostationair orbit hangt. Met andere woorden; er komt heel wat bij kijken om uberhaupt een indicatie te maken.

Als we met ze alleen nou geld gaan ophalen voor een eigen sataliet kunnen we het beter doen, in plaats van geld op te halen voor een erge ziekte waarbij het topbestuur honderd duizenden euro's verdient. Maar goed...
De winter is nog niet eens begonnen!

Aris

Citaat van: xzaz op ma 03 dec 2012 - 11:29
Het is een berekening van bepaalde factoren, geen verwezenlijking van de huidige situatie. Er kunnen dus verschillen optreden. Ze berekenen (voorbeeld) T + D / 2 = (natte)sneeuw of geen sneeuw. In de werkelijkheid kunnen er meer factoren zijn en zijn de temperaturen onderhand veranderd / het front verschoven.

Ik weet niet waar hun de gegevens vandaan halen en hoevaak de gegevens worden vrijgegeven door de sataliet en/of deze in geostationair orbit hangt. Met andere woorden; er komt heel wat bij kijken om uberhaupt een indicatie te maken.

Als we met ze alleen nou geld gaan ophalen voor een eigen sataliet kunnen we het beter doen, in plaats van geld op te halen voor een erge ziekte waarbij het topbestuur honderd duizenden euro's verdient. Maar goed...

Af en toe met de snufferd achter die computers weg en gewoon buiten kijken zou al helpen.
Enfin, dit laat maar eens zien hoe je 0,0 hebt aan de buienradar.

zwoof

Citaat van: Reutel op ma 03 dec 2012 - 11:22
Hear hear! De eerste vlokjes komen naar beneden en Zwoof ontwaakt uit de zomerslaap. Welkom back!  ;D

Haha ja inderdaad.  :P Het blijft leuk die winter! Het sneeuwt hier sinds kort nu. Acceptabele vlokken, maar blijft nog niet liggen helaas. Afgelopen zaterdag ook al een mooi schouwspel gehad.

Weerfreak 1337

Citaat van: Aris op ma 03 dec 2012 - 11:23
Indicatie kan ik mee leven. Een dik uur er faliekant naast zitten is geen indicatie meer.

Soms bereikt neerslag de grond niet door de hoge verdamping die er onderweg plaatsvind. De sneeuwvlokken/regendruppels verdampen dan weer in de lucht voordat het de grond bereikt.
De radar pikt deze vallende neerslag nog wel op. ;)
Dit gebeurt zeer vaak als er zich droge lucht bevind in de onderste lagen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

DDJ

En in Elburg is de sneeuw ook over gegaan in regen

Jan van Ooijen

Wat een heerlijke run van GFS, woensdag sneeuwbuien en donderdag aardig wat sneeuw.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Welja, er komen nog bakken sneeuw aan.  :)
Ik ben ook niet van steen.

Fren

eindelijk ook wat vlokjes hier :)

mooie GFS run, dat wordt dus vrijdag wakker worden in de sneeuw :P

hopelijk niet al teveel ijzel komende dagen
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

xzaz

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 03 dec 2012 - 11:53
Wat een heerlijke run van GFS, woensdag sneeuwbuien en donderdag aardig wat sneeuw.
Beetje een mengelmoesje van alles en nog wat.
De winter is nog niet eens begonnen!

Roan

Nog geen vlokjes in Groningen, en als ik de buienradar zo bekijk lijkt het te verdampen voordat het hier is..

Die GFS run ziet er prachtig uit  ;D

Farid_A

Nou, het zag er prachtig uit vanmorgen hier in Rotterdam. Jammer dat voorafgaand aan de bakken sneeuw, het eerst had geregend. Maar na een volle uur sneeuw bleef het toch nog liggen op de auto's, daken, grasvelden en langs de stoepen.
Later ging het toch weer regenen, en smolt alles weer weg. Maar zoals aangegeven, nog genoeg kansen deze week. Nu alleen nog hopen dat het hier in het westen echt blijft liggen in de straten.

Powered by EzPortal